"כל מה שעושים בפינטק חייב תמיד להיות למטרה גדולה יותר"

"זאת, כדי לשפר את חיי היחידים, לבנות כלכלה דינמית יותר ולקדם חברה כוללת יותר" אמר ראווי מנון, מנהל בכיר ברשות המוניטריות בסינגפור

אחד הנושאים החמים ביותר בענף בכנס הבינלאומי של אנשים ומחשבים. צילום אילוסטרציה: BigStock

"דמיינו עולם בו השירותים הפיננסיים בנויים סביבנו – סביב החיים והצרכים שלנו. דמיינו עולם בו הזהות היא אנושיות. דמיינו עולם בלי כרטיסי זיהוי, בלי סיסמאות, בלי ששואלים מהו שם המשפחה לפני הנישואין של האמא. אנחנו צריכים להיות מה שאנחנו, ולא רק מה שיש לנו או מה שאנחנו זוכרים. זו הדרך בה תמיד זיהינו אחד את השני לאורך ההיסטוריה – באמצעות זיהוי, יותר אנושי, יותר טבעי. אבל כשיש לנו מספרים גדולים של אנשים שאינם מכירים אחד את השני, אנו צריכים להיעזר באמצעים מלאכותיים", כך אמר ראווי מנון, מנהל בכיר ברשות המוניטריות בסינגפור בפתיחת דבריו בכנס הפינטק הגלובלי הענק שנערך בסינגפור בסוף השבוע.

לפי מנון, השירותים הפיננסיים צריכים, וכבר מתחילים, להיבנות מסביבנו, סביב האנשים, המשתמשים. לדבריו, "התקדמויות במחקר הביומטרי כבר מאפשרות לנו שוב לזהות את האנשים. הרבה בנקים כבר מאפשרים לנו להשתמש בפנים שלנו כסיסמה החדשה שלנו לחשבון – בנק OCBC כאן בסינגפור לדוגמה. זה הכיוון".

הדרך בה ההתקדמויות הטכנולוגיות צריכות להקל על החיים

פסטיבל הפינטק השלישי שנערך בסינגפור משך אליו הפעם לפי המארגנים, למעלה מ-40,000 משתתפים מיותר מ-100 מדינות. הפסטיבל נחשב לכנס הפינטק הגלובלי הגדול ביותר בעולם.

מנון התרכז בדבריו, כאמור, בדרך בה ההתקדמויות הטכנולוגיות צריכות להקל על החיים באופן מוחלט וברור, ומבחינתו הוא יודע מה הכיוון ומה יקרה.

"דמיינו עולם בו ביצוע תשלומים הוא בלתי נראה, עולם בו אפילו חוויית הקניות שלנו תעבור המרה. מצלמות וחיישנים יזהו אותנו ואת הפריטים שנכניס אל תוך סל הקניות וגם נוציא. כשנסיים אנחנו פשוט נצא מהחנות. לא צריך לעצור יותר בקופה, לא יהיו יותר תורים, ולא נצטרך יותר להתעסק עם מזומנים ועם כרטיסי אשראי. וזו כבר לא פנטזיה. הרי כל מה שצריך לעשות זה לבקר ב-Amazon Go ולראות שזה קורה", אמר.

אבל לא רק חוויית קניות קלה יותר. לדעתו הטכנולוגיה צריכה להקל על החיים גם במקומות לא כל כך צפויים. ביטוח, לדוגמה. "כמה מאיתנו באמת מבינים את המדיניות של חברות הביטוח, או שיש שאנחנו בטוחים לחלוטין שהן ישלמו לנו כשנזדקק להן? דמיינו עולם בו תשלומי השיפוי מופעלים באופן אוטומטי בגין אירועים מסוימים, ושהתשלום הוא מיידי. לא צריך יותר למלא כתבי תביעה ארוכים, לא צריך יותר לחכות, ואין יותר תהליכים עמומים. מדע בדיוני? לא ממש. חברת הביטוח MetLife’s Lumenlab כאן בסינגפור כבר הפכה את זה למציאות עבור ביטוחי סוכרת הריונית", הוא סיפר.

"סטנדרטים משותפים, ארכיטקטורה פתוחה ותשתית פנימית שניתנת לניתוח ולהערכה"

לדבריו, אמנם העתיד כבר מתחיל להראות סימנים שהוא כאן, אולם למרות שחדשנות וטכנולוגיה הם המפתחות שיגרמו לדברים הללו אכן להתרחש בעתיד, נדרש לכך בעולם הפינטק גם אקוסיסטם על מנת לגרום לזה לקרות בפועל.

"אנחנו זקוקים לסטנדרטים משותפים, לארכיטקטורה פתוחה ולתשתית פנימית שניתנת לניתוח ולהערכה. אנחנו זקוקים לשיתוף פעולה בין הממשל, התעשייה הפיננסית, מוסדות המחקר וקהילת הפינטק. אנחנו צריכים זרימת חופשית של רעיונות, ידע, השקעות ואנשים. בארבע השנים האחרונות זה בדיוק מה שעשינו כאן בסינגפור – להגדיל את האקוסיסטם, כשמהגזר הציבורי והפרטי עובדים יחדיו בשיתוף פעולה", אמר מנון.

בסופה של המצגת, לאחר שהסביר כי אקוסיסטם טוב במגזר הפינטק בנוי על שישה עמודים שהם אנשים, זהות, תשלומים, ממשל, יישום מחקרי ובניית פלטפורמות חדשנות, הוא סיכם באומרו כי "כמו שאמרתי פינטק זה לא רק טכנולוגיה – למרות שכמובן הטכנולוגיה מאוד חשובה למה שאנחנו עושים ועוזרת לנו לפתור בעיות אמיתיות רבות".

לדבריו, "פינטק זה גם לא רק פיננסים – למרות שאנחנו רוצים ליצור עולם בו השירותים הפיננסיים בנויים מסביבנו, ואנחנו רוצים להעצים מאות מליוני אנשים שישתתפו בכלכלה המודרנית".

"פינטק זו רוח היוזמה והתעוזה שמוזרקת באמפתיה ומגביהה אותנו כדי להיות אנשים טובים יותר. כל מה שאנחנו עושים בפינטק חייב תמיד להיות למטרה גדולה יותר – כדי לשפר את חיי היחידים, כדי לבנות כלכלה דינמית יותר, כדי לקדם חברה כוללת יותר. זו הרוח של הפינטק, ואני מאמין שתגלו שהיא מהווה השראה לפריצות דרך חדשות כדי לחפש עולם חדש וטוב יותר", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים