הממשל האמריקני נגד התקנת ציוד של וואווי

מנסה לשכנע ספקיות אינטרנט ורשתות להימנע מהתקנת ציוד של היצרנית הסינית בטענה כי הדבר כרוך בסיכוני אבטחת סייבר

שוקעת. וואווי

הממשל האמריקני מנסה בימים אלו לשכנע ספקיות אינטרנט ורשתות במדינות בעלות בריתה של ארצות הברית להימנע מהתקנת ציוד של וואווי הסינית.

לפי דיווח שפורסם בוול סטריט ג'ורנל מפי גורם בלתי מזוהה המצוי בנושא, פנו גורמים רשמיים מארצות הברית למקביליהם ולבכירים בחברות הטלקום במדינות שמקיימות יחסים ידידותיים עם ארצות הברית ושנעשה בהן שימוש נרחב בציוד של וואווי, בנושא שהם מתייחסים אליו כאל סיכוני אבטחת סייבר.

מחויבות לממשלה הסינית ולמפלגה הקומוניסטית?

רק באחרונה החלו גורמי ממשל בארצות הברית בחקירות בנושא וואווי.

גורמי מודיעין ואחרים ציינו כי הם מודאגים מכך שוואווי וחברות סיניות נוספות עשויות להיות מחויבות לממשלה הסינית ולמפלגה הקומוניסטית השלטת במדינה, מה שעשוי להציב סיכונים של ריגול. בממשל אף שוקלים להגדיל את הסיוע הכספי לפיתוח בתחומי התקשורת למדינות שנמנעות מציוד סיני, כך לפי העיתון.

אחת הדאגות העיקריות בממשל נוגעת לשימוש בציוד תקשורת סיני במדינות המארחות בסיסים צבאיים אמריקניים כמו בגרמניה, באיטליה וביפן.

"וואווי מופתעת מההתנהגות של הממשל האמריקני המוזכרת בידיעה. אם התנהגותה של ממשלה חורגת מעבר לסמכות השיפוטית שלה, אסור לעודד פעילות מעין זו", הגיב דובר של וואווי לידיעות.

לדבריו, "וואווי מאמינה בתוקף ששותפינו ולקוחותינו יעשו את הבחירה הנכונה בהתבסס על שיפוטם שלהם ועל ניסיונם בעבודה מול וואווי".

ה-iPhone האישי של הנשיא דונלד טראמפ נפרץ על ידי מרגלים

מוקדם יותר החודש, ציינו גורמים מהסוכנות הלאומית לאבטחה (National Security Agency) כי סין מצויה הרחק מעבר לגבולות הסכם שנחתם ב-2015 לעצור מעקב נגד ארצות הברית בסייבר. לפני כן, הגיבה סין לדו"ח על כך שה-iPhone האישי של הנשיא דונלד טראמפ נפרץ על ידי מרגלים בגלל שהוא החל להשתמש במכשיר של וואווי.

עוד פורסמו בחודש האחרון ידיעות על כך, ששבבי ריגול סיניים הושתלו בציוד הדטה סנטר של אפל ואמזון בתהליך הייצור, אבל סין וחברות טכנולוגיה הכחישו זאת מכל וכל.

כמו כן ראוי לציין כי יחסי טאמפ עם סין מתוחים במיוחד לאור מלחמת הסחר של ארצות הברית מול סין. רק בקיץ האחרון חתם טראמפ על חוק האוסר על גורמי ממשל להשתמש במכשירים ורכיבים אלקטרוניים שנמכרים על ידי יצרניות סיניות רבות, ובראשן וואווי ו-ZTE הסיניות.

מיד אחר כך גם אוסטרליה אסרה על השתתפות שתי החברות האלה בהתקנת תשתיות דור חמש במדינה, כשגם במדינות נוספות כמו גרמניה ובריטניה, נשמעו קריאות לנקיטת צעדים דומים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים