"ידם של התוקפים – על העליונה"

"הם מובילים בהיקף המתקפות, המורכבות שלהן ובכמות המתקפות", אמר אורן שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל ● לדבריו, "כיום, בשל חשיבותו, תחום אבטחת המידע והגנת הסייבר מהווה את הדאגה העיקרית של המנכ''לים והנהלות הארגונים - ובהתאם, יש להיערך אליו באופן שונה"

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: תומר פולטין

"תחום אבטחת המידע והגנת הסייבר חווה שינויי בשנתיים האחרונות. לא מדובר עוד בנושא שהוא בתחום אחריותו של מנהל אבטחת המידע הארגוני או של המנמ"ר. כיום, בשל חשיבותו, מדובר בתחום שמהווה את הדאגה העיקרית של המנכ"לים והנהלות הארגונים – ובהתאם, יש להיערך אליו באופן שונה. כיום, ידם של התוקפים היא על העליונה – בהיקף המתקפות, המורכבות שלהן ובכמות המתקפות", אמר אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל.

שגיא דיבר בפתח אירוע Digital Transformation by Cisco. הכנס נערך היום (ב') במשרדי סיסקו ישראל בנתניה, בהשתתפות יותר מ-100 מלקוחות החברה. האירוע היה השני בסדרה בת ארבעה מפגשים, כשכל מפגש התמקד בעולמות תוכן שונים הקשורים למסע הדיגיטלי – וזה שנערך היום דן בהיבטי אבטחת מידע.


צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדברי שגיא, "מאזן הכוחות בין הטובים והרעים השתנה, יש יותר תוקפים מאשר מגנים. לרעים יש יותר משאבים כי פריצות הפכו לעסק בעל מניע כלכלי לכל דבר ועניין. המורכבות של המתקפות גדלה אף היא. יש ריבוי כלים: בארגון ממוצע יש 50 כלי אבטחת מידע שונים, ויש קושי לנהל אותם".

שגיא ציטט נתונים ממחקר שמנפיקה החברה מדי שנה, Visual networking index – הצופה את מגמות ה-IT ארבע שנים קדימה. לדבריו, "בשל המעמד שלנו בשוק, 80% מתעבורת הרשת העולמית 'נוגעת' בדרכה בציוד סיסקו. עד 2022, הווידיאו יהווה 82% מתעבורת הרשת. היקף התעבורה יגדל מ-150 ל-396 אקסה בייט בחודש, נתון השקול להיקף התעבורה שעבר ברשת ב-30 השנים האחרונות – או ל-800 מיליון איש הצופים יחדיו בכל פרקי 'משחקי הכס'".

"מציאות מדומה ומציאות רבודה יוכפלו פי 12 עד 2022, ויעמדו על 4.02 אקסה בייט בחודש. 60% מהאוכלוסייה – 4.8 מיליארד אנשים, יהיו מחוברים לרשת ב-2022. מספר ה'דברים' באינטרנט של הדברים יעמוד על 28 מיליארד – מוני מים, שעונים חכמים, מחשוב לביש ועוד. הנתון משקף חיבור של 1 מיליון דברים מדי שעה. 51% מהם 'ידברו' בינם לבין עצמם. בלי התערבות אנוש. זו המהפכה הגדולה ביותר שהאנושות חוותה אי פעם, ועולות שאלות, כגון, מה יעלה בגורל 3.5 מיליון נהגי משאיות בארצות הברית, בעידן כלי הרכב האוטונומיים. מנגד, מדובר גם בפתח להזדמנויות חדשות, בעולמות ערים וארצות חכמות – כל צינור מים, ביוב וארובה, ידווחו על תקלה – זה מאד מועיל", אמר שגיא.

כרבע מתעבורת האינטרנט תהיה של מתקפות

העולם הדיגיטלי החדש, אמר שגיא, "בונה תשתית המייצרת נתונים רבים – וזה מעלה את הסיכון לפגיעה. מדי שנה קצב הגידול של מתקפות מניעת שירות מבוזרת, DDoS, גדל ב-174%. עד 2022, כרבע מתעבורת האינטרנט תהיה זו של מתקפות".

שגיא הוסיף ואמר כי "אנו בונים פלטפורמה דיגיטלית מוכללת, עם אבטחת מידע מובנית, כולל הגנה על יחידות הקצה ועל מעבר התעבורה בתווך, בדרך לענן, לצד הגנה בדטה סנטר. האבטחה מועצמת בעזרת TALOS, מודיעין האיומים שלנו".

לדבריו, "סיסקו מעניקה נראות מלאה – מתחנת הקצה, דרך הרשת, התשתיות, הדטה סנטר ועד האפליקציה בעננים. אנו לא מספקים מוצרי אבטחת מידע, אלא מערך אבטחה כולל, בו המוצרים 'מדברים' האחד עם השני".

"היקף ההשקעה השנתי שלנו במו"פ עומד על 6.9 מיליארד דולרים – 14% מתקציב החברה, בסך 49 מיליארד דולרים", אמר שגיא, "מתוך כלל ההשקעה במו"פ, 2.5 מיליארד דולרים מושקעים במו"פ לאבטחת המידע והגנת הסייבר. סיסקו רכשה חברות אבטחת מידע בסכום מצטבר של יותר מ-10 מיליארד דולרים – היא הרוכשת הגדולה ביותר בתחום. יש לנו בארץ מרכזי מו"פ בקיסריה, נתניה ותל אביב, המפתחים חלק מכלי אבטחת המידע של סיסקו העולמית".

"אנו עונים לשני אתגרים מרכזיים בעולמות אבטחת המידע והגנת הסייבר", סיכם שגיא, "ריבוי מוצרי ורכיבי אבטחת המידע בארגונים, לצד הצורך בניהול התראות ובנייה של תגובה מהירה. אנו מספקים פלטפורמה כוללת, המגנה על הארגון מקצה לקצה, בקמפוס, בדטה סנטר, בתחנות הקצה ובענן. הפלטפורמה מוזנת על ידי TALOS, ענן ניתוח האיומים שלנו, הרכיבים מגיבים יחד להתראות ומהווים חלק מתפיסת ההגנה, עם היערכות לפני ותוך כדי המתקפה – והריפוי שלאחריה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים