מנכ"לית יבמ הצטרפה לדרישה לרגולציה על ענקיות האינטרנט

ג'יני רומטי אמרה לראשי הקהילייה האירופית כי קומץ פלטפורמות אינטרנט דומיננטיות, אותן כינתה "החוליה החלשה", מטפלות במידע אישי באופן בלתי אחראי ● לדבריה, "ממשלות צריכות להטיל רגולציה שתשקם את אמון הציבור ותקדם את הכלכלה הדיגיטלית"

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ. צילום: יח"צ

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ,  קראה לממשלות בעולם לפעול לתיקון השחיקה באמון הציבור כלפי חברות טכנולוגיה על ידי חקיקה ורגולציה על האופן בו פלטפורמות טכנולוגיות מטפלות במידע המשתמשים.

לפי דיווח של בלומברג ו-CNBC, במהלך מפגש עם ראשי הקהילייה האירופית בבריסל, הצביעה רומטי, שלא נקבה בשמות ספציפיים, על "טיפול חסר אחריות בנתונים אישיים על ידי מספר חברות דומיננטיות הפונות לצרכנים", כגורם ל"משבר אמון בין משתמשים לחברות טכנולוגיה".

רומטי אמרה עוד כי "ממשלות צריכות לתקן את הבעיה האמיתית – האופן הבלתי אחראי בו מספר קטן של חברות ופלטפורמות דומיננטיות הפונות למשתמשי הקצה מטפלות בנתונים ובמידע אישי. אסור שהתמודדות עם החוליה החלשה הזאת היא שתגדיר את מהות הכלכלה הדיגיטלית".

"לצרכנים השפעה קטנה ביותר מול פלטפורמות אינטרנט דומיננטיות"

"הדינמיקה של מאזן הכוחות שונה לחלוטין כאשר מדובר על קשרים בין עסק לעסק (B2B). לעומת זאת, לצרכנים יש השפעה קטנה ביותר כשהם ניצבים מול פלטפורמות אינטרנט דומיננטיות. זה המקום שבו נדרשת פעילות ממשלתית… פלטפורמות דומיננטיות – כקבוצה – מחזיקות בעוצמה גדולה יותר בכל הנוגע לעיצוב דעת הציבור מזו שהייתה אי פעם לעיתונים או לטלוויזיה. ועדיין, הפלטפורמות הללו נתונות תחת רמה נמוכה ביותר של רגולציה, או של הגדרות הנוגעות למידת אחריותן".

"עברו הימים של סירוב מוחלט לרגולציה. אנשים מעוניינים לדעת איך משתמשים במידע שלהם, ואיך מגיעות מערכות בינה מלאכותית להחלטות שלהן. הם מוטרדים משיח פוגעני ברשת, ומחדשות מעוותות", טענה מנכ"לית יבמ.

רומטי דיברה על אסטרטגיית ה"אמון ושקיפות" של החברה בהובלתה, יבמ, והציעה למשל מדיניות מוגדרת אותה יכולות ממשלות לאמץ בכל הנוגע לדרישה ממערכות בינה מלאכותית לשקיפות – כדי שיוכלו להסביר ולתקף את הניתוח והתובנות שלהן – ורגולציה על פלטפורמות הפונות לצרכני הקצה, כדי לחזק את אמון הציבורי שהוא תנאי חיוני לקידום הכלכלה הדיגיטלית. "התמודדות עם הבעיה האמיתית משמעה שימוש בסכין מנתחים רגולטורי – ולא בפטיש כבד – כדי למנוע נזק היקפי שעלול לפגוע בחלקים הרחבים יותר, הפרודוקטיביים, הפועלים תוך אחריות גבוהה יותר במסגרת הכלכלה הדיגיטלית".

AI על הכוונת

אחד הרעיונות אותם העלתה המנכ"לית נגע לחובה להציג לצד כל מערכת בינה מלאכותית גם דף עובדות ונתונים, הכולל מידע ברור אודות הנתונים ששימשו בתהליכי הבניה והאימון של המערכת המסוימת, אופן קבלת ההחלטות שלה, וההנחיות האתיות המיושמות בתהליכי התכנון והפיתוח. יבמ עצמה כבר פועלת באופן הזה, מציגה את מכלול העובדות האלה – ומאמינה כי יש להנהיג את כללי השקיפות אותם היא מיישמת ביוזמתה גם כמסגרת חוקית מוסדרת וכוללת.

רומטי הביעה תמיכה בטיוטת התקנות האירופית החדשה, המיועדת להתמודד עם פעילות טרור מקוונת. בגרמניה כבר דורשים חוקים חדשים החלים על הפלטפורמות השונות להסיר חומר שיש בו הסתה לשנאה. "אלה צעדים שההיגיון מחייב אותם", אמרה.

לדבריה, "פלטפורמות המגלות סובלנות להפצת תוכן בלתי חוקי אינן צריכות להיות מוגנות מפני אחריות. בנוסף, החקיקה הנוגעת למסחר אלקטרוני, לרבות ההוראות הנהוגות בתחום במסגרת הקהילה האירופית, צריכות להיפתח לדיון מחודש, שבמסגרתו יישקלו צעדים הנוגעים להגדרת אחריות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים