"אנו עוברים מ-Data Center – ל-Centers of Data"

"בראשונה, ה-IT הוא מנוע עסקי, והאפליקציה נמצאת במרכז המשרתת את העסק", אמר רומן קלנדריוב, סמנכ"ל הנדסה בסיסקו ישראל

רומן קלנדריוב, סמנכ"ל הנדסה, סיסקו ישראל. צילום: יח"צ

"אנו נמצאים בעיצומם של שינויים טכנולוגיים, עם שני מאפיינים – ריבוי השינויים והקצב ההולך וגדל שלהם. כחלק מהמסע לטרנספורמציה הדיגיטלית שארגונים נדרשים לעבור, עליהם להבין שהשינויים גרמו לכך שבראשונה, ה-IT אינו רק תומך עסקית, אלא מהווה מנוע לצמיחה עסקית, ובתוכו – האפליקציה היא במרכז. האפליקציה היא הקשר שלנו ללקוחותינו וגם עברה התפתחות משמעותית עם המיקרו-שירותים והענן. האפליקציה היום מבוזרת, לכן הנתונים שהיא מייצרת ומנתחת גם מבוזרים. לכן אנו עוברים מ-Data Center ל-Centers of Data", כך אמר רומן קלנדריוב, סמנכ"ל הנדסה, סיסקו ישראל.

קלנדריוב דיבר באירוע #2Digital Transformation by Cisco. הכנס נערך היום (ד'), במשרדי סיסקו ישראל בנתניה, בהשתתפות כ-200 מלקוחות החברה. האירוע היום, הדן בדטה סנטר החדש, הוא השני בסדרה בת ארבעה מפגשים הדנים במסע הדיגיטלי.

כך, אמר קלנדריוב, "רשת מלונות מריוט היא הגדולה בעולם ולה 10 אלף נכסים, הכנסות שנתיות של כ-25 מיליארד דולרים, רווח נקי של 1 מיליארד ושווי השוק של כ-35 מיליארד. הגיע כוכב חדש לשוק, AirBNB, שבנה מודל עסקי שונה, מבוסס אפלקציה, המספק ערך באמצעות 'הרגשה של בית' ב-190 מדינות. כיום, הכנסות החברה הן כ-2.5 מיליארד דולר לשנה ורווח של כ-95 מיליון. עם זאת, שווי שוק שלה הוא כ-32 מיליארד דולרים בלא נכס אחד בבעלותה. סיפורה של AirBNB ממחיש את השינוי שעובר העולם העסקי בהיבט הטכנולוגי: האפליקציה היא זו שמניעה את הביזנס. זהו מקום עם אי ודאות, אך גם איום המלווה בהזדמנות עסקית אדירה".

"האפליקציה שינתה את סביבת העבודה, את צורת עבודתה ואת מיקומה"

"האפליקציה שינתה את סביבת העבודה, את צורת עבודתה ואת מיקומה", אמר, "וכיוון שהדטה סנטר 'רץ' עם האפליקציה, גם הוא שינה את צורתו, והוא נמצא בחצר הבית כמו גם בסביבה מרובת עננים – ומוגדר על ידי מקום יצירת הנתונים, מיקום האפליקציה ומיקום המשתמש".

כך, הסביר קלנדריוב, "כבר היום 4 מיליארד קונטיינרים עולים כל שבוע בגוגל; 3 מיליארד בנטפליקס; 700 אפליקציות לגאסי עברו בתוך שבוע ב-Pay Pal ל-150 אלף קונטיינרים בתצורת מיקרו-שירותים. עדיין, 95% מהשינויים בעולמות ה-IT והרישות נעשים באופן ידני – וגורמים ל-70% מהתקלות בשל טעות אנוש".

"התפיסה חייבת להשתנות", ציין, "נדרש מענה לצורך באג'יליות ואפקטיביות. ריבוי רכיבי ה-IoT והאפליקציות בענן הגדיל את נוף האיומים. עוד נוספו למנמ"רים אתגרי המחסור בכוח אדם מקצועי והצורך לנהל את נכסי הדיגיטל שבאחריותם. צריך ישות אחת, מדיניות אחידה ומאובטחת, עם נגישות לנתונים ולאפליקציות, שיפור חוויית המשתמש ועם סביבות פיתוח מהירות".

הענן, סיכם קלנדריוב, "גרם לשינוי גבולות הדטה סנטר. אנו מספקים פלטפורמה אחידה, המנהלת ומתזמרת את כל רכיבי ה-IT, מספקת מעטפת אבטחת מידע מוכללת, ומריצה את האפליקציות תוך כדי ניטור עקבי של ביצועים ושיפורם בצורה אוטומטית. אנו מחברים בין עולמות המשתמשים, האפליקציות, הדטה סנטר ומימד אבטחת המידע, בפלטפורמה אינטגרלית אחידה. ארכיטקטורת תשתיות ה-IT שפיתחנו עונה לצורך בניתוחים מתקדמים, פתיחות, ניראות בזמן אמת, אוטומציה, אינטגרציה ופשטות. אנו מספקים יכולת לחבר את המשתמשים והתקנים על בסיס גישה מבוססת תוכנה לטובת שימוש קל ופשוט באפליקציות".

 

יעקב שטוץ, מהנדס מערכות לדטה סנטר בסיסקו ישראל. צילום: יח"צ

יעקב שטוץ, מהנדס מערכות לדטה סנטר בסיסקו ישראל. צילום: יח"צ

יעקב שטוץ, מהנדס מערכות לדטה סנטר בסיסקו ישראל, אמר כי "הדטה סנטר לסביבה מרובת עננים מועצם על ידי רישות מבוסס כוונה (Intent-based network). בנינו את הרשת מחדש ויש לנו פלטפורמה דיגיטלית מקצה לקצה. זו רשת חכמה, אינטואיטיבית, היודעת מה רץ בתוכה, מטפלת בבעיות ועונה לאירועי אבטחת מידע, עם תובנות עסקיות המספרות מה מצב האפליקציות"

אלעד לגון, מנמ''ר קבוצת ניאופרם. צילום: יח"צ

אלעד לגון, מנמ"ר קבוצת ניאופרם. צילום: יח"צ

אלעד לגון, מנמ"ר קבוצת ניאופרם, אמר כי "ה) תיאר כיצד העביר את התשתיות שלו ל-Cisco Hyperflex, פתרון של תשתיות המשולבות (Hyper-Converged), מבוססות שרתי סיסקו בתצורת Rack, ש"הניבו לנו ביצועים טובים וגמישות". בטרם ההטמעה, אמר, "היו לנו מערכות אחסון בנות שבע שנים, עם מערכות הטרוגניות שנוספו במהלך הזמן. הסביבה הווירטואלית הייתה מעורבת, VMware ו-HyperV. התלבטנו האם ללכת לעולם של Hyper-Converged, או להישאר באחסון הסטנדרטי. בחרנו בהייפרפלקס כי זו הייתה הסביבה היחידה שהעניקה אחסון היברידי, עם יכולות מובנות למניעת שכפול (De-dup) ודחיסה. קיבלנו עוד ערך מוסף – נדל"ן".

לגון סיכם באומרו: "המערכת עלתה בארבע שעות, וכל המערכות הוחלפו תוך שבועיים וחצי. אנו מאד רגישים לתהליכי ההרצות בלילות, ופתאום הם לא הסתיימו בשמונה בבוקר. לא הוספנו ולו משאב מחשוב אחד, חלו שיפורים ניכרים, שגם המשתמשים הרגישו בהם. קיבלנו סביבה וירטואלית מבוססת VMware, עם מאה שרתים וירטואליים, מערכת גיבוי מבוססת Veeam ואנו כמעט במצב של All Flash. זה לא היה הפתרון הכי זול – אבל קיבלנו שקט נפשי, מערכת יציבה וחזקה ופינינו זמן לעובדי ה-IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים