ארה"ב: ה-FTC עוסקת בחקירות היי-טק רבות, מלבד פייסבוק

יו"ר נציבות הסחר הפדרלית, ג'ו סימונס, אמר בפורום ההגבלים העסקיים של לשכת עורכי הדין האמריקנית כי TED - חטיבת האכיפה הטכנולוגית של הנציבות שהוקמה השנה - חוקרת מספר ענקיות טכנולוגיה מקומיות, ולא רק את ענקית הרשתות החברתיות

דורשת הוגנות ותכנית אבטחה חדשה. רשות הסחר הפדרלית, ה-FTC

יו"ר נציבות הסחר הפדרלית, ה-FTC, ג'ו סימונס, אמר אתמול (ב') כי הגוף הממונה על ההגבלים העסקיים שעובד בתוך הנציבות האמריקנית עסוק בחקירות מרובות לחברות טכנולוגיה מעמק הסיליקון, וזאת בנוסף לבדיקה המעמיקה שנערכת בנוגע לפייסבוק, ושאודותיה נודע רשמית בציבור.

חברות ההיי-טק הענקיות – בכללן אלפבית – החברה ההורה של גוגל אמזון, אפל וכאמור פייסבוק – מתמודדות עם בדיקות וחקירות הגבלים עסקיים מצד הממשלה הפדרלית, פרקליטות המדינה והקונגרס

עד כה דווח כי ה-FTC התרכזה בעיקר בפייסבוק וב-אמזון, אבל כעת חשף היו"ר סימונס, ופרסמה סוכנות הידיעות רויטרס, כי חטיבת האכיפה הטכנולוגית של הנציבות, ה-TED, מיקדה את הבדיקות שלה לפלטפורמות רב-צדדיות, ובעיקר בוחנת את החשדות להתנהלות בלתי חוקית וכן בודקת מיזוגים שזכו בעבר לאישור בחשד שהחברות האמורות מתנהלות כמונופולים בארה"ב.

"להבטיח לצרכנים ליהנות מתחרות חופשית והוגנת"

על הקמת TED נודע כבר בפברואר האחרון, כשמטעם ה-FTC נמסר כי 17 עורכי דין – בעלי מומחיות בתחומי הפרסום אונליין, הרשתות החברתיות, מערכות ההפעלה והאפליקציות לנייד – יאיישו צוות חדש שהקימה הנציבות בכדי לפקח על התחרות בשווקי הטכנולוגיה בארצות הברית. "התפקיד של הטכנולוגיה במשק ובחיים שלנו גדל יותר ויותר בכל יום", אמר בזמנו יו"ר ה-FTC, והוסיף כי "הגיוני שנבחן מקרוב את השווקים הטכנולוגיים, בכדי להבטיח לצרכנים ליהנות מתחרות חופשית והוגנת".

"אנו יכולים לומר בפומבי שהם חוקרים את פייסבוק, מכיוון שפייסבוק חשפה את זה", אמר סימונס לפורום ההגבלים העסקיים של לשכת עורכי הדין האמריקנית. "אני גם רוצה לומר של-TED יש, בנוסף לפייסבוק, עוד כמה חקירות שמתרחשות בפלטפורמות הגדולות", הדגיש. 

סימונס לא אמר לאילו חברות נוספות הוא מתייחס.

האם היו עבירות על חוק ההגבלים עסקיים? צילום אילוסטרציה: BigStock

האם היו עבירות על חוק ההגבלים עסקיים? צילום אילוסטרציה: BigStock

הרגולציה מתהדקת?

יצוין כי בנוסף לבדיקות של ה-FTC, משרד המשפטים ו-וועדת שופטים של בית הנבחרים בוחנים את כל ארבע חברות הטכנולוגיה הגדולות, ועושים זאת במקביל. כמו כן, פייסבוק וגוגל נחקרות בנושא הגבלים עסקיים והחששות שהן מחבלות בתחרות וחונקות אותה על ידי עשרות תובעים כלליים מטעם מדינות ארה"ב.

רק בחודש יולי הסכימה פייסבוק לשלם קנס עתק של 5 מיליארד דולר, שהגיע אחרי סיום חקירה של הנציבות בפרשת קיימברידג' אנליטיקה ושנקבע לה עקב הפרת פרטיות המשתמשים.

בספטמבר נקנסה גוגל בסכום "פעוט" על ידי הרשות הרגולטוריות של המדינה. הענקית ממאונטיין וויו הסכימה לשלם בין 150 ל-200 מיליון דולר על מנת להסדיר קנס, אחרי חקירה של ה-FTC, בגין מה שנחשד כהפרה של חוק הגנת פרטיות הילדים אונליין, המכונה COPPA (ר"ת Children’s Online Privacy Protection Act), שביצעה יוטיוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים