"הנתונים מניעים את ההתחדשות ב-BI"

"בבואנו לטפל ביצירת ערך עסקי מהטיפול בנתונים, אנו עלולים להגיע למצב בו אנו 'משתלטים' על התשתיות; יש לעבור ממצב של תשתיות ידניות, שלא מאפשרות את האנליטיקה החדשה, למצב בו יודעים לקחת נתונים, להופכם למידע ולייצר מהם ערך עסקי גבוה", אמר עוז לוי, מנהל הטכנולוגיות הראשי של מטריקס BI

עוז לוי, מנהל טכנולוגיות ראשי של מטריקס BI. צילום: ניב קנטור

"בבואנו לטפל ביצירת ערך עסקי מהטיפול בנתונים, אנו עלולים להגיע למצב בו אנו 'משתלטים' על התשתיות. יש לעבור ממצב של תשתיות ידניות, שלא מאפשרות את האנליטיקה החדשה, למצב בו יודעים לקחת נתונים, להופכם למידע ולייצר מהם ערך עסקי גבוה", כך אמר עוז לוי, מנהל טכנולוגיות ראשי של מטריקס BI.

לוי דיבר בכנס Data Science, BI BIG DATA, Analytics. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים ביום ה' האחרון באולם אירועים  LAGO בראשון לציון, והנחה אותו יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

לדברי לוי, "פרויקטים רבים, ובתוכם פרויקטים מבוססי לימוד מכונה, נכשלים. הסיבות לכך רבות: נתונים שגויים, קושי בגישה לנתונים, היעדר ניראות, איחוד נתונים הנעשה בצורה רעה, ממשל נתונים שגוי והעדר תחזוקה אסטרטגית של תשתיות מתאימות". לוי ציין כי "לא תמיד המשפט 'Hadoop הוא התשובה' – נכון. הסיבה שלרוב הארגונים אין ביג דטה טמונה בטיפול שגוי בתשתיות. להמציא מחדש זה ה-BI החדש. יש לקחת את העקרונות שיושמו סביב תשתיות ביג דטה, ולהשליך אותן גם על תשתיות סטנדרטיות".

מימוש ראייה זו, של "להמציא את המערכות מחדש", ציין לוי, כרוך בעמידה בכמה אתגרים: "יש לקבל ולטפל במידע בזמן אמת, יש לעבור מטיפול בדו"וחת המגיעים בלילה, לטיפול מיידי בהתראות ובחריגים". הוא ציין כי "יש להבין ש'ה-ETL מת – אל נצור את הסטרימינג'. יש כמה חברות שעושות זאת, ביניהן טאלנד".

"צרכי הנתונים משתנים במהירות ולכן המידע נדרש מיד"

מגמה נוספת, לדברי לוי, "היא אי ודאות. צרכי הנתונים משתנים במהירות ולכן המידע נדרש מיד. פרדיגמת מחסן הנתונים הארגוני לומדת איך להתמודד עם זה. המחסן מעוצב כך שתהיה לו יכולת גידול טעינה של מידע בזמן אמת".

אתגר נוסף, לדברי לוי, "הוא הצורך להוסיף ניראות ויכולת גישה לנתונים. לכן, יש להנגיש את המידע בצורה פשוטה. יש להבין מה קרה למידע, איך הוא הוא הוכן ומי אחראי לשינוי. מימוש אתגר זה מושג על ידי עבודה עם מערכות דטה קטלוג, דוגמת Alation, Octopai, וקלאודרה-יבמ". כל אלה, ציין, "נדרשים על מנת להצליח לעשות חדשנות למערכות המידע ולהנגיש את יתרונות הביג דטה למערכות המידע הקיימות. כיום, בארגונים רבים רואים שמדע הנתונים נעשה בנפרד, מה שמביא לכך שידע תהליכי ותוכן הולכים לאיבוד. מגמת לימוד מכונה נמצאת בהליך גידול אבל שימוש שגוי בה עלול גם ליצור נזק".

לוי סיכם באומרו כי "יש להקים פלטפורמת נתונים שתיתן ערך עסקי, תוך מימוש מודלים קיימים והכנסת מודלים חדשים. יש לבחון מהי הדרך הנכונה לממש חדשנות, על ידי התאמה של מערכות המידע לאנליטיקה. יש לעשות זאת תוך ראייה ותכנון ארוכי טווח, תוך יכולת לניהול ולשינוי גרסאות של מודלים. זיכרו כי הענן הוא חבר שלכם, ומסייע לכם לעשות על גביו דברים מורכבים. עבדו בתצורת מקטעים קצרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים