פייסבוק חונכת לוגו חדש לחברת האם – שלה, של ווטסאפ ואינסטגרם

לוגו הרשת החברתית המרכזית של הענקית לא משתנה, אלא שזהו לוגו לחברה שהיא הבעלים של כמה וכמה שירותים וחברות בת ● פייסבוק טוענת שהמהלך מבטא רצון להפגין יותר שקיפות, ונועד ליידע משתמשים בדיוק מי עומד מאחורי השירותים שהם מקבלים

לוגו פייסבוק החדש

פייסבוק הודיעה אתמול (ב') על כמה חדשות, אבל המסעירה ביותר כנראה היא חשיפת הלוגו החדש של תאגיד האם פייסבוק.

לוגו חברת פייסבוק במתכונת ה-GIF

לוגו חברת פייסבוק במתכונת ה-GIF

כפי שניתן לראות, מדובר בלוגו פשוט מאוד, צבעוני ומודרני, שבו מופיע שמה של הענקית. מעניין לראות שהלוגו, במתכונת ה-GIF הנעה שלו, משנה את הצבעים ועובר בין הכחול של פייסבוק, לירוק של WhatsApp ועד ל-אדום-סגול-כתום של אינסטה.

הלוגו החדש כפי שהוא מופיע בווטסאפ. מקור: פייסבוק

הלוגו החדש כפי שהוא מופיע בווטסאפ. מקור: פייסבוק

כאמור, לא מדובר בלוגו לשירות הליבה 'פייסבוק' הרשת החברתית, כיישום או לזה שמופיע כשמבקרים באתר Facebook.com. הלוגו החדש שנחנך כעת מיועד לפייסבוק החברה, זו שבבעלותה אפליקציית פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ, ועוד חברות ונכסים רבים אחרים.

דיווחים רבים טוענים ששינוי הלוגו הוא למעשה יותר מעניין מאשר הריגוש מ"סתם" מיתוג מחדש, מכיוון שהוא בעצם מייצג את הצעד הרשמי הראשון לקראת מהלך שעומד להיות לא מעט שנוי במחלוקת: הכלאה של נכסי פייסבוק הגדולים ביותר – הכוללים את פייסבוק, ווטסאפ, מסנג'ר ואינסטגרם. שילוב שעתיד להתרחש במהלך 2020.

הלוגו החדש כפי שניתן לראותו באפליקציית אינסטגרם. מקור: פייסבוק

הלוגו החדש כפי שניתן לראותו באפליקציית אינסטגרם. מקור: פייסבוק

כמה וכמה מהלכים מטרימים לאיחוד

קדמה להשקת הלוגו הבחירה של החברה מתחילת השנה להתחיל לציין במפורש את בעלותה על שירותים כמו ווטסאפ ואינסטגרם, במטרה להיות שקופה יותר למשתמשים שאולי לא מודעים להיבט של אילו חברות טכנולוגיה בדיוק מחזיקות באילו שירותים.

גם כעת החברה מסבירה את השינוי בעיקר בשאיפתה לשקיפות, ואומרת שלוגו פייסבוק החדש עומד להתחיל להופיע במיתוג של אותם נכסים שבבעלותה, בכדי לעזור ליידע את הצרכנים שכולם בעצם מסתופפים תחת המטרייה של פייסבוק.

בפוסט שפרסמה בבלוג שלה כותבת פייסבוק: "אנשים צריכים לדעת באילו חברות מייצרים את המוצרים שבהם הם משתמשים. השירותים העיקריים שלנו כוללים את אפליקציית פייסבוק, מסנג'ר, אינסטגרם, ווטסאפ, פורטל, וורקפלייס, אוקולוס וקליברה (החברה שמאחורי ליברה המטבע הווירטואלי – דג"פ). אפליקציות וטכנולוגיות אלה חולקות תשתיות במשך שנים והצוותים העומדים מאחוריהם פועלים לעתים קרובות יחד".

בתחילת השנה כבר התבשרנו על כך שענקית המדיה החברתית מתכננת להצליב פלטפורמות בשירותי ההודעות שלה ולחבר בין הצ'אט של אינסטגרם – Direct, המסנג'ר ו-ווטסאפ בשלב כלשהו ב-2020, כך שיתאפשר לאנשים לנהל שיחות מוצפנות שיחצו את הפלטפורמות. במילים אחרות, המשתמש יוכל לשלוח הודעה לחברו בווטסאפ דרך אינסטגרם, גם אם אינם חברים בפלטפורמה זו.

בנוסף, באוגוסט הענקית ממאנלו פארק הודיעה שהחליטה למתג את שמות האפליקציות שהיא ההורה שלהן, ושהשמות החדשים יופיעו בקרוב בחנויות היישומים ובשירותים עצמם, כשלכינוי המוכר והשגור יוצמד המינוח From Facebook, כדי להבהיר מי הבוס ושל מי המילה האחרונה.

נראה שכעת אנו עדים לצעד נוסף במהלכים העסקיים שנעים כולם לאותו כיוון – הכלאת השירותים תחת תאגיד העל.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים