אראל מרגלית ביוזמה לאומית להפיכת חיפה למרכז עולמי לבריאות דיגיטלית

ארגון יוזמה לאומית 2020, שבראשו עומד היזם ומייסד קרן JVP, ד"ר אראל מרגלית, ואוניברסיטת חיפה חתמו על מזכר הבנה לשיתוף פעולה ● המיזם מתבסס בין היתר על החלטת הממשלה משנה שעברה על קידום הבריאות הדיגיטלית והפיכת ישראל לאחת המדינות המובילות בעולם בתחום

התמנה כיו"ר ת'טה ריי. ד"ר אראל מרגלית, יזם ומייסד קרן JVP. צילום: איגור פרבררוב

אוניברסיטת חיפה וארגון יוזמה לאומית 2020, שבראשו עומד היזם ומייסד קרן JVPד"ר אראל מרגלית, חתמו על מזכר הבנה לשיתוף פעולה שבמסגרתו חיפה תהפוך למרכז עולמי בתחום הבריאות הדגיטלית.

שיתוף הפעולה יבוא לידי ביטוי במתן אפשרות לחוקרים להשתמש בפלטפורמה האקדמית של האוניברסיטה וגם של הטכניון, ומצד שני חיבור עם חברות טכנולוגיה שמתמחות בעולם הבריאות והאקולוגיה. המרכז יהווה אב טיפוס מרכזי לסטארט-אפים שיפתחו פתרונות לתחום הבריאות. המיזם מתבסס בין היתר על החלטת הממשלה משנה שעברה על קידום הבריאות הדיגיטלית והפיכת ישראל לאחת המדינות המובילות בעולם בתחום.

תמונת הדמיה של הרובע הדיגיטלי שיוקם. צילום: יחסי ציבור עמותת יוזמה חדשה 2020

תמונת הדמיה של הרובע הדיגיטלי שיוקם. צילום: יחסי ציבור עמותת יוזמה חדשה 2020

הבחירה בחיפה היא חלק מהאג'נדה של ארגון יוזמה לאומית – עמותה ללא כוונות רווח שהקים מרגלית במטרה לקיים בישראל שבעה אזורי צמיחה, חדשנות וכלכלה בצפון, בדומה למודל המוצלח של מיזמים כמו הפודטק בקריית שמונה והצפון, שזוכים להרבה מאוד התלהבות. המרכזים שבהם העמותה פועלת כוללים את אילת, באר שבע, ירושלים הגליל העליון, כרמיאל והנגב המערבי.

"חיפה אמנם אינה אזור פיתוח, אבל היא זקוקה לדחיפה ורענון רציני על מנת להחזיר לעיר את המובילות שלה בתחום ההיי-טק והטכנולוגיה ולהיות מוקד משיכה לחברות רבות", אמר מרגלית בשיחה עם אנשים ומחשבים.

"אנחנו לא שוכחים שבשנים קודמות חיפה הייתה מרכז טכנולוגי מוביל בישראל, עם חברות כמו אלסינט וכל התעשיות שמסביב לה", הוסיף מרגלית. "בעשורים האחרונים חלה נסיגה. הצעירים שמסיימים את לימודי המדעים נאלצים לנדוד לתל אביב", אמר מרגלית שהבטיח כי "אנו נפעל להקמת רובע הבריאות הדיגיטלית בתוך העיר, במרכז העיר התחתית, כי חדשנות ויזמות משפיעות על כל הסביבה הפיזית שלהן ומייצרות צמיחה למעגלי עסקים נוספים".

מיזם הבריאות הדיגיטלית ישתלב בתכניות העירייה

מרגלית המשיך ואמר כי המיזם של בריאות דיגיטלית ישתלב בתכניות של העירייה להחיות אזורים שלמים ולהכניס לשם פעילות, כמו הרובעים בעיר התחתית, שם כבר יש פעילות משולבת של חברות סטארט-אפ עם עסקים, אזורי בילוי ושירותים.

"ההיי-טק היום חייב לרדת ממגדלי השן שלו ולהיות חלק בלתי נפרד מחיי העיר והתושבים", כך לדבריו. בהיבט הטכנולוגי, הוא הוסיף ואמר כי הבריאות הדיגיטלית תהיה מבוססת על אנליטיקה, BI, ביג דטה וטכנולוגיות נוספות שישראל מובילה עולמית בהם.

המיזם שמרגלית יוזם ומתכוון לדחוף בשנים הקרובות מבוסס בין היתר על החלטת הממשלה מתחילת השנה להפיכת ישראל למובילה עולמית בתחום הבריאות הדיגיטלית. לתכנית שותפים משרד הבריאות, רשות החדשנות, ישראל דיגיטלית ועוד. הרשות עצמה מציעה מסלול קידום יזמות בעיר חיפה, שמטרתו לקדם את חברות ההזנק והטכנולוגיה בחיפה בדגש על רובע העיר העתיקה, ויצירת סינרגיה בין כל הגורמים בעיר.

הרשות תפרסם קול קורא והחברות שיבחרו יזכו למענק של עד 25 מיליון שקלים למשך תקופת הפעילות. נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין, בירך על המיזם של מרגלית ואמר כי "שיתוף הפעולה בין אוניברסיטת חיפה ליוזמה לאומית 2020 מהווה פריצת דרך לקידום הבריאות הדיגיטלית, והוא דוגמה למימוש רעיון 'מולטיברסיטה' – שילוב של מחקרים מתחומים שונים שחיפה מובילה בהם".

יוזמה לאומית 2020 היא עמותה ללא כוונות רווח שמגייסת כספים ומשקיעה אותם במרכזים שונים, יחד עם תקציבים ציבוריים ופילנתרופיה. לפי התכניות חיפה עומדת להיות מודל מרכזי וגדול לרעיון של חיבור עסקים וטכנולוגיה לתועלת הציבור. המודל של יוזמה לאומית כולל איחוד כוחות ומשאבים חוצה מגזרים, סביב נקודת חוזק קיימת או פוטנציאלית של אזור בפריפריה.

"המטרה שלנו היא ליצור עוד 30 אלף מקומות עבודה בחיפה בשנים הקרובות, מהלך שתהיה לו השפעה אדירה על כל תושבי העיר, רמת החיים, הכלכלה, הנדל"ן והתרבות", סיכם מרגלית את החזון של היוזמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים