"מנמ"ר שימנף את הדטה יתמקם כגורם הניהולי הקריטי לעשייה בארגון"

כך אמר אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה ● בכנס של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך בימים אלה במרקש, הוא סקר את הצעדים הנדרשים על מנת להפוך לארגון מוביל דטה, ובעיקר כיצד ניתן לצלוח את אתגר הצונאמי של המידע

אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה. צילום: יניב פאר

"מנמ"ר אשר ישכיל לנכס את הדטה ולמנף אותו להבאת ערך משמעותי יתמקם כגורם הניהולי הקריטי והאפקטיבי לעשייה בארגון", כך אמר אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה.

שטראוס אמר את הדברים בכנס של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים השבוע במרקש שבמרוקו. באירוע סקר שטראוס את מרכיבי המפתח הנדרשים מכל ארגון בכדי להפוך למוביל דיגיטלי, תחת הכותרת: דיגיטל, דטה וחדשנות.

הוא הציג מודל מובנה וברור, המבוסס על הניסיון הרב של שטראוס אסטרטגיה בהובלת תהליכי תכנון ויישום טרנספורמציה דיגיטלית, וכיצד ניתן להתגבר על המכשלות בכדי לממש את מלוא הפוטנציאל הגלום במפץ הדיגיטלי.

"הדרך לעשות זאת", לדברי שטראוס, "היא ביישום שישה צעדים ברורים במספר תחומים: בראש ובראשונה, התאמת עולם המוצרים והצעת הערך של הארגון. השני, פיצוח אתגר העובדים – הטמעת תרבות המעודדת יזמות, חדשנות ובעיקר כישלונות. התחום השלישי הוא מיקוד בחוויית הלקוח, וזיהוי ההזדמנויות ונקודות הכאב במסע. הרביעי הוא אימוץ תהליכי עבודה אג'יליים, המותאמים לעולם הדיגיטלי. התחום החמישי הינו תכנון והטמעת ארכיטקטורה הבנויה כמוכנה לדיגיטל (Digital Ready) – המתאפיינת בגמישות, מהירות תגובה ופתיחות, והאחרון והחשוב מכולם הוא מינוף הדטה והאנליטיקה – AI First".

בהיבט זה, הוא ציין שארגונים שמצליחים לצלוח היטב את המפץ הדיגיטלי מתאפיינים בהבנה העמוקה כי נדרשת בחינת מהלכים אסטרטגיים מבוססי דטה, בהבנה יסודית שנדרש מינוף סופר אפקטיבי של הדטה והכלים המשמשים להוצאת תובנות חכמות, ובשימוש בכלים המעודדים שיתוף תהליכים, נתונים ותובנות, ובעיקר את הצורך בהטמעה עמוקה שהדטה הוא נכס עסקי השייך לארגון.

שטראוס הציג מודל בשלות המאפשר לתכנן וליישם את הצעדים הנדרשים בכל אחד מששת התחומים שלעיל, בהתאם למצב המדויק של בשלות הארגון באותו התחום. הוצגו שאלות שחובה לשאול כדי לקבוע היכן הארגון עומד בכל תחום ותחום, כאשר הדגש הגדול ניתן לנושא הנעת העובדים בארגון, כמו גם לדטה ולבינה המלאכותית כמרכיבי מפתח ביישום מוצלח של טרנספורמציה דיגיטלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים