"המטרה: לקצר את תהליכי הפיתוח ולהפחית עלויות הענן"

אמר ניר חינסקי, מנהל בכיר בספוטאינסט ● הסטארט-אפ פיתח מערכת "שיודעת לחזות היכן ניתן לצרוך משאבי מחשוב זולים בעלות נמוכה מספקיות הענן - ולהעביר פרויקטים באופן אוטומטי לשרת הזול יותר"

ניר חינסקי, מנהל בכיר בספוטאינסט. צילום: ניב קנטור

"מנמ"רים ניצבים בפני לא מעט אתגרים, וביניהם צמצום העלויות של השימוש בענן, וקיצור זמני הפיתוח לטובת הגעה מהירה לשוק. ניתן לשלב בין המטרות ולעשות זאת על ידי עבודה עם שרתים מוזלים בענן – תוך ניטרול הסיכון המובנה בהם, יחד עם מיכון תהליכי ה-DevOps", כך אמר ניר חינסקי, מנהל בכיר בספוטאינסט.

חינסקי התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת הכנס השנתי של אמזון ווב סרוויסז, AWS re:Invent, שערכה החברה באחרונה בלאס וגאס. הכנס, שהתקיים זו הפעם השביעית, נערך בהשתתפות 50 אלף לקוחות ושותפים עסקיים של ענקית הענן.

החברה קמה בשנת 2015 על ידי עמירם שחר, אהרון טוויזר ולירן פולק – שלושתם יוצאי ממר"ם שבאגף התקשוב. היא גייסה עד כה 52 מיליון דולרים בשני סבבי גיוס, ועל המשקיעות בה נמנות קרן ההשקעות של אינטל, Intel Capital, קרן ורטקס הישראלית ו-Highland Capital. על לקוחותיה נמנים Moovit, סייבריזון, יוניליוור, סוני, סמסונג, אינטל ו-יבמ. היא מונה יותר מ-120 עובדים ולה משרדים בתל אביב, ניו יורק, לונדון וסן פרנסיסקו.

"בכל ענן יש דטה סנטרים, ובהם יש משאבי מחשוב שאינם מנוצלים. את המשאבים הללו ספק הענן מציע בהנחה מובנית, של 80% מהעלות המקורית. אלא שרכישה מוזלת זו באה עם סיכון: בכל רגע נתון, ובהתראה של שתי דקות – השרתים יכולים להילקח ממך. ברור שכך לא ניתן לבנות את תהליך הייצור בארגון", הסביר חינסקי.

אנשי ספוטאינסט, הוא הוסיף, "מספקים פלטפורמת SaaS. החברה פיתחה מערכת שיודעת לחזות היכן ניתן לצרוך משאבי מחשוב זולים בעלות נמוכה מספקיות הענן – ולהעביר פרויקטים באופן אוטומטי לשרת הזול יותר. פיתחנו מנגנון, מבוסס לימוד מכונה, אשר מזהה מראש, 15 דקות לפני – את כוח המחשוב שיילקח מהארגון – ואז מרים שרתים חדשים, אף הם מוזלים, ועושה ביניהם החלפה עדינה ומדורגת – אוטומטית וחלקה. בדרך זו ניתן להמשיך בתהליכי הייצור בלא לפגוע בהם, תוך שהדבר נעשה בצורה שקופה לחלוטין מבחינת הלקוח. כך, ניתן לעבוד עם השרתים המוזלים ולנטרל את הסיכון המובנה שבהם. בדרך זו אנו מאפשרים ללקוחותינו הארגוניים לחסוך עד כ-80% מעלויות המחשוב בשירות הענן. הפתרון של ספוטאינסט מאפשר ניהול של תהליכים שונים – ומפשט את העבודה בענן".

חינסקי הוסיף ואמר עוד כי "אנחנו רוצים להתרחב. בשנה האחרונה עולם הקונטיינרים גדל במהירות והוא מהווה עבורנו הזדמנות עסקית – כי אנו יודעים להתאים את סוג השרת לקונטיינר – ולעשות זאת באופן דינמי. מערכת לימוד המכונה שלנו לומדת בחלוף הזמן מה הקונטיינר 'רוצה' ומשנה אותו בהתאם".

"הפלטפורמה של AWS מאפשרת לנו לספק את כוח המחשוב המוזל ללקוחות הארגונים – ולעשות זאת יחד עם הביטחון הנדרש על מנת להריץ את האפליקציות הקריטיות של הארגונים. הגמישות המובנית בפלטפורמה של AWS היא זו שמאפשרת לנו לספק שירותים לארגוני אנטרפרייז ולסטארט-אפים – במקביל", סיכם חינסקי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים