מיקרוסופט חוברת לקרוגר במיזם להפיכת חנויות לדיגיטליות

באקט מובהק של תחרות מול וול-מארט, ובעיקר מול אמזון וה-Amazon Go שלה, ישתפו שתי הענקיות האמריקניות, זו שעוסקת בקמעונות וזו שבטכנולוגיה, פעולה, בכדי להתחיל בדיקות בטא לחנויות דיגיטליות חדשות

עוברים לאונליין. : Iofoto/BigStock

מיקרוסופט הודיעה אתמול (ב') כי תשתף פעולה עם קמעונאית מוצרי הצריכה האמריקנית הענקית קרוגר, בכדי להציג פתרונות דיגיטליים חדשניים שיסייעו לשדרג את חוויית הלקוחות. לשם כך תסייע ענקית הטכנולוגיה והתוכנה לקרוגר בהפיכת שתי חנויות לדיגיטליות. החברות ישווקו במקביל את מה שמוגדר על ידן כפתרון מסחרי משותף כשירות (RaaS).

שתי חנויות הפיילוט שנבחרו ממוקמות במונרו שבאוהיו, ליד המטה של קרוגר וברדמונד שבוושינגטון העיר, שבה ממוקם מטה מיקרוסופט.

קרוגר – שהיא הקמעונאית השנייה בגודלה בארצות הברית אחרי וול-מארט, והחמישית בגודלה בעולם – פיתחה מערכת טכנולוגיה חכמה המופעלת על ידי Microsoft Azure ומחוברת על ידי חיישני IoT, במטרה לשדרג את שתי החנויות באמצעות RaaS, באופן שייצר חוויית לקוח מותאמת אישית הרבה יותר. הטמעת המערכת בחנויות מתוכננת להימשך לאורך כל שנת 2019 ואף יותר מכך.

Amazon Go – מאחורייך?

לא ברור בדיוק איך יראו בסופו של דבר החנויות שנכללות במבחן ושיעברו את השדרוג, אבל ללא ספק מדובר בניסיון לספק תחרות חדשנית למובילת התחום, אמזון, שפתחה בינואר אשתקד חנות מרכול החדשה, המכונה Amazon Go, שבה הלקוחות פשוט מסתובבים ואוספים מוצרים מהמדפים, וחשבונם מחויב אוטומטית עם עזיבתם את המקום. הקמעונאית אונליין חשפה את הקונספט הכמעט עתידני באופיו כבר בדצמבר 2016 והודיעה כי בחרה לפתוח את הסניף בעיר הבית שלה, סיאטל.

החנות החדשנית הייתה צפויה להיפתח במהלך 2017, אבל הטכנולוגיה שמאחוריה התגלה כמורכבת מאוד לשליטה, גם בעבור ענקית המסחר האלקטרוני, ולבסוף החלה לפעול רק לאחר יותר משנה של בדיקות מול עובדי אמזון.

EDGE Shelf – תצוגה משופרת למדפים בסביבת מכולת

החנויות של קרוגר שיהפכו לדיגיטליות יתהדרו בטכנולוגיית קנייה חדישה, כמו למשל במה שמכונה EDGE Shelf – תצוגה משופרת למדפים בסביבת מכולת. מערכת מדפים חדשה זו תשתמש בכלי הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, Azure AI, בכדי להתחבר עם שירותי קרוגר הקיימים. למוצרי המדף יוצמדו תגים דיגיטליים, במקום תגי נייר, בכדי ליידע לקוחות עם נתונים הקשורים לתמחור המוצר, לקידום מכירותיו ואפילו למיד תזונתי אודותיו.

השירותים החדשים אמורים לסייע ללקוחות גם במציאת פריטים, וכן המערכת של Azure כוללת ניתוח מבוסס וידיאו שמיועד לזיהוי מוצרים שאינם במלאי וכדומה. התצוגות החדשות עתידות לקדם את קרוגר להרוויח יותר, בזכות הפרסום הדיגיטלי שהן כוללות, ואילו ניתוחי הווידיאו אמורים לסייע לה בהצעות ללקוחות ובפרסום ממוקד יותר.

סאטיה נדאלה, מנכ"ל מיקרוסופט, הגיב על התכניות וציין כי "השותפות שלנו מפגישה בין המומחיות של קרוגר ברמה עולמית בתעשיית המכולת עם הכוח של Azure ו-Aure AI. יחד נוכל להגדיר מחדש את חוויית הקנייה בעבור מיליוני לקוחות, הן בקרוגר והן אצל קמעונאים אחרים ברחבי העולם, תוך הגדרת סטנדרט חדש לחדשנות בתעשייה".

יו"ר קרוגר, רודני מק'מן, הביע גם את ההתלהבותו מהבאות וציין ששיתוף פעולה זה יוכל "להגדיר מחדש את קמעונות המכולת" בעתיד. הוא הוסיף ואמר כי החברה שלו עוסקת בזיהוי שותפים עסקיים פוטנציאליים אחרים, בתוך כוונה נוספת להאיץ את הצמיחה העסקית שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים