"יש להציל את הארגון הטובע בצונאמי הנתונים"

אמרה וואי ז'אנג, סגנית נשיא למוצר בטריפקטה ● לדבריה, "ארגונים מבזבזים 80% מהזמן בהכנת הנתונים לפני שהם בכלל יכולים להגיע לניתוח שלו"

וואי ז'אנג, סגנית נשיא למוצר בטריפקטה. צילום: יעקב אברמוביץ'

"ארגונים מבזבזים 80% מהזמן בהכנת הנתונים לפני שהם בכלל יכולים להגיע לניתוח שלו. הם נדרשים לאתר את המידע, לטייב ולנקות אותו ולהכינו לאנליזה מעמיקה. נדרשים כלים שיהוו בבחינת גלגל הצלה למנמ"ר ולצרכני המידע בארגון – בטרם הם יטבעו בצונאמי של הנתונים", כך אמרה וואי ז'אנג, סגנית נשיא למוצר בטריפקטה.

ז'אנג הייתה הדוברת המפתח בכנס שערכה אקורייט מקבוצת UCL, נציגת טריפקטה בישראל. הכנס נערך היום (ד') באולם טוסקה בפתח תקווה בהשתתפות לקוחות החברה.

"אנו עוזרים לארגונים לנצל טוב יותר את המשאב, הנכס בעל הערך הרב שיש ברשותם – הנתונים שהם מייצרים", אמרה ז'אנג. לדבריה, "ארגונים חייבים להיות מונחי ומוטי נתונים, כדי לשרוד בעולם התחרותי. כיום הנתונים הם הגורם המבדל עסקית ביניהם, אלא שלרוב הם מתמודדים עם בעיות של ניקוי הנתונים והכנתם לפני הניתוח שלהם: זו פעולה הגוזלת את הזמן הרב ביותר של צרכני המידע. הניקוי היא פעולה כואבת ולא מהנה אולם חיונית".

"רוב המשאבים בכל פרויקט נתונים לא מושקעים בפעולות הקשורות להיגיון העסקי, לדו"חות, ולחוקים אלא לטיפול ולניקוי הנתונים. השאלה היא למה? מדובר בפעילות חיונית אבל לא זוהרת, שמטרתה לשחרר את צווארי הבקבוק שהופכים ליותר ויותר קריטיים,, הסבירה.

"זה קורה בשל כמה מחזורי חוסר יעילות: התלות של המעורבים בפרויקט הנתונים בתשתיות ובנתונים; יש יותר מדי אנשים בעלי גישה לנתונים; כמויות הנתונים אינן ניתנות כיום לטיפול באקסל, וכך נוצרות תוכניות שנכתבות בקוד – המריצות את הנתונים במשך שעות ארוכות; תהליכים אלו לעיתים קרובות חוזרים על עצמם, כיוון ורק לאחר הריצה ניתן לצפות בתוצאות ולתקף אותן", אמרה. לדבריה, "מסלול זה גורם לתסכול רב ולאובדן זמן יקר עבר כל מי שעוסק בניתוח המידע בארגון".

להעצים את העובדים עם מידע

ז'אנג אמרה עוד כי "כיום, החשיבות של המידע גדלה. המטרה של הארגון להביא את הנתונים לכל צרכני המידע באופן שיוכלו לנתחם ולשתף את המידע בצורה עצמאית ויעילה. המידע הפך להיות כלי לבידול ולהשגת יתרון תחרותי. לכן, נדרש להעצים עובדים עם מידע – זה אתגר התנהגותי, לא טכנולוגי. תוצר לוואי הוא שנדרש מערך חדש של אנשים וכישורים לטיפול שכזה במידע – אנשים עסקיים, שאינם מה-IT".

ז'אנג היא העובדת הראשונה בחברה. היא סיפרה כי "הכל החל כשערכנו מחקר לבחון היכן הממשק הכי גדול בין משתמשים הצורכים מידע ובין הטכנולוגיה. גילינו ש-80% מהזמן הושקע כאמור בהכנת הנתונים בטרם ניתוחם. החברה הייתה חלוצת תחום Data Wrangling, התפעול של המידע ממצב של מידע גולמי – והפיכתו למידע שניתן להפיק ממנו תובנות עסקיות".

"ב-2011 המייסדים של החברה, שקמה ב-2012, שחררו פרויקט קוד פתוח בשםWrangler , שזו פעולת תפיסת הסוס עם חבל. זו המטאפורה לטיפול בנתונים – יש לבנות אלגוריתמים לניתוח הנתונים ולניראות שלהם, כי המשתמשים רוצים את הנתונים ממסודרים, נקיים ובלא טעויות", היא הוסיפה.

טריפקטה, אמרה ז'אנג, "מפתחת ומשווקת של פלטפורמתData Preparation , המאפשרת לקצר ולייעל את התהליכים של הכנת המידע לניתוח ואנליטיקה, ולקצר את הזמן הנדרש בהפיכת מידע גולמי לתובנות עסקיות. מוצרי החברה מסייעים לאנליסטים לחקור, לתפעל ולהעשיר מידע גולמי, ולהפוך אותו – בצורה עצמאית ובלא כתיבת קוד – למידע נקי ומובנה". לדבריה, "אנו משתמשים בתהליך העברת המידע מגולמי לנקי בטכנולוגיות לימוד מכונה, נראות של המידע, אינטראקציות אדם-מכונה ועיבוד מקבילי, המיועד לשימוש של משתמשים שאינם טכנולוגיים, ולמטרת הכנת המידע לאנליטיקה עסקית".

לטריפקטה למעלה מ-10,000 לקוחותיה ביניהם נמנים בנק אוף אמריקה, פפסי, ורויאל בנק אוף סקוטלנד. לפני שנתיים, סיפרה, "גוגל החלה להפעיל את שירות הכנת הנתונים בענן שלה על בסיס פלטפורמת טריפקטה".

ז'אנג סיכמה באומרה כי "אנו הופכים את צוואר הבקבוק הזה למקום של פריצת דרך – בהפיכת הנתונים המנותחים לבעלי ערך עסקי".

יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט. צילום: יעקב אברמוביץ'

יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט. צילום: יעקב אברמוביץ'

יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט, ציין כי "טריפקטה מסייעת לאנליסטים, מדעני נתונים, אקטוארים, ולכל מי שמנסה לצלול בצורה עצמאית לתוך אגמי המידע הארגוניים – בין אם מדובר במקורות מידע פורמליים ומובנים, או שלא – ולאפשר להם ראיית עומק לתוך הנתונים, בלא כתיבת קוד. מדובר בכלי אוטומטי – לצרכי טיוב, תקנון ואיחוד נתונים בצורה אינטראקטיבית". הוא סיכם בציינו כי "בתהליך פשוט ניתן לקצר את הזמן הנדרש בהפיכת המידע הגולמי – לתובנות עסקיות ולהכין את הארגון לעידן הבא של נתונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים