אינטל תשקיע 40 מיליארד שקלים במפעל שלה בקריית גת

החברה, שמעוניינת בהטבות בעקבות הצעד הזה, ממשיכה להתרחב בארץ ותגיש בקרוב לממשלה תכנית עסקית ● כחלון: "החלטה חסרת תקדים, שצפויה להביא אלפי מקומות עבודה לדרום"

מפעל אינטל בקריית גת. הממשלה צריכה לפעול כדי שגם המפעל הבא של החברה יוקם שם. צילום: ארכיון קריית גת, מתוך ויקיפדיה

אינטל עומדת להשקיע 40 מיליארד שקלים נוספים במפעל שלה בקריית גת – כך מסר אמש (ב') שר האוצר, משה כחלון, בציוץ שפרסם בטוויטר שלו. בחברה מסרו כי הם יגישו לממשלה "תכנית עסקית כהכנה לצמיחה עתידית", אולם לא פירטו מעבר לכך.

כחלון כתב כי "שנה אנחנו עובדים על זה והנה התוצאות: הנהלת אינטל העולמית בישרה לנו הערב על החלטתה להשקיע בישראל עוד 40 מיליארד שקלים – החלטה חסרת תקדים, שצפויה להביא אלפי מקומות עבודה לדרום. זו בשורה ענקית לכל מי שאכפת לו ממדינת ישראל, כלכלת ישראל ואזרחי ישראל".

בהודעת החברה נכתב כי "אינטל הודיעה היום על כוונתה להגיש תכנית עסקית לממשלת ישראל להמשך ההשקעה באתר הייצור של החברה בקריית גת. הגשת התכנית באה בעקבות הודעה קודמת של אינטל כי היא נמצאת בשלב תכנון מוקדם של הרחבת הייצור באתריה באורגון, אירלנד וישראל". עוד נמסר כי "בשלב זה אינטל אינה מפרסמת פרטים על הפרויקט, לוח הזמנים לביצועו, עלותו והטכנולוגיה הכרוכים בו".

על פי פרסומים, אינטל מעוניינת לקבל מהממשלה מענק בשווי של 10% מסכום זה, אולם ייתכן שהיא תקבל סכום נמוך מזה. ב-2014 היא הודיעה על השקעה של 23.5 מיליארד שקלים בישראל וקיבלה תמורת זה מענק של 1.7 מיליארד. במאי האחרון סוכם כי היא תקבל מענק נוסף, של 700 מיליון שקלים, בכפוף להשקעה של 17.5 מיליארד שקלים בישראל.

אינטל היא אחת המשקיעות הגדולות במשק הישראלי. היא פועלת בארץ מ-1974 ומעסיקה כאן כיום 12,800 בני אדם, מהם 1,100 עובדי מובילאיי, שאותה רכשה באחת העסקות הגדולות בתולדות ההיי-טק הישראלי. באינטל מציינים שהיא אחראית ל-52 אלף משרות ישירות ועקיפות בישראל.

במקביל, הודיעה אינטל כי הייצוא שלה מישראל הסתכם ב-2018 ב-3.9 מיליארד דולר – גידול של כ-8%, או כ-300 מיליון דולר, בהשוואה לשנה שלפני כן. הרכש שהיא ביצעה בארץ עמד אשתקד על 1.7 מיליארד דולר, כאשר רוב הספקים שמהם קנתה אינטל הם מהפריפריה.

דניאל בן עטר, סגן נשיא ומנכ"ל מפעלי הייצור של אינטל קריית גת, אמר כי "התכנית העסקית שנגיש תמשיך להכשיר את הקרקע לעתידה של אינטל בישראל בכלל ובקריית גת בפרט, והיא מהווה ראייה נוספת לביצועיה האיתנים של אינטל ישראל".

לדברי יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, "הביטחון המתמשך שלנו בעתידה של החברה ובשותפות הנהדרת בינה לבין מדינת ישראל עומדים ביסוד התכנית העסקית שנגיש. כאשר תיושם, תכנית עסקית זאת צפויה להניב ערך כלכלי וחברתי גדול מאוד לישראל בכלל ולקריית גת בפרט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים