הסיפור המוזר על התכונה המוזרה של גוגל

מהי התכונה המוזרה שמלווה כבר כמה ימים את משתמשי ענקית החיפוש? ● איך הגיבו על כך ברשת הטוויטר ● והאם נכנעה ענקית החיפוש ללחצים והסירה אותה?

קנס באיטליה לגוגל. צילום: BigStock

לאחרונה שמו לב משתמשים רבים לתקלה מוזרה של גוגל שבאה לידי ביטוי בארגונים בהם משתמשים במכונות וירטואליות בתחנות קצה דרכן ניגשים ליישומים הארגוניים, כולל הדפדן כרום.

המשתמשים גילו להפתעתם שבעת פתיחה של כרטיסייה חדשה בכרום, הם מקבלים מסך לבן שחוסם למעשה כל גישה לדפדפן ובעצם הופך אותו לבלתי שמיש בעליל. מה שמפתיע בסיפור הוא שמנהלי ה-IT לא הבינו למה זה קורה,משום שבדרך כלל עדכונים ושינויים במערכת הארגונית עוברים ומחייבים את אישורם.

לאחר שהחלו להצטבר תלונות הודתה גוגל שמדובר ב-'סוג של ניסוי' שהיא ערכה בגרסאות היציבות של הדפדפן שלה שגרם להתנהגות המוזרה, וכאמור, היא ביצעה זאת בשקט בלי לידע אף אחד, על ידי הפעלה גורפת של דגל במערכת לבחינת תכונה חדשה בשם WebContents Occlusion.

על פי גרסתה של ענקית החיפוש התכונה הזו אמורה לזהות שימוש ביישום אחר שממוקם בשולחן העבודה מעל הדפדפן. במקרה כזה, בו ברור שהמיקוד אינו בדפדפן ושתשומת הלב של המשתמש נתונה לעניין שונה, רוצה גוגל להשהות את התצוגה ואת הכרטיסיות של הדפדפן כדי לחסוך משאבים.

כפי שאנחנו מכירים ממקרים אחרים: עם התלונות מגיעים הביטולים. ואכן ולאחר שהתברר שהיא כבר משפיעה על אלפי משתמשים, הודיעה גוגל שהיא מחזירה את התכונה לסביבתה בטא כדי לבחון אותה שוב.

 

המהלכים של גוגל במקרה הזה הרגיזו מנהלי IT רבים שהגיבו לדברים בכעס מופגן. אחד מהם, לאחר שהבין שמדובר בבעיה שנגרמה בידי גוגל עצמה, כתב בטוויטר: "אני נדהם מהתגובה שלכם. אתם רואים את ההשפעה שיצרתם עבור אלפים מבינינו בלי כל אזהרה או הסבר? אנחנו לא נתוני מבחן שלכם. אנחנו מריצים שירותים מקצועיים עבור תוכניות בערכים של מיליוני דולרים".

מגוגל נמסר כי: "ברגע שקיבלנו את הדיווחים התכונה הזו בוטלה. אם כרום בסביבת החלונות שלכם, הפעילו אותו מחדש. בהפעלה הבאה התכונה תבוטל. ברגע שקיבלנו דיווחים על הבעיה הצלחנו להפוך אותו באופן מיידי. אנחנו באמת מצטערים בגין הבעיות שנגרמו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מושיק

    כך זה שמוצר הינו חינימי וללא תמיכה

אירועים קרובים