לארי אליסון צפוי להעיד נגד בנימין נתניהו

אליסון, מייסד ולשעבר מנכ"ל אורקל, הוא אחד מ-333 עדי תביעה שמבקשת הפרקליטות להעלות על דוכן העדים במשפטו של נתניהו ● על פי החשד, ראש הממשלה ניסה למכור לו ב-2016 את ידיעות אחרונות ● עם זאת, ייתכן שבסופו של דבר, הוא לא יעלה על הדוכן

לארי אליסון, מייסד אורקל. צילום: יח"צ

לארי אליסון, מייסד ולשעבר מנכ"ל אורקל, נכלל בין עדי התביעה נגד בנימין נתניהו, שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש היום (ב') ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כחלק מכתב האישום הצפוי להיות מוגש בתיקיו של ראש הממשלה. בהנחה שנתניהו לא יקבל חסינות, המשפט צפוי להיערך בפני הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים.

אליסון נכלל בין עדי התביעה במסגרת תיק 2000, לאחר שעל פי דיווח שפורסם בחדשות ערוץ 2 (דאז), נתניהו תיווך ב-2016 בינו לבין מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, במטרה למכור לו את העיתון. שניים נוספים שנתניהו תיווך, על פי הדיווח, בין מוזס לבינם היו המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר ומתיאס דופפנר, מנכ"ל קבוצת התקשורת אקסל שפרינגר. הקבוצה הגרמנית רכשה לפני כמה שנים את האתר יד2 מקבוצת וואלה, ששייכת לבזק שבבעלות שאול אלוביץ' – שיחד עם נתניהו מואשם בתיק אחר, תיק 4000.

לפי הדיווח, באוגוסט 2015 נערכה פגישה בין אליסון למוזס, במהלך ביקור שהמיליארדר האמריקני ערך בארץ. ביקור זה התקיים בהזמנתו של מיליארדר אחר, חיים סבן, לאחר שאליסון תרם לצה"ל תשעה מיליון דולר. אליסון הוא תומך נלהב בישראל ובמהלך השנים הוא תרם לצה"ל עשרות מיליוני דולרים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: רומן ינושבסקי, BigStock

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: רומן ינושבסקי, BigStock

יש לציין שאליסון הוא היהודי העשיר בעולם וביוני אשתקד העריך המגזין פורבס את הונו ב-54.5 מיליארד דולר. הוא שימש כמנכ"ל אורקל מאז שייסד אותה ב-1977 ועד שהודיע על פרישתו ב-2014. מאז הוא משמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה.

אליסון הוא אחד מ-333 עדים שהתביעה בתיקיו השונים של נתניהו מתכוונת להעלות על הדוכן בבית המשפט. רוב העדים מגיעים מהמשטרה ומרשות ניירות ערך, אבל הרשימה כוללת גם עיתונאים, פוליטיקאים מכהנים ולשעבר דוגמת השרים גלעד ארדן, זאב אלקין, צחי הנגבי ויריב לוין, וכן יאיר לפיד, איתן כבל וציפי לבני. עוד נכללים בה מעורבים אחרים בפרשות, לרבות סטלה הנדלר, לשעבר מנכ"לית בזק, ונציגי גופים שונים, בהם בנקים וחלק מחברות הסלולר. ייתכן שאליסון לא יעלה בסופו של דבר על הדוכן, מאחר שבמקרים רבים, הצד המזמין מוותר על חלק מהעדים במהלך המשפט.

לכתב האישום ולרשימת העדים המלאה לחצו כאן.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים