טינדר מחליקה שמאלה: פיטרה עובדים שתבעו את הבעלים שלה

החברה שאחראית ליישום ההיכרויות הפופולרי נוהגת בנקמנות ומשחררת משורותיה מספר עובדים שהגישו תביעה נגד Match Group ו-IAC ● בין המפוטרים - סמנכ"לית השיווק והתקשורת, שטענה בתביעה כי מנכ"ל טינדר לשעבר, גרג בלאט, תקף אותה מינית

טינדר - לא בפקיסטן. צילום אילוסטרציה: אסקיי לים, BigStock

טינדר, האחראית על אפליקציית ההיכרויות המצליחה, פיטרה השבוע מספר עובדים שלקחו חלק בתביעה של 2 מיליארד דולר כנגד חברות האם שלה, Match Group ו-IAC, כך על פי דיווח של מקור שמכיר את העובדים המעורבים בפרשה, שדיבר עם The Verge.

בין העובדים שפוטרו נכללת רוזט פמבאקיאן, שכיהנה כסמנכ"לית השיווק והתקשורת של טינדר, שלקחה חלק בתביעה המקורית בטענה שמנכ"ל טינדר לשעבר, גרג בלאט, הטריד אותה מינית.

"הטעיה, בריונות ושקרים מוחלטים"

בתביעה, שהוגשה בחודש אוגוסט בבית משפט בניו-יורק, דורשים התובעים לפחות שני מיליארד דולר כפיצוי על העוול שנגרם להם, בהתבסס על אופציות שקיבל המייסד במשותף והמנכ"ל לשעבר של טינדר, שון ראד. לטענתם, למרות ההסכמים החוזיים, כשזה הגיע לתשלום, הם נדחו ביעילות על ידי שלל טריקים שביצעה החברה. "באמצעות הטעיה, בריונות ושקרים מוחלטים, IAC ו-Match גנבו מיליארדי דולר מעובדי טינדר", צוטטו התובעים בהצהרה לתקשורת.

בין התובעים נכללים שלושת המייסדים – ראד, ג'סטין מאטין וג'ונתן באדין, כמו גם כמה מנהלים שאף להם ניתנו אופציות למניות החברה, כחלק מפיצוי שקיבלו ב-2014, שכלל ארבעה תאריכי מימוש עתידיים. יחדיו היוו האופציות כ-20% מכלל מניות טינדר.

דוברת Match Group, ג'סטין סאקו, אישרה ל-CNN Business כי מספר עובדים פוטרו מטינדר, לדבריה משום שהם "לא מסוגלים למלא את תפקידם". העובדים הוצאו לחופשה מנהלתית כבר באוגוסט ומשמעות הדבר הייתה שהם קיבלו תשלום אבל לא עבדו בחברה בפועל כבר מאז.

מישוש פיזי והערות מיניות בערב חברה

הסיפור הדרמטי במיוחד שכוללים הפיטורים העכשוויים הוא זה של פמבאקיאן, שלקחה כאמור חלק בתביעה של אוגוסט.

סמנכ"לית השיווק לשעבר שלחה אתמול (ג') מייל למנכ"לית Match Group, מנדי גינסברג, ולמנכ"ל טינדר, אלי סיידמן, ובו כתבה כי פוטרה כ"פעולת תגמול בוטה" בגין מעורבותה בתביעה, שאותה ביטלה מאז פסק בוררות.

לאחר הגשת התביעה הגיבה Match לטענות להטרדה מינית מצד פמבאקיאן והודיעה רשמית כי "חקירה זהירה ויסודית, שנוהלה תחת הנהגתם של חברי מועצת המנהלים העצמאית, הגיעה בין היתר למסקנות כי אין הפרה של החוק או מדיניות החברה וננקטה פעולה הולמת".

היה או לא היה – הסכם סודיות ודמי שתיקה?

ההתכתבות האחרונה בין גינסברג לפמבאקיאן הגיעה לידי The Verge ופורסמה במלואה. בין השאר כתבה הסמנכ"לית המפוטרת הטרייה כי "אמרתם לעולם שתחקיר מזורז (שבמסגרתו לא רואיינתי אף פעם) קבע שהתקיפה היא במעין "הסכמה הדדית" – כאילו שיש בכלל משהו בהסכמה כשמנכ"ל ממשש את הכפופה לו מול עובדים אחרים אחרי השמעת הערות מיניות מפורשות לאורך כל הערב של מסיבת החג של החברה".

היא גם טענה בדבריה ש-Match דאגה לפטר אותה יום לפני מועד מימוש האופציות שלה.

פמבאקאין הזכירה במכתבה את הסכם הבוררות, שאילץ אותה לסגת משותפותה בתביעתם של מייסד טינדר, ראד, ויתר העובדים, וכותבת שסירבה לחתום על המסמך שהוצג בפניה על ידי משאבי האנוש, אשר היה מונע ממנה "לדבר בפומבי על ההתנסות שלי, בתמורה לפיצויים".

גינסברג הגיבה לדוא"ל של פמבאקיאן במייל שבו היא דוחה את הטענות של העובדת לתשלום דמי השתיקה, וחוזרת על כך שהחברה חקרה את בלאט ואת הטענות להטרדה מינית. פמבאקיאן, היא אמרה, מעולם לא הגישה תביעה בנוגע להטרדה המינית מלכתחילה. "אני לא הייתי אז המנכ"לית, אבל אני יודעת שרואיינת לפחות בשתי הזדמנויות נפרדות ומעולם לא טענת להטרדה מינית", היא כתבה.

גינסברג המשיכה וכתבה כי האופציות של פמבאקיאן "כבר ממומשות, וצריכות להיות ניתנות למימוש בחשבונך, יחד עם שאר הפרמיות שהונפקו מאז אוגוסט", וציינה כי הסכם הבוררות בין הסמנכ"לית לחברה היה סטנדרטי. "אין הסכם סודיות ומעולם לא ניסינו לכפות עלייך לחתום על הסכם סודיות. את חופשיה לדבר על כל דבר שאת רוצה", הצהירה המנכ"לית של Match במכתבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים