דני ימין, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, הצטרף לסטארט-אפ בתחום הסייבר

ימין כיהן כמנכ"ל מיקרוסופט ישראל עד 2015, ובשלוש השנים האחרונות שימש כסגן נשיא החברה העולמית ● הוא יצטרף לוועדה המייעצת של קרן בלוצ'יין ונצ'רס, שמחזיקה בחברת הסייבר פלקסיוו, ויכהן בה לצד בכירים כבני גנץ, תמיר פרדו ואלוף (מיל') יצחק בן ישראל

דני ימין. צילום: יח"צ

דני ימין, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט ישראל וסגן נשיא החברה העולמית, הצטרף באחרונה לוועדה המייעצת של בלוצ'יין ונצ'רס, שהשקיעה בפלקסיוו – חברה שמפתחת פתרונות בתחום הסייבר, בעיקר להכשרת כוח אדם בתחום. הוא יכהן בה לצד בכירים כגון הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, שהוא גם יו"ר הוועדה, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ואלוף (מיל') יצחק בן ישראל.

ימין כיהן כמנכ"ל מיקרוסופט ישראל מ-2005 ובתום 10 שנות כהונה מונה לסגן נשיא עולמי ועבר לסין, עד ששב לארץ לא מכבר. הוא החל את דרכו במיקרוסופט ב-2002 כמשנה למנכ"ל החברה בישראל, אריה סקופ, ולאחר פרישתו של סקופ מונה כמחליפו. לפני כן הוא כיהן בתפקידי ניהול בכירים בענף. בין היתר, שימש ימין כמנכ"ל מלם צפון, שאותה ייסד.

פלקסיוו היא אחת מחברות הסטארט-אפ המסקרנות, בתחום שהולך וצומח (על אף ההודעה על סגירתה של המימד החמישי – חברה אחרת שבני גנץ מעורב בה). החברה מתמקדת בפיתוח פלטפורמה שנועדה לתת פתרון להכשרת כוח אדם בעולם הסייבר.

יצוין כי פלקסיוו הוקמה על ידי שלושה מייסדים – דורון אמיר (המנכ"ל), ד"ר מוטי בכר (הבעלים של אשכול חברות בתחום המדיקל) וגיורא ארליך (איש עסקים ומהנדס). החברה גייסה השנה מיליוני דולרים מקרן ההשקעות בלוצ'יין ונצ'רס. לצד גנץ, פרדו, פרופ' בן ישראל – וכעת גם ימין, מכהנים בוועדה המייעצת של הקרן, בין היתר, פרופ' יעקב נגל, לשעבר ממלא מקום ראש המועצה לביטחון לאומי; האלוף (מיל') עמי שפרן, לשעבר ראש אגף התקשוב; תא"ל (מיל') יאיר כהן, שהיה מפקד 8200; תא"ל (מיל') רמי אפרתי, לשעבר ראש אגף בכיר במטה הסייבר הלאומי; פרופ' ברכה שפירא, שהייתה ראשת המחלקה להנדסת תוכנה באוניברסיטת בן גוריון; וד"ר אשר הולצר, שהוביל פיתוחים בתחומי הקרינה הגרעינית וה-XRF.

ימין אמר כי "פלקסיוו מציעה פלטפורמה שיתופית וחברתית בזמן אמת, המשלבת משחקים, מכשירי אינטרנט של הדברים וכלים מקצועיים לקידום מרחב פעולה ציבורי-אתי בעולם הסייבר". בשלב זה, הוא נמנע מלהתייחס להמשך פעילותו ולקריירה הבאה שלו – לבד מחברותו בוועדה המייעצת של בלוצ'יין ונצ'רס, שכאמור, מחזיקה בפלקסיוו.

בנוסף לפלטפורמה להכשרת אנשי סייבר, החברה החלה לפתח כלי חומרה המאפשרים ביצוע של האקינג למטרות מחקר והגנה. עם זאת, הפיתוח הופסק סביב רכיבי החומרה, מאחר שעדיין לא קיבל אישורים מתאימים, וגם בעקבות התנגדותו של פרדו.

דורון אמיר, מנכ"ל וממייסדי פלקסיבו. צילום: יח"צ

דורון אמיר, מנכ"ל וממייסדי פלקסיוו. צילום: יח"צ

"עולם הסייבר – המערב הפרוע החדש"

אמיר ציין בשיחה עם אנשים ומחשבים, שנערכה במשרדי החברה במתחם הבניינים החדש מידטאון בתל אביב, כי "יש קרב איתנים בעולמות הסייבר וצריך עוד חיילים מיומנים, אבל אלה חיילים של שלום ואתיקה".

לדבריו, "נושא הסייבר הפך למטרד בכל העולם. יש מחסור עצום של מילוני משרות בתחום, שאין כרגע אפשרות לבצע עבורם השמה מתאימה. כולם מחפשים פתרון יעיל לכך". הוא ציין כי מתחילה לחלחל ההבנה שמקצוע הסייבר הוא אומנות בפני עצמה. "בכדי להיות האקר מקצועי, צריך הכוונה נכונה ולא רק יכולות. העולם הזה כבר לא סודי, והאינטרנט ושיתוף המידע הם כלים עוצמתיים מאין כמותם", אמר אמיר. "האקר יכול להיות גם אחד העובדים בחברה או מנהל מחלקה. אין לזה צביון ואין כללים, אנחנו חיים במערב הפרוע החדש בהקשר זה, וכל אחד יכול להיות האקר ולהוריד תוכנות זדוניות מהדארקנט, בלי פיקוח ובלי מוסר. מכאן שאם לא יהיה כוח אדם איכותי, זמין ומקצועי, לא נהיה מוגנים ממתקפות סייבר – הן ברמה הלאומית והן ברמה האישית".

בהקשר זה, אמיר הדגיש כי פלקסיוו היא חברה בעלת אתיקה והגנה שיתופית. "אין לנו כוונה ליצור כלי תקיפה שייפלו לידיים הלא נכונות. המטרה שלנו היא שיתוף בזמן אמת של ידע קריטי, ולהעניק בכך את הזכות לדעת על אבטחת המוצר או הסביבה בה כל אחד מאתנו חשוף לנזקי סייבר שונים", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים