לארי אליסון – חברו הקרוב של אילון מאסק – מונה לדירקטוריון טסלה

אליסון, מייסד שותף, יו"ר ומנהל הטכנולוגיות הראשי באורקל, נבחר להיכנס לדירקטוריון חברת המכוניות החשמליות של מאסק כמפקח עצמאי ● מאסק נאלץ לפרוש מתפקיד היו"ר אחרי פשרה עם ה-SEC בגין התנהגות שנחשדה כתרמית מכוונת של בעלי מניות דרך ציוצים בטוויטר

לארי אליסון, מייסד אורקל. צילום: יח"צ

טסלה הכריזה כי מייסד, יו"ר ומנהל הטכנולוגיות הראשי של אורקל, לארי אליסון, בעל מניות שלה וחבר קרוב של מנכ"לה, אילון מאסק, יכנס לחבר המנהלים שלה, וישמש בה כגורם פיקוח עצמאי, כפי שנדרש על ידי הרגולטורים האמריקנים, כך על פי דיווח ברויטרס.

הדברים מגיעים לאחר סנקציות שהן תוצר של פשרה שרקמו החברה והוועדה האמריקנית לניירות ערך ולבורסות, ה-SEC, אחרי טוויטים שפרסם מאסק באוגוסט האחרון, שבהם טען כי יצרנית המכוניות החשמליות עומדת לפני הפיכה לפרטית ושמהם חזר כעבור שבועיים. ציוצים אלו, לפי ה-SEC, הוליכו שולל את המשקיעים, ולכן נחקר ונתבע מאסק על ידי רשויות המס, שהגיעו לבסוף פשרה איתו ועם טסלה על סילוקו מתפקיד יו"ר הדירקטוריון.

מפקח בלתי תלוי או חבר קרוב?

עקב התנהלותו של מאסק – שהביאה, כאמור, לתביעה נגדו מטעם משקיעים בגין חשד להונאה, להטלת קנסות בגובה של 20 מיליון דולרים עליו ועל החברה וכן להרחקתו מהדירקטוריון והחלפתו ברובין דנהולם כיו"ר מועצת המנהלים – נשמעו גם קריאות לפיקוח כבד יותר על מועצת המנהלים של מאסק.

הכללתו של אליסון בדירקטוריון מכניסה למעשה את אחד האנשים העשירים בעולם, אשר לו ניסיון בבניית סטארט-אפ לחברה מצליחה, לחבר במנהלים של טסלה. אליסון שימש בעבר כדירקטור באפל וסייע לפקח על אחד התהליכים הגדולים ביותר בהיסטוריה של החברה, בזמנים שאחרי חזרתו של סטיב ג'ובס להוביל את יצרנית המחשבים להצלחתה הפנומנלית בשנת 1997.

יחד עם אליסון תצטרף לדירקטוריון, החל מיום ה', גם קתלין וילסון תומפסון, שהיא ראש מחלקת משאבי אנוש גלובליים ב-Walgreens Boots Allianc. על פי רויטרס, צ'ארלס אלסון, מנהל המרכז הממשלתי באוניברסיטת דלאוור, הטיל ספק בבבחירה להוספת אליסון משום שהוא חבר אישי של מאסק, וכן בדירטורית הנוספת שצורפה, שלדבריו היא חסרת ניסיון רלוונטי לחברת תעשייה כמו טסלה. "למה שתכניסו חבר אם הרעיון הוא ששני הדירקטורים יהיו בלתי תלויים ואובייקטיביים?" תהה אלסון וקבע כי "המשקיעים שקיוו לשני דירקטורים חדשים ואובייקטיביים שיוכלו לעמוד מול מר מאסק יהיו מאוכזבים מהבחירה".

גורמים רשמיים מה-SEC לא הגיבו לחדשה בינתיים, אבל הארווי פיט, יו"ר הוועדה לשעבר, התייחס לאקט של הוספת אליסון כאל צעד חיובי, כך לפי רויטרס. "ההשקעה האישית שלו במניות טסלה – שהיא ההשקעה האישית הגדולה ביותר שלו מחוץ לאורקל – פירושה שהוא יתמקד בשמירה שטסלה תפתח אסטרטגיות רווחיות", אמר פיט. "יש לו גם את העמדה להתייצב מול מר מאסק, אם יהיה בכך צורך", הוסיף פיט.

ביום ו' אחר הצהריים פרסם מאסק טוויט שבו הביע שמחה על המהלך וכתב שהוא "מתרגש מכך שלארי אליסון וקתלין וילסון תומפסון מצטרפים לדירקטוריון טסלה!"

טסלה פרסמה תגובה רשמית ובה נאמר כי היא ניהלה תהליך חיפוש "יסודי ונרחב" אחר הדירקטורים החדשים, וכינתה את אליסון "היזם הבכיר" ואת ווילסון תומפסון "מנהיגת משאבי אנוש", ואמרה כי לשניהם יש תשוקה לאנרגיה בת קיימא. עם הצטרפותם, יגיע מספר הדירקטורים בחבר המנהלים של טסלה בסך הכל ל-11 בכירים.

"לא באמת רוצה לדבוק בתבנית מנכ"ל כלשהי"

יצוין כי באחרונה השתתף מאסק בראיון לתכנית Minutes 60 של CBS News, שם ניסה להסביר מדוע הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג בתפקידיו כמנכ"ל ומייסד טסלה מוטורס ו-SpaceX וכיזם היי-טק, ובשונה מהנורמה המקובלת לבכיר רם דרג בתעשיית הטכנולוגיה.

"אני רוצה להיות ברור: אני לא מכבד את ה-SEC. אני לא מכבד אותם", אמר מאסק למראיינת בהתייחסו להסכם שהגיעה החברה שלו והרשות לניירות ערך בגין החשד להונאות מניות מטעמו באוקטובר. מאסק טען כי הכנסת היו"רית החדשה כבייביסיטרית היא "לא ריאליסטית" כי "אני בעל המניות הגדול ביותר בחברה ואני יכול לקרוא לבעלי המניות להצביע ולקבל כל מה שאני רוצה".

בנוגע לדרישת ה-SEC עקב החקירה ולביקורת הציבורית אמר מאסק: "הטוויטים היחידים שהיו צריכים, נניח, להיבדק היו אם ציוץ גרם בסבירות גבוהה לתנועה במנייה", אמר מאסק, "אחרת, זה שלום לתיקון הראשון (לחוקת ארצות הברית – ג"פ). חופש הדיבור הוא (ערך – ג"פ) יסוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים