"ענף הבנייה העולמי עומד על 10 טריליון דולר – וצמא לחדשנות"

אסתר ליברזון-נמר, מנמ''רית סולל בונה: "הטמענו מערכות ואפליקציות לטובת מימוש החזון של הזרקת חדשנות דרך ה-IT בחברה" ● ערן גוטמן, מנהל מערכות מידע ודיגיטל בשיכון ובינוי: "הקמנו מערכת לניהול ודיווח על אירועי אבטחת מידע בזמן אמת, עבור כלל חברות הבת בארץ ובעולם תוך עמידה ברגולציות מקומיות ובינלאומיות"

"השוק העולמי של ענף הבנייה מגלגל משאבים רבים – מדי שנה עשרה טריליון דולרים, והוא צמא לחדשנות. הוא מצוי בצמיחה, יש לו כסף וגם בעיות – אז זהו סימן לכך שזו קרקע מעולה להזרקת חדשנות", כך אמרה אסתר ליברזון-נמר, מנמ"רית סולל בונה.

ליברזון-נמר דיברה במסגרת סיור שערך מועדון 3C מבית אנשים ומחשבים במשרדי שיכון ובינוי בקריית שדה התעופה. הסיור התקיים אתמול (ג') והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדבריה, "עד 2065 יהיו בישראל 25 מיליון תושבים. השוק המקומי מגלגל מדי שנה 93 מיליארד שקלים. 100% מהדירות באות עם ליקויי בנייה. הענף ניצב בתווך בין שמרנות מול צרכים מיידיים: של בטיחות, איכות וניהול כוח אדם רב. הלקוחות גם הם לא בדיוק מאמצים מוקדמים של טכנולוגיה. למרות זאת, הבינו בענף הבנייה את הערך המוסף של חדשנות".

הסיבות לכך שהחדשנות לא מאומצת במהירות בענף הבניה, אמרה ליברזון-נמר, "היא שלא באמת מבינים עדיין מהו החזר ההשקעה. סיבה שניה היא שהטמעה היא אחד הנושאים הנסתרים בעבודת המנמ"ר". היא הציגה את אסטרטגיית פעילות ה-IT מבין כלל פעילויות סולל בונה. "בחרנו ארבעה תחומים עיקריים: בטיחות, איכות, ייעול תהליכים וניהול פרויקטים, ובקרה הנדסית", אמרה ליברזון-נמר.

כמו כן הציגה ליברזון-נמר את המערכות והאפליקציות שהוטמעו לטובת מימוש החזון של הזרקת חדשנות דרך ה-IT בחברה. כך, ציינה ליברזון-נמר, "בעולם הבטיחות הטמענו אפליקציה לניהול תרחישי בטיחות. בעולם האיכות הטמענו מערכת לניהול איכות. בתחום ייעול תהליכים עסקיים בנינו פורטל לשיתוף מידע ולניהול עודפי בניה בין אתרים".
לדבריה, "זה הניב לנו חיסכון של מאות אלפי שקלים בשנה. עוד בעולם הייעול, בנינו אתר השכרות של ציוד, עם קטלוג דיגיטלי, העובד על מודול במערכת ה-ERP שלנו. גם זה הניב לנו חיסכון אדיר של זמן".

עוד היא אמרה כי "הטמענו אפליקציה למעקב אחר ולאישור משלוח מהשטח למערכות ליבה. בעולם ניהול הפרויקטים ובקרה הנדסית, בנינו אפליקציה לאישור תעודות. בנינו כלי להשוואת תוכניות עבודה וניהול גרסאות והטמענו מערכת למידול בתלת מימד".

"אנו לא עושים כל דבר חדשני שרוצים לעשות, אבל אנו עושים רבות בתחום", סיכמה ליברזון-נמר, "כל דבר נבחן במנגנוני החזר השקעה. חשוב לאתר תהליכים קטנים, שיש להם משתמשים רבים – שטיפול וייעול שלהם יכול לסייע רבות למערכת. חשוב לשים דגש במהלך העבודה על הצורך לאסוף מידע. כך, בנינו מעגל שאותו אנו סוגרים מהקצה הראשון, מהבקרה – ועד היישום בשטח אצל אחרון המשתמשים. זהו תהליך מורכב".

ערן גוטמן, מנמ''ר שיכון ובינוי. צילום: פלי הנמר

ערן גוטמן, מנמ"ר שיכון ובינוי. צילום: פלי הנמר

"אנו עוסקים בעשרות פרויקטים במקביל"

ערן גוטמן, מנמ"ר שיכון ובינוי, שפתח את האירוע, אמר כי "קבוצת שיכון ובינוי קיימת משנות ה-20' של המאה הקודמת. בשנת 2007 שרי אריסון השלימה את השליטה בה. בשנת 2018 שיכון ובינוי נמכרה לקבוצה בראשות נתי סיידוף, מיליארדר ישראלי-יהודי".

הקבוצה, אמר גוטמן, "פועלת על שלושה אבני יסוד: קבלנות, פרויקטים ועבודות תשתית, בארץ ובעולם; יזמות נדל"ן בארץ ובעולם; פרויקטי-על ונכסים מניבים". גוטמן ציין כי "קיימת סינרגיה בין החברות שבקבוצה".

האסטרטגיה של הקבוצה, הוסיף, "היא של שיכון ובינוי ישראל – כשוק הבית, לצד הרחבת פעילויות באירופה ובארצות הברית והמשך הפעילות באמריקה הלטינית".

גוטמן סיכם ואמר כי "אנו עוסקים בעשרות פרויקטים במקביל כבישים, בניינים, תחנות כוח, שדות סולאריים, מעונות מגורים, מרכזי מסחר, מי שופכין – ועוד. אנו נמצאים בישראל בתור הזהב של התשתיות: היקף הפרויקטים המתוכננים של משרד התחבורה עומד על שבעים מיליארד שקלים. אנו מובילים חדשנות בשני ערוצים: תכנית רעיונות פתוחה, המתמקדת באיתור פתרונות טכנולוגיים בשלבים מתקדמים. בשנה שעברה זכינו במכרז של רשות החדשנות להקמת מעבדת חדשנות לתשתיות חכמות, בנייה ואנרגיה".
בהרצאה נוספת במפגש, גוטמן תיאר את המתודולגיה להתמודדות עם אירועי סייבר וריגול עסקי, ולניהול האירועים. זאת, כחלק מתוך כלל הפעילויות שנערכות בקבוצת שיכון ובינוי.

לדבריו, "הקמנו מערכת לניהול ודיווח על אירועי אבטחת מידע בזמן אמת. עבור כלל חברות הבת בארץ ובעולם. עשינו זאת תוך עמידה ברגולציות מקומיות – חוק הגנת הפרטיות, ורגולציות בינלאומיות, דוגמת ה-GDPR האירופאי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים