בשל עומס פניות: מד"א הקים מוקד מבוסס סיסקו

גידול של מאות אחוזים בפניות של אזרחים למוקד 101 של מגן דוד אדום אילץ הקמת מוקד נוסף שיענה לקריאות ● המוקד הזמני פועל באוהל, שהוקם בתוך שעות בודדות, ליד משרדי מגן דוד אדום בקריית אונו ● היקף הפרויקט המוערך: מאות אלפי שקלים

המוקד הזמני שהוקם על ידי סלקום למד"א. צילום: יח''צ

בשל וירוס הקורונה, גידול של מאות אחוזים בפניות של אזרחים למוקד 101 של מגן דוד אדום, הביא להקמת מוקד זמני נוסף. ביום א' בצהריים פנו אנשי מד"א לצוותי אינטגרצית ה-IT של סלקום וביקשו סיוע בהקמה של מוקד זמני, באוהל שהוקם ליד משרדי מד"א בקריית אונו. זאת, כיוון שכמות הפניות למוקד של מד"א נסקה בימים האחרונים לעשרות אלפים ביום, בהשוואה לכ-5,500 פניות המתקבלות ביום רגיל.

בתוך שלוש שעות, צוותים משולבים של ההנדסה והאינטגרציה של סלקום, ה-IT של מד"א ואנשי סיסקו ישראל, וכן סימפלי סמארט קום ואגרוקום – הקימו תשתיות וקווי תמסורת מבוססי סיסקו לטובת המוקד הזמני. עוד הוטמעו בתשתיות מתגים ונתבים של סיסקו. כך, מד"א קיבלה מערך תקשורת מלא עם ציוד וטלפוניה, לטובת המוקד הזמני.

היקפו הכספי של הפרויקט הזריז לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מאות אלפי שקלים. לאחר שהצוותים המשולבים עבדו בלילה, המוקד החדש החל לפעול אתמול (ב'). הוא משרת 500 נציגי שירות.

משבר הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

משבר הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

שאלון דיגיטלי בתוך יישומון "מד"א שלי"

במקביל להקמת המוקד, במגן דוד אדום השיקו שאלון דיגיטלי בתוך יישומון "מד"א שלי". באמצעות מענה על השאלון, יכול כל אזרח להבין מה ההנחיות הנכונות לגביו, וכיצד עליו להתנהג ולהתנהל בנושא נגיף הקורונה. בשאלון הממוחשב יענה הפונה על שאלות, כמו: האם שהה בחו"ל ובאיזו מדינה, או האם יש לו חום או תסמינים אחרים. בהתאם לתשובות, האפליקציה מכווינה באופן אוטומטי את הפונה לייעוץ טלפוני במוקד 101 של מד"א, או לחילופין להמשיך בשגרת חייו.

"בימים האחרונים אנו מקבלים עשרות אלפי פניות בכל יום, מאזרחים השואלים על נגיף הקורונה. מיפינו את השאלות המעסיקות את הציבור, ויצרנו ביישומון בנק שאלות ותשובות מקיף ביותר. המשתמש נכנס לאפליקציה ומשיב על שאלות מובנות, שמטרתן לאבחן האם הוא בעל סיכון להידבקות בקורונה", אמר עדו רוזנבלט, מנהל מחלקת התקשוב במד"א, "על פי תשובות המשתמש, תתקבל הנחיה ביישומון על המשך הפעילות והטיפול".

במד"א מדגישים כי במקרים שבהם אין תסמינים גופניים, ניתן לקבל פרטים כלליים והנחיות בנושא הקורונה גם באתר משרד הבריאות, לחייג למוקד משרד הבריאות בטלפון 5400*, או למוקדי קופות החולים, ומעתה – גם ביישומון "מד"א שלי".

להורדת יישומון 'מד"א שלי' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים