רשות התעופה הפדרלית אישרה ל-UPS משלוחי רחפנים בשמי ארה"ב

האישור של ה-FAA מאפשר הטסת רחפני משלוחים כמעט ללא הגבלה, למעט מספר החרגות קלות ● החברה מסרה כי אחרי פיילוט מוצלח בבית חולים בצפון קרוליינה היא תמשיך לשלוח רחפנים עם ציוד רפואי לבתי חולים, לפני שתתפשט לתעשיות האחרות

להיערך לשימושים השונים ברחפנים. דו"ח מבקר המדינה. צילום אילוסטרציה: BigStock

רשות התעופה הפדרלית האמריקנית, ה-FAA, העניקה ל-Flight Forward – חברת הבת של ענקית המשלוחים UPS – אישור להפעלת רחפני משלוחים ללא הגבלה. תעודת FAR Part 135 שהונפקה לחברה מאפשרת לה להשתמש ברחפנים לצורך משלוחי חבילות במשקל של יותר מ-25 קילוגרם. 

UPS מסרה כי תחילה תרחיב את משלוחי הרחפנים שלה לבתי חולים, ולאחר מכן לתעשיות אחרות. החברה כבר עשתה פיילוט מוצלח לשירות במרכז הרפואי של אוניברסיטת ווייק פורסט ששוכן בראלי, צפון קרוליינה.

שרת התחבורה האמריקנית: "צעד גדול קדימה"

שרת התחבורה האמריקנית איליין צ'או אמרה כי "זהו צעד גדול קדימה בשילוב בטוח של מערכות מטוסים בלתי מאוישות במרחב האווירי שלנו, להרחבת הגישה לטיפולי הבריאות בצפון קרוליינה, ולבניית ההצלחה של תכנית הטיסות הלאומית לשילוב UAS (כלי טייס בלתי מאויש – ג"פ) לשמירה על מנהיגות אמריקנית בתחום". 

על פי ה-FAA, "כמשתתפת בתוכנית לשילוב מערכות תעופה בלתי מאוישות של משרד התחבורה האמריקני, מחלקת התחבורה של צפון קרוליינה (ה-NCDOT) הצטרפה לשיתוף פעולה עם UPS Flight Forward. כמפעילה, הם עסקו במשלוחי ציוד לשירותי הבריאות ברחבי קמפוס בית החולים הגדול בראלי, שבצפון קרוליינה. הטיסות התמקדו באספקת דם לעירויים פוטנציאליים להצלת חיים, כמו גם בדגימות רפואיות אחרות לעבודת מעבדה".

כאמור, האישור מאפשר ל-UPS להטיס רחפנים כבדים יותר, וכן מרשה לחברה לעשות זאת בלילה. עם זאת קיימות מגבלות מסוימות לרחפנים, שהופכות אותם לפחות אוטונומיים. על פי Associated Press הרחפנים לא יורשו לעוף מעבר ליכולות הראייה של המפעיל שלהם ללא אישור מיוחד של ה-FAA לכל מסע שכזה. כמו כן, כל טיסה תצטרך מפעיל נפרד. על פי הדיוח UPS הודיעה שתבקש אישור של ה-FAA בכדי שמפעיל יחיד יורשה להטיס מספר רחפנים בו-זמנית.

UPS צייצה בהתרגשות ובישרה לעוקביה בטוויטר "עשינו היסטוריה. כיום אנו הופכים לחברה הראשונה שזוכה באישור מלא להפעלת חברת תעופה של רחפנים". החברה צירפה לציוץ סרטון תדמית ובו לא פירטה יותר ממה שתוכל לבצע ממש בקרוב עקב ההרשאה של ה-FAA, אך הציגה את היכולת החדשה בגאווה רבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים