האם אירן פרצה לניידים של שרה ויאיר נתניהו?

אתרים ערביים טוענים כי שירותי המודיעין האירניים פרצו למכשירים של אשתו ובנו של ראש הממשלה, אולם בלשכת נתניהו ובשב"כ הכחישו את הדיווחים

היי-טק לצד קמפיין שטח. ראש הממשלה ורעייתו, בנימין ושרה נתניהו. צילום: BigStock

שירותי המודיעין האירניים פרצו בעבר לטלפונים הניידיים של שרה נתניהו ובנה, יאיר, ומהטלפונים נגנב מידע – כך על פי דיווח באתר האינטרנט הסעודי של העיתון אינדיפנדנט, המתפרסם בשפה הערבית.

העיתון הכווייתי אל-ג'רידה פרסם את אותו המידע, אלא שבדיווח הזה נכתב שנפרץ גם הטלפון של בנימין נתניהו, ראש הממשלה. הפרסום נסמך על גורמים במשמרות המהפכה האירניים, שטענו כי הם מצותתים לשלושת בני משפחת נתניהו – בנימין, שרה ויאיר. הציתות, הסבירו באתר, נעשה באמצעות המרכז למלחמה אלקטרונית, שמנהל "מלחמה אלקטרונית קשה עם ישראל ועם ארצות הברית", ואף הצליח לחדור בעבר לטלפון של בני גנץ.

שני הדיווחים מבססים את הסיפור שלהם בהסתמך על גורם במערך הסייבר של אירן.

על פי הדיווחים, הפריצה של שירותי המודיעים האירניים לא נועדה להשיג מידע על שרה ויאיר נתניהו, כי אם היא נעשתה במטרה להבין מה קורה בחדרי חדרים במעון ראש הממשלה בירושלים. זאת, כי לנתניהו אין טלפון נייד.

לא ניתן היה להבין מהדיווח מה היה מועד הפריצה, וכן מהי מהות החומר שנגנב. על פי הדיווח, שתי הפריצות זוהו – ונחסמו, ולאחר החסימה פעלו בישראל על מנת להסתיר את דבר האירוע.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "לאחר בדיקה עם גורמי הביטחון עולה כי לא היו דברים מעולם". מהשב"כ נמסר כי "לא מוכר לנו אירוע פריצה לטלפונים של שרה ויאיר נתניהו – ולא טיפלנו באירוע שכזה‎".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים