נחשף: איראן גייסה סוכנים בישראל באמצעות פרופילים מזויפים בפייסבוק

השב''כ חשף רשת שפעלה מסוריה, בהכוונה איראנית, ובהובלת סורי המכונה אבו ג'יהאד ● לפי שירות הביטחון הכללי, הרשת ניסתה לגייס אנשים באמצעות יצירת קשר ראשוני מפרופילי פייסבוק פיקטיביים ובהמשך - באמצעות אפליקציות להעברת מסרים

עוד דרך שבה ארגוני הטרור מנצלים את הרשתות החברתיות לטובתם. אילוסטרציה: BigStock

במהלך החודשים האחרונים נחשפה רשת שפעלה לגיוס אנשים בישראל ובשטחים לטובת המודיעין האיראני – כך הותר היום (ד') לפרסום. היא נחשפה בפעילות משותפת של השב"כ, משטרת ישראל, צה״ל וגורמי ביטחון נוספים. הרשת, שפעלה מסוריה, בהכוונה איראנית ובהובלת גורם סורי המכונה אבו ג'יהאד, ניסתה לגייס אנשים באמצעות יצירת קשר ראשוני מפרופילי פייסבוק פיקטיביים ובהמשך – באמצעות אפליקציות להעברת מסרים.

פנייה באמצעות רשתות חברתיות היא שיטה המוכרת לגורמי המודיעין ככזו המשמשת ארגוני טרור, ובכלל זה החמאס והחיזבאללה, לגיוס פעילים.

אחד הפרופילים שבהם השתמשו ארגוני הטרור כדי לגייס פעילים בישראל. צילום מסך

אחד הפרופילים שבהם השתמשו ארגוני הטרור כדי לגייס פעילים בישראל. צילום מסך: השב"כ

הפרשיה מצטרפת לאירועים נוספים בחודשים האחרונים, מהם עולה שגורמי טרור – ובהם החמאס והחיזבאללה – מקיימים מגע, לעתים בשיטוי, עם פלסטינים אזרחי ישראל ותושבי השטחים באמצעות האינטרנט – לטובת גיוסם למטרות איסוף מודיעין ופעילות טרור.

הגורמים שגויסו התבקשו לאסוף, בין השאר, מידע על בסיסים צבאיים, מתקנים ביטחוניים רגישים, אישים, תחנות משטרה ובתי חולים. זאת, כחלק מהכנת יעדים לביצוע פיגועים בישראל ביוזמה איראנית.

המעקב אחרי הפעילות – כבר מראשיתה

הפעילות ברשת אותרה על ידי קהיליית המודיעין בישראל כבר מראשיתה, וזו ביצעה מעקב הדוק אחרי המפעילים בחו"ל והגורמים בישראל ובשטחים שהביעו נכונות להשתתף בה.

צילום מסך: השב"כ

צילום מסך: השב"כ

החל מאפריל השנה בוצעו פעילויות סיכול רחבות היקף מול פעילים בישראל ובשטחים, אשר המידע בעניינם הצביע על אפשרות שבוצעה מולם הקמת מגע וגיוס על ידי מפעילי הרשת האיראנית. במסגרת החקירות עלה מידע שלפיו הקשר מול המפעילים מסוריה התפתח לרמה של העברת מידע ואף עלתה כוונה לביצוע פעילות טרור נגד יעדים ישראליים – אזרחיים וצבאיים.

יצוין שממהלכי הסיכול שבוצעו עלה כי רובם המוחלט של האזרחים הישראלים סירבו לשתף פעולה עם הפנייה אליהם, מאחר שהם חשדו שמדובר בגורם עוין – וניתקו את הקשר אתו.

מהשב"כ נמסר כי "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות לסיכול כל פעילות של איראן ושל גורמי הטרור הפועלים מטעמה נגד ביטחון המדינה. כל ישראלי שמקבל פנייה ברשת מגורם שאותו הוא מחשיד כקשור לגוף או ארגון טרור – מתבקש לעדכן את המשטרה ולנתק מגע עמו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים