גוגל ממשיכה להוסיף לכלי המפות שלה תכונות דמויות ווייז

כעת יוכלו הנהגים לדווח על חסימות כבישים, תאונות דרכים ושאר הפרעות בדרך לעמיתיהם הנהגים - אחת האפשרויות החדשות היא דיווח על מכמונות מהירות, והמשטרה כועסת על הענקית ממאונטיין וויו בגללה

שירות המפות של גוגל

גוגל הודיעה ביום ה' האחרון כי היא מוסיפה מגוון תכונות חדשות לכלי המפות שלה, Google Maps, שכולן התחילו את דרכן בווייז. כך למשל, משתמשי מפות גוגל במובייל יוכלו מעתה לדווח זה לזה באפליקציה על מצבים שונים בדרך, למשל על סגירת נתיבים או תאונות דרכים שבהן נתקלו.

כשגוגל קנתה את ווייז בכמעט מיליארד דולר בשנת 2013, וזאת למרות שהיא מחזיקה באפליקציית המיפוי הפופולרית ביותר בעולם, ה-Google Maps, סברו רבים כי החברה האם תחסל את אפליקציית הניווט הקטנה יותר ומבוססת חכמת ההמונים. אבל במקום קורה דבר הפוך – הענקית ממאונטיין ווי משלבת לאט ובטוח יותר ויותר תכונות שהמוצעות ביישום Waze אל כלי המפות שלה.

מודל לחיקוי. Waze

מודל לחיקוי. Waze

Waze למעשה אפשרה למשתמשים שלה לדווח על מיקום מלכודות מהירות, מחסומי דרכים ומחסומי משטרה מזה שנים וכעת הודיעה גוגל כי תעביר את רכיב הדיווח לאפליקציה הפופולרית יותר שלה, מפות גוגל, ותנגיש את הפיצ'ר בכל הפלטפורמות, כולל במכשירי iOS.

שדרוג האפליקציה מאפשר מעכשיו למשתמשים לדווח על מיקומי המשטרה, לצד דיווחים על עבודות בכביש, תקלות כמו בורות, האטות ופקקי תנועה, עבודות בנייה, סגירת נתיבים, כלי רכב שנתקעו בדרך והפרעות שונות כמו פסולת שנשפכה על נתיב התנועה.

אחרי עדכון הגרסה, בכדי להוסיף דיווח, יש על המשתמש להקיש על בועת הפלוס בממשק הניווט במפות. יפתח לוח מחוונים של דיווחים אפשריים, כולל כל האפשרויות החדשות. כשהנהג – או כמובן שרצוי שמישהו אחר במכונית יקיש על הכפתורים במקומו – יקיש על אחת מהן, היא תצורף למיקום הנוכחי שלו ותופיע לעיניי הנהגים האחרים.

למרות ה"גניבות" של התכונות, לווייז יש עדיין המון תכונות בלעדיות לה והאפליקציה ככל הנראה תמשיך להתקיים כזירה לבדיקת תכונות מיפוי שבסופו של דבר יגיעו למוצר המיפוי של ספינות הדגל של החברה שרכשה אותה, אבל נדמה שרבים, בעיקר הישראלים שאצלם היא נולדה, לא ימהרו לוותר על ה-Waze שלהם.

יצוין כי ההתקדמות הטכנולוגית הזו לא ממש מלהיבה חלק מארגוני אכיפת החוק, הטוענים כי הכלי מאפשר פעילויות בלתי חוקיות, מעודד נהיגה בשכרות ומקל על פושעים להתחמק ממארבי השוטרים. משטרת ניו יורק כבר פנתה לגוגל בפברואר בתביעה להפסיק את יכולות הדיווח הללו, אבל עושה רושם שהענקית לא ממש מתרגשת מכך וכעת פורסת את האפשרות "להלשין" על מארבי המשטרה אף ביתר שאת. 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים