ג'ק דורסי מטוויטר חתום על עצומה של בכירים המתנגדים לחוק ההפלות

למעלה מ-180 מנהלים בכירים ובעלי עסקים מתחומים שונים - בכללם דורסי ומעט מאוד נציגים מתעשיית ההיי-טק - חתמו על מכתב המוחה כנגד החקיקה המגבילה הפלות, שעברה בכמה מדינות בארה"ב ● המתקוממים פרסמו מודעה בת עמוד בניו יורק טיימס והסבירו שהחוק "רע לעסקים"

בכירים בהיי-טק בעד הפלות. אילוסטרציה: BigStock

קבוצה גדולה של כ-180 בכירי חברות בתחומי הטכנולוגיה, התקשורת והאופנה הוציאו אתמול (ב') מודעה בת עמוד שהתפרסמה בניו יורק טיימס, ושנועדה להוקיע את הגבלת היכולת לבצע הפלות שנכללת בחקיקה שעברה לאחרונה בכמה מדינות בארצות הברית.

ברשימת המנכ"לים ובעלי העסקים שחתמו על העצומה שהוצגה במודעה נכלל נציג בולט מהתעשייה הטכנולוגית – ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר, אבל דורסי בחר לחתום כשהוא מציין דווקא את החברה האחרת שלו, והפחות מפורסמת בהרבה, סקוור – המתמחה בעיבוד תשלומים. כמו כן נמצאים בה,  בין השאר, מנכ"לי חברות ההיי-טק באסטיאן להמן מ-Postmates, סטיוארט באטרפילד מ-Slack ואלי סיידמן מטינדר. נוכחות בכירי התחום טכנולוגי ברשימה הייתה דלילה יחסית לחתומים המייצגים את התעשיות האחרות.

הטוויט של בלומברג

העצומה פורסמה למעשה לאחר שמנהלי חברות רבים איימו למשוך השקעות מהמדינות שאימצו את החוקים חדשים, המגבילים את זכויות ההפלה לנשים. תשע מדינות ברחבי ארצות הברית, כולל אלבמה, ג'ורג'יה ומיזורי, העבירו חוקי הפלות השנה, והחקיקה הזו למעשה נועדה להקשות עד כדי איסור מוחלט על ההליך להפסקת היריון לא רצוי.

העצומה טוענת שהחקיקה המסכלת הפלות היא "רעה לעסקים", אלא שהכוונה היא לא צינית, כלכלית ופרקטית גרידא, כפי שההכרזה נשמעת.

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

רע לעסקים בעיקר מובנים של שוויון, גיוון והכלה

"הגבלת הגישה לטיפול כולל בעניין פוריות, כולל הפלה, מאיימת על בריאותם, עצמאותם ויציבותם הכלכלית של העובדים והלקוחות שלנו", נכתב בעצומה שפורסמה.

החותמים התייחסו בהרחבה לפגיעה בשוויון שמייצרת החקיקה. "הדבר פוגע ביכולת שלנו לבנות צינורות כוח אדם מגוונים ומכילים, לגייס כישרון מובילים ברחבי המדינות, ולהגן על רווחתם של כל האנשים ששומרים על העסקים שלנו משגשגים", טענו החתומים מטה.

בין יותר מ-180 החותמים נכללו גורמים מובילים בתעשיות השונות, כולל למשל את חבר מועצת המנהלים של בלומברג, פיטר גראור, מנכ"ל H&M, קרל יוהן פרסון, מנכ"ל ילפ, ג'רמי סטופלמן, וכן בן וג'רי בעלי חברת הגלידה המפורסמת, ואחרים. לפי המודעה – החתומים עליה מייצגים חברות המעסיקות יחד 108 אלף עובדים.

רבים מהחותמים, כמו גם ארגונים האמונים על הגנת זכויות נשים, וכן מחוקקים אמריקנים, מרביתם דמוקרטים, הפיצו את התנגדותם לאיסור ההפלות ואת המודעה גם בטוויטר, תחת ההאשטאג #DontBanEquality, אבל גם במקרה הזה לא נצפו, ובוודאי שלא באופן מובהק, ציוצים דומים מטעם ענקיות הטכנולוגיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים