מיכל לסטר פורשת מתפקיד מנכ"לית ויקיפדיה העברית

לסטר עוזבת את ויקימדיה העברית, שהאנציקלופדיה החופשית היא המיזם הידוע ביותר שלה, לאחר שש שנים ● לדבריה, "הגיע הזמן למנהיגות חדשה, ואני מחפשת את האתגר הבא"

מיכל לסטר, מנכ"לית ויקימדיה ישראל. צילום: אריאל אלינסון

מיכל לסטר, מנכ"לית קרן ויקימדיה בישראל, שמתפעלת בין השאר את הגרסה העברית של האנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה, הודיעה על פרישה לאחר שש שנים. לסטר מחפשת כעת את האתגר הבא שלה – גם הוא בעולמות האינטרנט וההיי-טק בכלל.

פרישתה בפועל של לסטר תהיה בעוד כמה חודשים וטרם מונה לה מחליף. יבוא מי שיבוא, הוא ימצא אתר גדול בהרבה מאשר כשהיא התחילה לשמש כמנכ"לית שלו, עם שירותים רבים יותר. ויקיפדיה העברית נמצאת במקומות הראשונים בין האתרים הנצפים בישראל, עם כשישה מיליון כניסות מדי חודש וערכים שמספרם מתקרב לרבע מיליון. כמו כן, לסטר ציינה כי הארגון הרחיב בתקופה זו את מצבת העובדים שלו – מעובדת אחת ב-2013 לשבע עובדות. זאת, יחד עם קהילת ויקיפדיה העברית, שמונה עשרות מתנדבים, כותבי ועורכי ערכים.

לוגו ויקיפדיה

לוגו ויקיפדיה

לצד האנציקלופדיה החופשית, קרן ויקימדיה הישראלית החלה בשנים האחרונות בשורה של פעולות, בהן חברתיות: היא קיימה שני כנסים בינלאומיים – אחד ב-2016 וכנס נוסף בנובמבר אשתקד, שניהם בהפקת אנשים ומחשבים. כמו כן, הקרן פעילה בתחום החינוך – פעילות שלסטר מתגאה בה במיוחד – ומעבירה סדנאות והרצאות לבני נוער בעברית ובערבית, לנשים ולגמלאים. ויקיפדיה אף השיקה לא מכבר כלים פשוטים ונוחים יותר לכתיבת ועריכת ערכים.

לדברי לסטר, היא עוזבת "כי אחרי שש שנים, הגיע הזמן למנהיגות חדשה, שתיקח את הארגון קדימה. אני משאירה ארגון מפואר ומחפשת את האתגר הבא. מי שימונה לתפקיד יקבל ארגון פעיל, יצירתי, עובד, שאפשר יהיה להצעיד אותו קדימה גם ברמה המקומית וגם ברמה הבינלאומית".

"הרוב המוחלט של האנשים בישראל נכנסים לוויקיפדיה והיא שולטת בחיפוש המידע האנציקלופדי בארץ. לכן, קיימת יש לקהילת הוויקיפדים וליצירת תוכן משמעותי עבור הקוראים, מה שאנחנו עושים עם הקהילה. יש לכך גם ערך אקדמי-חינוכי והיסטורי".

ויקיפדיה היא המיזם הראשון של קרן ויקימדיה. האנציקלופדיה החופשית נוסדה בינואר 2001 על ידי ג'ימי ויילס, וכמה חודשים אחר כך עלתה לאוויר הגרסה העברית שלה. מלבד ויקיפדיה, מפעילה הקרן כמה וכמה מיזמים, למשל ויקיציטוט, שכולל יותר מ-4,000 ציטוטים של אישים שונים, ויקימילון, ויקיספר -ליצירת ספרי לימוד חופשיים, ו-ויקינתונים, שמאחסן את כל הדטה שנצבר בקרן. לסטר מנהלת, עד לעזיבתה, את ויקימדיה העברית וכיו"ר הארגון משמש איציק אדרי, שבכובעו האחר הוא סמנכ"ל בדבי תקשורת.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מורית

    בהצלחה רבה מיכל, כל מה שאת נוגעת בו הופך לזהב. סקרנית לראות מה יהיה האתגר הבא שתקחי על עצמך

אירועים קרובים