מארק הרד, מנכ"ל משותף של אורקל, מת בגיל 62

הרד עזב את התפקיד בחודש שעבר כדי לטפל בבעיות הבריאות שלו, שמהותן לא נמסרה – ומת היום (ו') ● לארי אליסון: "אורקל איבדה מנהיג מבריק ואהוב, כולנו נתגעגע למוחו הקודח"

מארק הרד, לשעבר המנכ''ל המשותף של אורקל. צילום: יח"צ

מארק הרד, עד לאחרונה מנכ"ל משותף של אורקל, מת היום (ו') בגיל 62. סיבת המוות המדויקת שלו לא נמסרה, אולם בחודש שעבר הוא עזב את תפקיד המנכ"ל עקב מה שהוגדר כ-"סיבות בריאותיות", והשאיר אותו לשותפתו, הישראלית לשעבר צפרא כץ.

בהצהרה שפרסם לארי אליסון, המייסד והמנכ"ל המיתולוגי של אורקל, הוא כתב כי "בתחושה עמוקה של צער ואובדן, אני מודיע על כך שמארק הרד מת מוקדם יותר הבוקר. מארק היה חברי הקרוב והבלתי ניתן להחלפה, ועמית שניתן לבטוח בו. אורקל איבדה מנהיג מבריק ואהוב, שנגע בחיים של הרבה מאתנו באופן אישי במהלך העשור שלו בחברה. כולנו נתגעגע למוח הקודח של מארק וליכולת הנדירה שלו לנתח, לפשט ולפתור בעיות במהירות. חלק מאתנו יתגעגעו לחברות אתו ולהיותו מנטור. אני אתגעגע לאדיבות ולחוש ההומור שלו".

אליסון הוסיף כי "מארק משאיר אחריו את אשתו האהובה, פאולה, שתי בנות נפלאות, שהיו שמחת חייו, והמשפחה המורחבת שלו כאן, באורקל, שאהבה אותו. אנחנו נשארים עם זיכרונות ועם הכרת תודה על כך שהייתה לנו ההזדמנות להכיר את מארק, לעבוד אתו ולהיות חברים שלו".

לארי אליסון, מנהל טכנולוגיות ראשי ויו''ר ומייסד אורקל. צילום: יח"צ

לארי אליסון, מנהל טכנולוגיות ראשי ויו"ר ומייסד אורקל. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

המעבר מ-HP לאורקל – לא בלי בעיות

הרד הצטרף לאורקל ב-2010 ומונה לנשיא משותף של החברה, ביחד עם כץ, שכיהנה בתפקיד לבדה מ-2004. לפני שהגיע לאורקל הוא שימש כמנכ"ל HP, ממנה התפוטר לאחר ששמו נקשר בפרשיות מין וכספים. הוא הצטרף לאורקל חודש בלבד לאחר מכן, ואליסון לעג אז ל-HP באמרו ש-"זו הייתה ההחלטה הגרועה ביותר בתחום כוח האדם מאז שהאידיוטים במועצת המנהלים של אפל פיטרו את סטיב ג'ובס לפני שנים רבות (בשנות ה-90'. לאחר מכן הוא חזר לחברה – י"ה)".

HP ניסתה להערים קשיים על המעבר של הרד לאורקל ומיד לאחר שנודע על כך תבעה את החברה. במסמכים שהגישה לבית המשפט היא טענה כי עם ביצוע המהלך, הרד מעמיד את הסודות המסחריים שלה בסכנה. אלא שהתביעה לא צלחה ונסללה הדרך למעבר. היום, עם היוודע דבר מותו של הרד, צייצה HP (כיום HPE) בחשבון הטוויטר שלה: "התעצבנו ללמוד על מותו של המנכ"ל לשעבר שלנו, מארק הרד. מארק היה ענק בהיסטוריה של עמק הסיליקון. אנחנו מביעים את תנחומינו העמוקים למשפחה ולמוקיריו".

חמש שנים של מנכ"לות משותפת

ארבע שנים לאחר הצטרפותו של הרד לאורקל, בספטמבר 2014, הוא מונה למנכ"ל משותף של החברה, יחד עם כץ. זאת, בעקבות פרישתו של אליסון לאחר 37 שנים בתפקיד. עם כניסתם חולקו תפקידי המנכ"ל ביניהם: כץ קיבלה את האחריות על תחומי הייצור, הפיננסים והמשפטים, ואילו הרד – על המכירות, השירותים והתעשיות הוורטיקאליות.

בזמן כהונתם המשותפת התפתחה אורקל בתחום הענן, אולם על פי הנתונים של גרטנר, בסיכום 2018 היא עדיין לא הגיעה לחמש החברות הגדולות בתחום, ובכיפה הוסיפה למשול AWS, עם כמעט מחצית מהשוק. בתקופה זו היא ביצעה שתי רכישות בישראל: בפברואר 2016 רכשה אורקל את חברת הענן הישראלית ראבלו תמורת 430 מיליון דולר וחודשיים לאחר מכן היא קנתה את קרוסווייז, שעוסקת בניתוח משתמשים ברשת, תמורת 50 מיליון דולר.

התעשייה מספידה

בכירים בהווה ובעבר בעולם הטכנולוגיה הביעו את צערם על לכתו של הרד בציוצים בחשבונות הטוויטר שלהם. אנטוניו נרי, המנכ"ל הנוכחי של HPE, כתב עליו שהוא היה "מנהיג מוכשר שסייע ל-HP בתקופה של מעבר בהיסטוריה של החברה. מארק ייזכר בקרב רבים כאחד המוחות המבריקים של עמק הסיליקון וכחבר טוב. נתגעגע אליו".

מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס, כתב כי "אני כל כך עצוב לשמוע על לכתו של מארק הרד. הוא תמיד היה נחמד אליי ותמיד נהניתי לראות אותו. כל מחשבותיי ותפילותיי נתונות למשפחתו ולעובדי אורקל. הלוואי שמי שמביא את השלום והמנוחה יביא אותם לכולם".

ג'ון צ'יימברס, לשעבר מנכ"ל סיסקו, צייץ ש-"אני עצוב למשמע החדשות על לכתו של מארק הרד היום. מארק היה מתחרה במשך שנים, ואני מכבד את השינויים הרבים שהוא עשה בתעשיית ההיי-טק. המחשבות והתפילות שלי עם משפחתו, חבריו והצוותים שלו באורקל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים