מנכ"לי Nvidia ומלאנוקס על במה אחת: "המידע ייצור את התוכנות – ולא להפך"

ג'נסן הואנג ואיל וולדמן הופיעו לפני ימים אחדים, שבוע לאחר הודעת הרכישה הדרמטית, על הבמה בכנס ה-GTC של Nvidia ● הם דיברו על נתונים, דטה סנטרים, מעבדים, רכבים אוטונומיים ועוד תחומים חמים בעולם הטכנולוגיה

דווקא היה מעוניין שישאר בתפקידו. ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה, ואיל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס הפורש. צילום: יח"צ

מאז ההכרזה על רכישת הענק של מלאנוקס על ידי Nvidia, פורח גם החיבור בין המנכ"לים של שתי החברות – לפחות על הבמות. ג'נסן הואנג, מנכ"ל Nvidia, יגיע בשבוע הבא לישראל, ויערוך מסיבת עיתונאים עם איל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס. השניים אף יקיימו מסיבת עיתונאים ויופיעו ביחד באירוע בתל אביב.

עוד לפני כן, השבוע עלו שני המנכ"לים על במה אחת באירוע ה-GTC שערכה ענקית המעבדים בעמק הסיליקון. הם טענו שהרכישה מאפשרת ל-Nvidia להכפיל את כוחה בעולם הדטה סנטרים.

הואנג הסביר מה הוביל לעסקת הרכישה: "כיום יש ב-500 מחשבי העל המהירים בעולם 125 מערכות המופעלות באמצעות מעבדי ה-GPU של Nvidia. טכנולוגיית הקישוריות של מלאנוקס, שפועלת ביותר מחצי מהמחשבים הללו, משלימה ומחזקת את כוחה של Nvidia בתחומי הדטה סנטרים וה-HPC".

וולדמן אמר כי "אנחנו רואים צמיחה אדירה ואקספוננציאלית של הדטה. המיקוד בתוכנה שאפיין את הדטה סנטרים משתנה והם הופכים להיות ממוקדי נתונים. כלומר, המידע הוא זה שיניע וייצור את התוכנות, במקום שהתוכנות ייצרו את המידע".

"גישת המחשוב המואץ ממריאה"

לאירוע, בו חגגה Nvidia עשור לכנסי ה-GTC שהיא עורכת ברחבי העולם (ובשנתיים האחרונות גם בישראל), הגיעו 9,000 משתתפים. הואנג הכריז במהלכו על פיתוחים טכנולוגיים. כמו כן, הוא פירט כיצד החברות המובילות בעולם – בהן סיסקו, דל, HP, לנובו, אמזון ומיקרוסופט – מאמצות את הטכנולוגיות של Nvidia.

לדבריו, "גישת המחשוב המואץ ממריאה. מחשוב מואץ הוא לא רק עניין של צ'יפים. הוא שילוב, הוא קוד, הוא אופטימיזציה מתמשכת בין הארכיטקטורה של הצ'יפ, המערכות, האלגוריתמים והיישומים. התוצאה היא שהאקו-סיסטם של מפתחי מעבדי ה-GPU גדל במהירות ליותר מ-1.2 מיליון לעומת 800 אלף בשנה שעברה".

הואנג הציג במהלך נאומו את ה-CUDA X AI, שנותנת מענה מקצה לקצה בתחום הבינה המלאכותית, ואומצה על ידי AWS, פלטפורמת הענן של גוגל ו-Azure, ועל ידי חברות כמו סאס, PayPal ו-וולמארט. הוא אמר שהבינה המלאכותית משפיעה על תחום הדטה סנטרים, כשעוד ועוד תאגידים בונים את כוח המחשוב שלהם על שרתים חזקים יותר, שמחוברים ביניהם יותר מאי פעם, וכך הופכים את הדטה שבידיהם ליתרון תחרותי.

פתרונות נוספים שהושקו באירוע הם: Omniverse, המאפשר למעצבים גרפיים מקצועיים לחלוק יישומים; Powerd Data Science Workstations – מעבד RTX משולב בינה מלאכותית, המאפשר להאיץ מודלים לאימון מידע ו-ויזואליזציה; ברית GeForce NOW, שמביאה את טכנולוגיות הגיימינג לדטה סנטרים ומיועדת לשרת מיליוני גיימרים; Jetson Nano – מחשב קטן בתחום הרובוטיקה, מבוסס CUDA X AI, שצורך רק 5 וואט, ועדיין תומך באותן ארכיטקטורה ותוכנה שמשמשות את מחשבי העל – בתמורה ל-99 דולר.

הואנג אף הכריז במהלך דבריו על שיתוף פעולה של Nvidia עם טויוטה, מרכז הפיתוח שלה ביפן ומרכז המחקר שלה בארצות הברית, לטובת פיתוח, אימון ו-ולידציה של כלי רכב אוטונומיים. הוא הכריז גם על Safety Force Field, שמתיימרת להגן על רכבים אוטונומיים מפני תאונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים