ממשלת אוקראינה מינתה את ד"ר איתן לסרי כיועץ לממשלה בנושא חדשנות וטכנולוגיה

לסרי יחבר בין חברות ישראליות בתחומים שונים לבין ממשלת אוקראינה במטרה לקדם את שיתופי הפעולה המסחריים בין שתי המדינות ● היקף הסחר בין שתי המדינות צפוי להגיע למיליארד דולר, מתוכם 160 מיליון דולר ייצוא

מימין: ולדימיר סטבניוק, ראש רשות החדשנות של אוקראינה וד"ר לסרי במעמד חתימת ההסכם לייעוץ אסטרטגי לממשלת אוקראינה. צילום: יח"צ חברת אתגר פתרונות

ממשלת אוקראינה חתמה בסוף השבוע על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם ד"ר איתן לסרי, מנכ"ל חברת אתגר פתרונות, שתסייע לה להביא לאוקראינה חברות ישראליות שרוצות לפעול שם בתחומי החדשנות והטכנולוגיה.,

ההסכם נחתם במעמד ראש רשות החדשנות והפיננסים של ממשלת אוקראינה, ולדימיר סטבניוק, המכהן במעמד של שר במשרד הכלכלה, הפיתוח והמסחר של אוקראינה.

לדברי ד"ר לסרי, "ההסכם מגדיר ומסדיר עבודה של כמה חודשים בין הצדדים, שבמהלכם נדונו נושאים בתחומים שונים ששני הצדדים החליטו לקדם יחד בתחומי החדשנות הטכנולוגית, בגיוס חברות בינלאומיות וטכנולוגיות מתקדמות, כגון מיזמי "עיר חכמה", שיפור עבודת מערכות הממשל ועוד", אמר לסרי.

לדבריו, ממשלת אוקראינה תפעל להידוק הקשרים עם חברות ישראליות בהמשך לקשרים המסחריים שכבר קיימים, בין היתר בעקבות הסכם הסחר החופשי שנחתם בין ממשלת ישראל לממשלת אוקראינה, שכלל הקלות במס וגישה חופשית בשורה של תחומים בשוק האוקראיני.

ד"ר לסרי ציין כי, בשנים האחרונות, ניכרת עלייה משמעותית בשיתופי פעולה בתחומים הטכנולוגיים בין חברות מישראל ואוקראינה, בדגש על שירותים טכנולוגיים ותוכנה, שאוקראינה התברכה בהם בשנים האחרונות", אמר לסרי. "אנו נאתר ונגייס פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ונעמיק את הקשרים בגיוס חברות ישראליות וגלובליות לשיפור ושדרוג מערכות הטכנולוגיה והשירותים באוקראינה".

ב-2017 הסתכם היצוא הישראלי לאוקראינה בכ-130 מיליון דולר, והיקף הסחר כולו הסתכם בכ-940 מיליון דולר. במשרד הכלכלה העריכו, כי ב-2018 חלה עלייה של 25% בהיקף הייצוא לאוקראינה, כך שהוא צפוי להסתכם ביותר מ-160 מיליון דולר, וסך היקף הסחר יעמוד על כמיליארד דולר.

לסרי ציין, כי החברה שבבעלותו פועלת במתכונת דומה בכמה מדינות בעולם, בהן טורקיה, סין ומדינות הבלקן. "ההסכם באוקראינה הוא פרי עבודה שלנו במשך שלוש השנים האחרונות", אמר לסרי.

בהודעה שפרסמה ממשלת אוקראינה במקביל לחתימה על ההסכם צוין, כי בקרוב תתחיל לפעול בשוק האוקראיני חברה ישראלית מובילה בתחום גיוס והשמת כוח אדם, אולם שמה לא פורסם.

ד"ר לסרי הקים את החברה שלו ב-2003 , ולפני כן היה יועץ בכיר לראשי ממשלות בארץ, בהם אריאל שרון ז"ל, בנימין נתניהו וכן השר לשעבר מיקי איתן.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמואל שבח

    מנוי ראוי בהצלחה איתן. 0544534554

  2. משפטן

    ד״ר איתן לסרי מלח הארץ. עלה והצלח !

אירועים קרובים