NoTraffic גייסה 3.2 מיליון דולר

פיתחה פלטפורמה טכנולוגית לניהול תנועה העשויה להפחית את עומסי התנועה בערים בעשרות אחוזים ולסייע במניעת תאונות בין כלי הרכב עם הולכי רגל, כלי רכב לא מחוברים ונהגים ש"גונבים" רמזורים אדומים ● מדובר בסבב גיוס ראשון

11/11/2018 12:56
NOTRAFFIC. מימין לשמאל: טל קרייזלר, אוריאל כץ ואור סלע. צילום: יח"צ

NoTraffic, חברת סטארט-אפ שפיתחה פלטפורמת IoT באמצעות תקשורת בין כלי רכב, השלימה בימים אלו סבב גיוס ראשוני בסך 3.2 מיליון דולר בהובלת לול ונצ'רס ומשקיעים נוספים. בחברה אמרו כי הכספים צפויים לשמשה להרחבת פיתוח המוצר ותחילת פיילוטים בארצות הברית וכן לגיוס עובדים נוספים.

החברה פרטית והוקמה ב-2017 על ידי שלושה שותפים: אוריאל כץ, מנהל הטכנולוגיות הראשי, אור סלע, מנהל המחקר והפיתוח, וטל קרייזלר, המנכ"ל.

בחברה אמרו כי תחילת הניסויים בכלי רכב אוטונומיים בערים מסביב לעולם, דוחף את הערים לחפש אחר תשתיות כבישים מתקדמות אשר יאפשרו לעיר ליהנות מהיתרונות של כלי רכב אוטונומיים, תוך כדי שיפור מערכות ניהול התנועה הקיימות.

מענקים רבים וסכומי עתק מושקעים בפרויקטים מסביב לעולם, אם זאת, עדיין לא קיים סטנדרט בתחום המגדיר כיצד צריכות ערים להיערך לעולם אוטונומי מבחינת מערכות התשתיות. NoTraffic מספקת לערים פתרון לבעיות התנועה הקיימות ובו זמנית מכינה את צד התשתית לעולם מחובר ואוטונומי.

החברה פיתחה פלטפורמת IoT מתקדמת לניהול תנועה בסביבה אורבנית, המבוססת על שילוב מידע הנאסף באמצעות תקשורת בין כלי רכב לתשתית (V2I) ומידע מחיישנים חכמים הנפרסים בצמתים מרומזרים ובנקודות קונפליקט בכביש.

NoTraffic. צילום: יח"צ

NoTraffic. צילום: יח"צ

המערכת מבוססת על אלגוריתמי בינה מלאכותית מתקדמים המזהים, מסווגים ועוקבים אחר כלל משתמשי הדרך, לרבות הולכי רגל, ומשערכים את זמן הגעתם לצומת. בהתאם למידע הנאסף, המערכת מייעלת את תזמוני הרמזורים על מנת למקסם את זרימת התנועה ולהפחית עומסים, לתעדף סוגים שונים של כלי רכב, ולמנוע תאונות.

זכו בתחרות סטארט-אפים בתחום הערים החכמות של אנשים ומחשבים

ביוני 2018 השלימה החברה בהצלחה ניסוי פורץ דרך, בשיתוף פעולה עם פורסייט, חברה מובילה המפתחת טכנולוגיה לכלי רכב אוטונומיים, שהדגים את היתרונות הטמונים בתקשורת בין כלי רכב לבין תשתיות הכביש. בין היתר על מנת למנוע תאונות דומות לתאונות הדרכים בהם היו מעורבים כלי רכב אוטונומיים של גוגל ואובר בארצות הברית.

קרייזלר, מנכ"ל החברה, אמר כי "גיוס ההון נעשה במטרה להעניק לנו רוח גבית לפעילות הגלובלית שאנו מקדמים היום. המערכת שלנו כבר מותקנת במספר מוקדים בקליפורניה כחלק מסדרה של פיילוטים, ובחודשים הקרובים תפרס במספר מדינות נוספות בארצות הברית, ביניהן אריזונה, אוהיו, ווי'רג'יניה".

לדבריו, "המערכת צפויה להיפרס במספר צמתים בערים כפיילוט, ובהדרגה תעבור לפריסה רחבה. בניגוד לשחקנים בתחום הרכב האוטונומי, תחום התשתיות IoT הינו בחיתוליו. על פי משרד התחבורה האמריקאי – 99% מהצמתים בארה"ב לא אדפטיביים, שוק מערכות ניהול התנועה נאמד היום בכ-23 מיליארד דולר וצפוי לגדול לכ-60 מיליארד דולר עד שנת 2022. NoTraffic מכניסה טכנולוגיה חדשנית לתחום מסורתי שלא השתנה שנים רבות במטרה לעשות בו שינוי מהותי, הן במבנה העלויות והן בתועלות הפרקטיות מבחינת ניהול תנועה בערים".

החברה זכתה בתחרות סטארט-אפים בתחום העיר החכמה שנערכה במהלך ינואר השנה ביוזמת אנשים ומחשבים. נציגי החברה הזוכה קיבלו זוג כרטיסים להשתתפות בתערוכת ובכנס העיר החכמה, שיערכו בימים אלו בברצלונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים