"העידן הדיגיטלי משנה את כללי המשחק וביכולתו לשפר את השירות הרפואי"

אמר משה שדה, מנמ"ר שירותי בריאות כללית ● "גוגל, למשל, פיתחה יכולת אבחון לפי קריאת רשתית. אפל פיתחה שבב ייעודי לעיבוד מידע רפואי. כולם נכנסים לתחום הבריאות"

24/12/2018 13:02
משה שדה, סמנכ"ל, מנהל חטיבת מערכות מידע ודיגיטל בשירותי בריאות כללית. צילום: ניב קנטור

"העידן הדיגיטלי משנה כללי המשחק ברמת יכולתו לשפר את איכות השירות הרפואי", אמר משה שדה, מנמ"ר שירותי בריאות כללית.

לדבריו, "במערכת הבריאות והחדשנות כיום יש כמה שחקנים מרכזיים. יש את גוגל, אמזון, אפל, אני מכנה אותם הכרישים. אנחנו לא יכולים להתמודד מולם והם כולם נכנסים לתחום הבריאות. גוגל, למשל, פיתחה יכולת אבחון לפי קריאת רשתית. יש גם אפשרות לעשות צילום דימות תוך 24 שעות בדולר בלבד- מי לא יעשה את זה? אפל פיתחה שבב ייעודי לעיבוד מידע רפואי. יש את הדבורים – סטארט-אפים שמעלים פתרונות לכך, ויש אותנו – הפילים- קופות החולים. כך, למשל, בכללית ניתן ליצור קשר עם רופא עם TyTo, מכבי עם K. יש גם את קבוצת הקרנפים – חברות הביטוח".

שדה דיבר במסגרת כנס הבריאות הדיגיטלית dHealth של אנשים ומחשבים, שנערך בשבוע שעבר במרכז הכנסים LAGO בראשון לציון בהשתתפות בכירי מערכת הבריאות בישראל וביניהם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן.

שדה הוסיף ואמר כי "הלקוח היום יותר פרסונלי. היום מצפים לפרסום ממוקד וכך גם לטיפול איכותי תוך שירות ושיווק ממוקד ופרסונלי. המטופלים-הלקוחות היום חסרי סבלנות. אין זמן לשום דבר, הם לא מוכנים להמתין יותר מעשר דקות בתור ל אורתופד. הם רוצים שקיפות – ואם הם לא יקבלו כל זאת מאתנו – הם ימצאו זאת ברשתות חברתיות. הם מחוברים 24 על 7 ומצפים שזה יהיה הדדי, ואנו חייבים להיות שם".

"הקו הראשון מול מטופל הוא הסמארטפון"

לדבריו, בכללית כיום מקבלים שירות 5 מיליון איש. "הקו הראשון מול מטופל הוא הסמארטפון. רובנו מאתרים שירותים מהנייד הצ'אט בוט מדלג על המענה האנושי. ישנה גם אפשרות לטיפול מרחוק, ובעתיד חלק מהטיפולים יהיו באמצעות מערכות מידע. כיום, גם כשמגיעים פרונטלית לרופא – חלק מהטיפול יכול להתבצע דיגיטלית וכך ניתן לחסוך זמן יקר של רופא".

"גולת הכותרת היא מעקב ושמירה על הבריאות. טיפולי מנע הם עניין מהותי. עבור 5 מיליון לקוחות לא ניתן לבצע טיפולי מנע וקשר רציף אם לא נעשה זאת דיגיטלי", הוסיף.

"איך נערכים לעידן הזה? אסטרטגיה הכללית שלנו משולבת IT. זה הולך יחד. אנו מעל כל במה אומרים – כולם רוצים מאוד להגיע לדיגיטל אבל אם לא נשקיע בתשתיות ומערכות התפעול לא נגיע לשום מקום. אנו רוצים לקבל את אמון הלקוחות ולכן גם חשוב לנו להשקיע ולא לחסוך בתשתיות. גם שימוש בענן. אנו חייבים להיות מהירים כדי לא לאבד קו ראשו מול המטופל. כמו כן אנו עובדים במקביל עם הרבה סטארט-אפים בתחומי הבריאות, בינה מלאכותית, בינה עסקית ועוד", הוסיף שדה.

שדה ציין כי בקרוב יושק גם שירות של קביעת תורים בעזרת עוזרת קולית וכי יבוצע עיצוב מחדש של שירותי הכללית לקראת שנת 2019. שירות חדש נוסף שיושק בקרוב הוא תזונה פרסונלית ושיתוף פעולה עם חברה המציעה שיקות בדיקות שתן מרחוק.

"כללית בעוד שנתיים תהיה בעולם הרפואה ההיברידית באופן מלא. אם אני רוצה טיפול ושירות מהבית – אקבל זאת. ואם אני רוצה ללכת לרופא – אקבל זאת. המטופל במרכז – וזו לא קלישאה", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים