מסתמן: שיתוף פעולה בין מערכות המיחשוב הממשלתיות לאלה של השלטון המקומי

בפגישה שנערכה בין ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות, לבין טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי באוצר, הוחלט על הקמה מיידית של שתי ועדות משותפות שיקדמו את הנושא ● "מעבר לבזבוז כספי ציבור, המערכות הקיימות פשוט לא משרתות בצורה מלאה את האזרח", אמר קפליוק בכנס המנמ"רים של הרשויות המקומיות

לראשונה מזה שנים, מסתמן שיתוף פעולה טכנולוגי בין מערכות המיחשוב של הממשלה לבין מערכות המיחשוב ברשויות המקומיות.
כיום, כידוע, המציאות רחוקה מאוד ממצב זה ודומה יותר למגדל בבל, שכן שתי המערכות לא "מדברות" האחת עם השניה.

בפגישה שנערכה לפני מספר ימים בין ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות, לבין טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי באוצר, הוחלט על הקמה מיידית של שתי ועדות משותפות שיקבעו את ההיבטים הטכנולוגיים והמעשיים לממשקים משותפים בין מערכות ממשל זמין ומרכב"ה, לבין מערכות המיחשוב בשלטון המקומי.

בהרצאה שנשא בכנס השנתי של המנמ"רים ברשויות המקומיות, הנערך במלון גולדן טוליפ בים המלח, אמר הבוקר ד"ר קפליוק, כי כיום הממשלה והרשויות משקיעות מיליוני שקלים בפיתוח מערכות מיחשוב שהן למעשה מקבילות. לדבריו, "מעבר לבזבוז כספי ציבור, המערכות הללו לא משרתות בצורה מלאה את האזרח. מדובר באותו אדם שפונה לרשות ולממשלה, ואין שום סיבה שלא יקבל ממשק אחד משותף. בעבר, נעשו ניסיונות שונים לשיתוף פעולה בין המערכות, והנושא עלה בפורום המנמ"רים ובפגישות עם האוצר, אולם הדבר לא יצא אל הפועל. הפעם, אנו מקווים להגיע לפסים מעשיים", אמר קפליוק.

הוא הוסיף, כי " הפגישה הראשונה של שני הצוותים, בהשתתפותי ובהשתתפות טל הרמתי, נועדה להתניע את התהליך. בדעתי לעקוב אחר הנושא ולוודא שהפעם אכן נגיע לתוצאות". בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים אמר ד"ר קפליוק, כי אחד היעדים של הוועדות המשותפות הוא לייצר מפרט טכני משותף, כך שבכל המערכות העתידיות שהממשלה או הרשויות יפתחו, יהיו רכיבים שיחייבו את הספקים לגרום לכך שהן ידברו ביניהן.

השר מיקי איתן, הממונה על שיפור השירות הממשלתי לאזרח, ינעל מחר (ג') את כנס המנמ"רים. איתן צפוי להתייחס לנושא שיתוף הפעולה בין הממשלה לרשויות המקומיות, ולספר על מעורבותו בנושא. שר המדע והטכנולוגיה, פרופסור דניאל הרשקוביץ, היה אמור לנאום הבוקר בפני באי הכנס, אך נאלץ לבטל את השתתפותו עקב פטירת אמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים