"ה-IT מציב את ישראל בחוד החנית של מהפכת הבריאות"

"כחלק ממפת האתגרים של מערכת הבריאות, אנחנו מעודדים פיתוח טכנולוגיות וכלים שיקדמו את הטרנספורמציה הדיגיטלית בה", אמר שי רינסקי, מנכ"ל משרד הכלכלה, בכנס השנתי של קהילת HealthIL

שי רינסקי, מנכ"ל משרד הכלכלה. צילום: יח"צ

"מאפייניה הייחודיים של מערכת הבריאות בישראל, לצד ההובלה של תעשיית טכנולוגיית המידע המקומית, יוצרים שילוב מעניין, שמציב את ישראל בחוד החנית של מהפכת הבריאות הדיגיטלית", כך אמר שי רינסקי, מנכ"ל משרד הכלכלה.

רינסקי דיבר בכנס הבריאות הדיגיטלית, שנערך אתמול (ד') בתל אביב על ידי קהילת HealthIL, בשיתוף משרד הבריאות, המשרד לשוויון חברתי, רשות החדשנות, המכון הישראלי לחדשנות וגופים נוספים המלווים את קהילת הסטארט-אפים בתחום הבריאות בישראל. הכנס התמקד בהצגת שיתופי הפעולה השונים בין ארגוני בריאות לחברות טכנולוגיה, שהם דוגמה לליבת העשייה של HealthIL. בתצוגות שנלוו לאירוע השתתפו יותר מ-60 ארגוני בריאות מקומיים וממדינות נוספות, לצד 350 חברות טכנולוגיה וסטארט-אפים,

בדבריו ציין רינסקי כי "בשנים האחרונות פיתח משרד הכלכלה אסטרטגיה לעידוד הצמיחה הכלכלית של ישראל, שכוללת הקמה וניהול של קהילת חדשנות, בין היתר בתחום הבריאות. כחלק ממפת האתגרים של מערכת הבריאות, שגובשה על ידי 100 אנשי מקצוע, אנחנו מעודדים פיתוח טכנולוגיות וכלים שיקדמו את הטרנספורמציה הדיגיטלית בה".

נעמה קאופמן-פס, משנה למנכ"ל משרד הכלכלה, הוסיפה ש-"אנחנו שמים דגש על יצירת אקו-סיסטם, על ידי חיזוק היזמים בבריאות הדיגיטלית, הגדלת היקף העוסקים בתחום והגברת שיתופי הפעולה. מאידך, אנחנו פועלים על מנת להגדיל את הביקוש לחדשנות בתחומים ממוקדים בקרב ארגוני הבריאות השונים".

יעל אופיר, מנכ"לית קהילת HealthIL. צילום: יח"צ

יעל אופיר, מנכ"לית קהילת HealthIL. צילום: יח"צ

יעל אופיר, מנכ"לית קהילת HealthIL, אמרה לאחר הכנס כי "במהלכו הוצגו מיזמים שונים המחברים בין חברות טכנולוגיה וסטארט-אפים עם פתרונות חדשניים לבין ארגוני הבריאות השונים, במטרה לבחון כיצד החדשנות יכולה לעזור ולקדם את מערכת הבריאות בטיב השירות והתמיכה שהיא נותנת לציבור הרחב".

בין חברות הסטארט-אפ הישראליות שהציגו בכנס: Right Hear, שהפתרון שלה מיועד ללקויי ראייה ועיוורים, ועוזר להם להתמצא במגוון אזורים ציבוריים; 6over6, שהטכנולוגיה שלה מאפשרת לבצע בדיקות עיניים מהבית; Selfit, שפיתחה רובוט שמטרתו לסייע בהליך השיקום והטיפול במגוון מחלות ותסמונות באופן דיגיטלי, בבית או במרפאות השונות; ו-MobileODT, שהמוצר שלה הוא מערכת עם עדשה ייעודית, שדומה למיקרוסקופ, מתחברת לכל סמארטפון ומאפשרת הגדלת תמונה של עד פי 17, על מנת לבצע בדיקה ויזואלית ולאבחן את מצבו של נרתיק האישה.

מתעניינים בבריאות, טכנולוגיה ומה שביניהם? אתם מוזמנים להירשם לכנס הבריאות הדיגיטלית של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים