להבלטת בעלותה – פייסבוק תעשה מיתוג חדש ל-ווטסאפ ולאינסטגרם

הענקית ממאנלו פארק החליטה למתג את שמות האפליקציות שהיא ההורה שלהן, והשמות החדשים יופיעו בקרוב בחנויות היישומים ובשירותים עצמם, כשלכינוי המוכר והשגור יוצמד המינוח From Facebook, כדי להבהיר מי הבוס ושל מי המילה האחרונה

חשבונות מזויפים בפייסבוק ובאינסטגרם ששימשו לטרגוט קורבנות מעקב

ווטסאפ ואינסטגרם – שתי אפליקציות המדיה החברתית הפופולריות עד מאוד ברחבי העולם – הן למעשה חברות-בת של פייסבוק בשנים האחרונות, אבל לא כולם יודעים זאת. בקרוב זה ישתנה כשהענקית ממאנלו פארק תוסיף את שמה לשמותיהן, כך בישרה פייסבוק ביום ו'.

את אינסטגרם רכשה פייסבוק כאפליקציה תמימה לשיתוף תמונות בשנת 2012 ואילו ווטסאפ הייתה לרכש החם של הענקית ב-2014. מאז איפשרה החברה האם לשתי האפליקציות הללו, לכאורה, לפעול כישויות עצמאיות. לחברות היו מנהלים ועובדים משלהן והן אפילו היו ממוקמות בנפרד ממשרדי פייסבוק.

אלא שבשנה האחרונה נקטה החברה האם בצעדים שונים בכדי להפוך את החברות הללו לפחות עצמאיות – בין השאר בחילופי בכירים. כך למשל, את אינסטגרם עזבו המייסדים שלה, קווין סיסטרום ומייק קריגר,  שנטשו את החברה האם פייסבוק ואת האפליקציה שלהם באוקטובר 2018, ובמקומם מונה כמנכ"ל החדש איש שלומו של מארק צוקרברג, אדם מוסרי. גם ווטסאפ חוותה טלטלות דומות כשבריאן אקטון, ממייסדיה, עזב תחילה ואחריו, במאי אשתקד הצטרף לנטישה, בתוך מחלוקת עם פייסבוק, גם יאן קום, היזם היהודי-אמריקני שגם הקים אותה וגם כיהן כמנכ"לה.

צעד קדימה בנוכחות – ומה עוד?

כעת פייסבוק בוחרת ללכת צעד אחד קדימה, על מנת להבהיר לעולם מי הבוס. ענקית הרשת החברתית אישרה מיתוג מחדש של האפליקציות המצליחות שלה, ותשנה את שמן.

אל חשש, לפייסבוק אין כוונה למיתוג שיעלים את השמות המצליחים והשגורים בפי כל אלא שהיא רק מעוניינת שאינסטגרם תהפוך ל"אינסטגרם של פייסבוק" ובאופן דומה, שווטסאפ תזכה גם היא לכינוי מחודש, שתוספת שם הפטרון שלה מודבקת אליו.

בכדי להסביר את המהלך אמר דובר פייסבוק ל-The Information: "אנו רוצים להיות ברורים יותר לגבי המוצרים והשירותים שהם חלק מפייסבוק".

יצוין כי לענקית המדיה החברתית יש תכניות לעשות יותר משינויים קוסמטיים ושמיים בהקשר לשירותים שבבעלותה – היא מתכוונת לאחד את מערכת העברת הודעות שלה, המסנג'ר, עם אלו של ווטסאפ אינסטגרם. 

השמות החדשים Instagram from Facebook ו-WhatsApp from Facebook עתידים להופיע בחנויות האפליקציות של אפל ושל גוגל בקרוב, כמו גם יוחלפו ביישומים עצמם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים