"גם לאחר הבחירות – ישראל תימצא במרכז זירת הסייבר העולמית"

אמר אריה דנון, מנהל מחלקת אבטחת המידע באבנט תקשורת ● לדבריו, "נבחרי הציבור שלנו יהיו חייבים להתמודד עם הסוגיה בשני היבטי מפתח: הגנה על הציבור הרחב והכשרת אנשי מקצוע"

אריה דנון, מנהל אבטחת מידע באבנט תקשורת. צילום: יח"צ

"בתום מערכת הבחירות הסוערת הנוכחית, ישראל עדיין תימצא במרכזה של זירת הסייבר העולמית, ובמוקד מטרותיהם של גורמים עוינים, המבקשים לשבש את חיי היום יום של האזרחים", כך אמר אריה דנון, מנהל מחלקת אבטחת המידע, אבנט תקשורת.

אבנט תקשורת מפיצה את פתרונות Sophos בישראל. לדברי דנון, "נבחרי הציבור שלנו יהיו חייבים להתמודד עם הסוגיה בשני היבטי מפתח: הגנה על הציבור הרחב והכשרת אנשי מקצוע. מחד, חשוב להשקיע בתכניות אקדמיות ובחינוך מומחים מגיל צעיר, על מנת לעמוד בדרישה הגוברת לאנשי מקצוע בתחום. מאידך, חיוני כי יוקצו משאבים גדולים יותר לקידום המודעות לפשעי הסייבר בקרב הציבור הרחב".

"בסופו של דבר", סיכם דנון, "זהו תהליך שצריך להתחיל בגיל צעיר, כבר במערכת החינוך הממלכתית, עם תכניות סדורות, שמנגישות לילדים ולהורים, את הסכנות הכרוכות בעולם הסייבר ואת הדרכים להתמודד עמן. הילדים החכמים של היום חיים בעולם הדיגיטלי, ואם ייטיבו ללמוד ולהתנהל בצורה בטוחה בעולם הזה – הם יהפכו למבוגרים, שייקחו חלק בבניית החוסן של המדינה בעתיד".

אילן סגלמן, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב-Power Communication. צילום: יח"צ

אילן סגלמן, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב-Power Communication. צילום: יח"צ

אילן סגלמן, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב-Power Communication, המפיצה גם היא את פתרונות Sophos בישראל, הוסיף כי "מערכת הבחירות הנוכחית  העלתה למודעות הציבורית  את תופעת ה'פייק ניוז', תופעה הנמצאת כאן כדי להישאר ואיננה תחת שליטה או רגולציה. תעשיית זיוף החדשות, אשר מופעלת על ידי בעלי אינטרסים, הן מהמדינה עצמה והן מחוצה לה, איימה להסיט את דעת הקהל הציבורית ולהשפיע על תוצאות הבחירות, אולם היא לא צפויה להיעלם גם לאחר הבחירות. היא רק תלך ותחמיר, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומאפשרת זיופים חכמים יותר. היא תשפיע על כל תחומי החיים שלנו – אישית, מסחרית ופוליטית".

לדבריו, "לא ניתן להסתמך רק על הציבור הרחב שיהיה ערני ויבדיל בין אמת לשקר, בין תעמולה למידע חדשותי, או בין פרופיל אמיתי למזויף. אי אפשר להטיל את האחריות הזאת על האזרח בלבד". סגלמן סיים באומרו כי "לאחר הבחירות, המדינה תהיה חייבת לייצר גם מנגנונים רגולטוריים מובנים ומוסדרים, וגם כלי ניטור ושליטה טכנולוגיים, על מנת לנטר ולחסום התערבויות ואיומים מסוג זה".

מאיר עמור, מנהל פעילות FireEye בישראל. צילום: יח"צ

מאיר עמור, מנהל פעילות FireEye בישראל. צילום: יח"צ

מאיר עמור, מנהל פעילות FireEye בישראל, אמר כי "ישראל, שהוכרה לא פעם כאומת הסטארט-אפ, תמשיך להיות כזו ותשתמש כקטר ההיי-טק לכלכלה הישראלית – רק אם תשכיל להמשיך לעודד חברות בינלאומיות להשקיע במרכזי פיתוח בישראל, אם על ידי רכישת חברות ישראליות, או על ידי פתיחת פעילות פיתוח עצמאית כמו אינטל". לדברי עמור, "מדיניות הממשלה החדשה שתיבחר, חייבת להבין כי התמריצים שהיא מעניקה לחברות אלו, חוזרים אליה בהעסקת ישראלים ברמות שונות, החל בפועלי ייצור בקווים טכנולוגים, דרך בניית מרכזי תמיכה בינלאומיים שיפעלו מישראל ויישענו על מומחיות חסרת תחליף ישראלית – ועד מפתחי טכנולוגיות מתקדמות פורצות דרך". עמור סיים באומרו כי "יש לנו יתרונות יחסיים לא מבוטלים בתעשיית ההיי-טק, חשוב שנדע לטפח ולעודד אותה, כך שתתרום לכלכלת מדינה חזקה יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים