ה-8200 של השירות הלאומי: חידושים והמצאות למען החברה

אפליקציית סיפור אינטראקטיבי המאפשרת למטפל או להורה להכין את הילד הסובל מאוטיזם לסיטואציות לא שגרתיות, אפליקציה לשיפןר הקשר בין היולדת לאחות וחיישני רוורס לכיסאות גלגלים של ילדים ● בוגרות היחידה הטכנולוגית של השירות הלאומי הציגו את פיתוחיהן

24/03/2019 11:10
יעל פאיינרו, סגנית נשיא בכירה לפיתוח תאגידי ומסחרי ב–Synamedia; איילת גנות, מבנות השירות המשתתפות בתכנית כרמל 6000; נטע גבאי, מבנות השירות המשתתפות בתכנית כרמל 6000 ויוסי צוריה, מייסד ומנכ"ל כרמל 6000. צילום: יח"צ

בנות שירות "יחידת ההיי-טק החברתי", כרמל 6000, הציגו לאחרונה את הפיתוחים שלהן באירוע שקיימה Synamedia, במשרדיה גם פועל מרכז הפיתוח הראשון של היחידה, שהינה מיזם להצמחת מנהיגות טכנולוגית בקרב בנות שירות לאומי.

בתכנית מתנדבות בנות שירות לאומי המפתחות אפליקציות ופתרונות טכנולוגיים לאתגרים חברתיים.

בין הפרויקטים שהציגו משתתפות התכנית נמנים "אורות אדומים" – פרויקט בשיתוף משרד הרווחה לדיווח ראשוני אונליין על מקרי אלימות במשפחה או מצבי חירום אחרים, שמטרתו לפתור את מקרי האלימות כבר בהתחלה ולפני שהם נהפכים לחמורים;
"כאן נגיש״ – מיזם המתבצע עם עמותת נגישות ישראל, שלו מטרה כפולה: האחת הינה הגברת המודעות אצל בני נוער לכל נושא הנגישות במרחב הציבורי והשנייה הינה מיפוי של כל המקומות באזור המגורים שלהם (מסעדות, בנקים, מוסדות ציבור וכו) מבחינת נגישות; אפליקציית "כדאי לי?"- פרויקט שפותח בשיתוף עמותת אלו"ט. מדובר באפליקציית סיפור אינטראקטיבי המאפשרות למטפל או להורה להכין את הילד הסובל מאוטיזם לקראת סיטואציות פחות שגרתיות עבורו ושמעודדות את הילד לשתף פעולה עם הסביבה. למשל: יציאה לבית הספר או נסיעה באוטובוס; בית חולים הדסה – אפליקציה חכמה שמטרתה לשפר את הקשר בין היולדת לבין האחות בעזרתה האחיות יכולות לקבל מידע מה היולדת צריכה; אלי"ן – חיישני רוורס לכיסאות גלגלים של ילדים ועוד.

29 צעירות שהתנדבו לשירות של שנתיים

המחזור הראשון של היחידה כלל 29 צעירות שהתנדבו לשירות של שנתיים, ונבחרו בקפידה מתוך מאות מועמדות לאחר שהוכיחו יכולות גבוהות במתמטיקה, טכנולוגיה, מבחנים פסיכוטכניים ואישיותיים, יכולת למידה עצמית ופוטנציאל מנהיגות ויזמות.

תכנית כרמל 6000 הוקמה על ידי יזמי היי-טק, ובראשם יוסי צוריה, מייסד ומנכ"ל התוכנית.

צוריה, יזם וממציא בעל שם עולמי בתחום הסייבר, הינו ממייסדי NDS הירושלמית, שלימים התמזגה לתוך סיסקו, ולאחרונה הפכה לחברה עצמאית בשם Synamedia המתמחה בהצפנה ואבטחת וידאו באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.

האתגרים בתוכנית מתמקדים כולם בתחומי החינוך, הרווחה והבריאות, ומפותחים עבור ובשיתוף עם עמותות ומוסדות שונים, כגון אלו"ט, בית החולים אלי"ן ובית החולים הדסה, על"ה, בית איזי שפירא ועוד.

לדברי צוריה, "שילוב של הכשרה והקניית כלים מתאימים בגיל צעיר ובאופן ממוקד הוא שהפך את ישראל למעצמת סייבר. במקום לפנות שוב לצעירים שהולכים ל–8200 אנחנו פונים לקהל יעד חדש – צעירים, ובמיוחד צעירות, שלא מתגייסות לצבא – ובכך מרחיבים את הגיוון בהייטק הישראלי. בתכנית ניתנים להם כלים במסלול של שירות לאומי-חברתי והכשרה טכנולוגית מתאימה, כך שיוכלו להפוך את ישראל למעצמת סושיאל טק".

תוכנית כרמל 6000 פועלת בחסות רשת אמי"ת ובתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים, Synamedia ומשרדי החינוך והתפוצות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים