בכיר במיקרוסופט: נביס את גוגל במיחשוב הענן

קורט דל-בנה, סגן נשיא בכיר במיקרוסופט, משוכנע שחברות עסקיות יעדיפו את יישומי האינטרנט של חבילת אופיס על אלו של גוגל - בזכות היתרונות בתחומי העריכה, הגלישה, הניהול והאבטחה ● האתגר האמיתי טמון בהתמודדות עם הלקוחות שנמצאים בשלבי ביניים, והגמישות שאנו מעניקים להם מאפשרת להם לגלות בעצמם איזה חטיבות יש להעביר ליישומים המקוונים ובאיזה קצב", אמר בראיון ל-InformationWeek האמריקני

"מבולבלת": כך מגדיר קורט דל-בנה, סגן נשיא בכיר בחטיבת אופיס (Office) של מיקרוסופט (Microsoft), את הגישה של גוגל (Google) ליישומים במתכונת של מיחשוב עננים – בריאיון שהעניק לשבועון InformationWeek האמריקני.

לעומת זאת, על פי דל-בנה, האסטרטגיה של מיקרוסופט ממוקדת ועקבית – ומציעה "שקיפות מלאה" בין פלטפורמות מקומיות, פלטפורמות אינטרנט ופלטפורמות סלולריות. שלא במפתיע, מציג דל-בנה את התפוצה הגבוהה של חבילת אופיס כיתרון הגדול מבחינתן של חברות שמבקשות להפעיל יישומים הן במחשבים מקומיים והן במתכונת ענן. אולם, הוא משוכנע שגם חברות שיבקשו להשתמש ביישומים מקוונים בלבד, יבחרו בחבילות שמציעה מיקרוסופט במסגרת Online Services ו-Office Web Applications.

"העולם המשולב הוא כבר המציאות בשטח, אבל היתרונות שלנו אינם מתמצים אך ורק בו", אומר דל-בנה. "לקוחות רבים שלנו משתמשים ביישומים המקוונים בלבד, וההצעה שלנו היא הטובה ביותר. לקוחות אחרים ישתמשו ביישומים המקומיים בלבד. האתגר האמיתי טמון בהתמודדות עם הלקוחות שנמצאים בשלבי ביניים, והגמישות שאנו מעניקים להם מאפשרת להם לגלות בעצמם איזה חטיבות יש להעביר ליישומים המקוונים ובאיזה קצב".

באשר ליישומים המקומיים, בחודש מאי מתכוונת מיקרוסופט לערוך את השקת הענק של גרסאות 2010 של מוצרים חשובים במיוחד דוגמת SharePoint, אופיס ואקסצ'יינג' (Exchange). השדרוגים כוללים תמיכה משופרת בארגונים בינלאומיים שמפעילים רשתות Extranet באמצעות SharePoint. גם היכולות של התובנה העסקית תוגברו בגרסת 2010 של SharePoint, ואילו ביישום אקסל (Excel) שופרו היכולות להמחשת נתונים וניתוחם. יישום אאוטלוק (Outlook) זכה לממשק המוכר של אופיס (ממשק Ribbon) וכלים שבעבר היו מוסתרים, דוגמת התעלמות מהודעות או סגירה של אשכולות, הובלטו בגרסה החדשה.

במקביל, תשיק מיקרוסופט את Office Communication Server 2010, במסגרת המאמצים של החברה לחדור לשוק של טלפוניית האינטרנט תוך ניצול הפופולאריות הרבה של יישומי אופיס ויכולות השיתוף של SharePoint. היתרונות בתחומים אלה אמורים להיות היכולת לזיהוי קול, התגובה המהירה לפקודות קוליות, השילוב עם היומן והדואר האלקטרוני וחוויית השימוש החלקה והשקופה. מנגנון חדש בשם Social Connector יסייע לערוך פרופילים אישיים, ישפר את יכולות הניהול ויציג את הזמינות של החברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים