נחתם הזיכיון להקמת קריית התקשוב בבאר שבע

הסכם הזיכיון נחתם בין משרד הביטחון לקבוצת שיכון ובינוי ואפריקה ישראל ● עלות הפרויקט, שצפוי להתחיל בסוף השנה, מוערכת בשבעה מיליארד שקלים ● בתוך זה, פרויקט המשנה של ה-IT יעלה כ-550 מיליון שקלים

הדמיית קריית התקשוב צילום: דוברות משרד הביטחון

היום (א') נחתם הסכם הזיכיון בין משרד הביטחון לקבוצת שיכון ובינוי ואפריקה ישראל לתכנון, הקמה ותפעול של קריית התקשוב בבאר שבע – במסגרת מעבר צה"ל דרומה.

חברה שבשליטת אפריקה ישראל נכסים ושיכון ובינוי היא שתטפל בתכנון, בהקמה, בתפעול ובאחזקה של קריית התקשוב הטכנולוגית, שתמוקם בבאר שבע. טלדור תשמש כקבלן משנה שלה לתחום ה-IT. תקופת הזיכיון הכוללת של הפרויקט הינה עד 25 שנים, מתוכן הוקצו חמש שנים לצורך השלמת עבודות ההקמה שלו.

תתופעל ותתוחזק על ידי טלדור במודל של BOT

עלות הפרויקט, שצפוי להתחיל בסוף השנה, מוערכת בשבעה מיליארד שקלים. בתוך זה, פרויקט המשנה של ה-IT יעלה כ-550 מיליון שקלים. לאחר ההקמה, קריית התקשוב תתופעל ותתוחזק על ידי טלדור במודל של BOT (ר"ת Build-Operate-Transfer) ולאורך כל התקופה תשמש כקבלן משנה שאחראי על התפעול והתחזוקה של ציוד המחשוב

קריית התקשוב הדיגיטלית של צה"ל תמוקם בפארק ההיי-טק גב-ים, סמוך לאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. היא מתוכננת על שטח של כ-180 דונם, מתוכם כ-150 אלף מ"ר בנוי. ב-2023 עתידים לשרת בה כ-5,000 חיילים, בהם 1,200 אנשי קבע. לקריה החדשה תעבורנה היחידות הטכנולוגיה המרכזיות בצבא, ביניהן אלה של אגף התקשוב וההגנה בסייבר וביסמ"ח – בתי הספר למקצועות המחשוב, הסייבר והתקשורת, שנמצאים כעת ברמת גן ובצריפין; יחידות פיתוח ותקשוב נבחרות מחיל האוויר, לרבות בית התוכנה של החיל – יחידת אופק, ויחידות ההנדסה והתקשורת שלו; וכן מפקדת פיקוד הדרום, שממוקמת בימים אלה במחנה אחר בבאר שבע.

"בשורה למדינת ישראל ולאקוסיסטם של בירת הסייבר"

במעמד טקס החתימה האלוף (מיל') אודי אדם, מנכ"ל משרד הביטחון כי "הפרויקט הטכנולוגי של מדינת ישראל יוצא לדרך, קריית התקשוב בנגב מביאה בשורה למדינת ישראל ולאקוסיסטם של בירת הסייבר של ישראל, באר שבע. מדובר בפרויקט מורכב ופורץ דרך".

תא"ל (מיל') איציק כהן, ראש מינהל מעבר דרומה במשרד הביטחון, אמר כי "בניית קריית התקשוב הדיגיטלית הוא הפרויקט הראשון והמורכב, העוסק בהעברת תשתיות טכנולוגיות מתקדמות והעתקת מקום שירותם של אלפי טכנולוגים אל הנגב. המטרה שלנו היא לייצר תשתית מתקדמת וקמפוס חכם שיתמכו בשיפור היכולות המבצעיות של צה"ל".

תא"ל רמי מלאכי, מפקד יחידת לוטם שבאגף התקשוב, ציין כי "היחידות הטכנולוגיות של חיל התקשוב וחיל האוויר רואות במעבר דרומה הזדמנות ייחודית, כחלק מהאקוסיסטם הטכנולוגי השלם בבאר שבע. מעבר של יותר מ-5,000 טכנולוגיים יחד מקבץ בתוכו היקף גדול יותר מכל מרכזי הפיתוח של ענקיות התוכנה הפועלות בישראל".

עוד השתתפו בטקס החתימה אלון שטאובר, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי ואפריקה ישראל – חברת הפרויקט הייעודית, אבי ברזילאי, מנכ"ל אפריקה ישראל נכסים, אלון רווה מנכ"ל שיכון ובינוי זכיינות, ונציגי בנק לאומי, המארגן את החוב לצורך הקמת הפרויקט.

המכרז להקמת הקריה יצא לדרך בפברואר 2016. הוא מתבסס על שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי (PFI) – הכולל מימון, תכנון, הקמה ותפעול של הבסיס לתקופת זכיינות של 25 שנים, זהו הפרויקט השני במערכת הביטחון הנבנה בשיטה זו, אחרי קריית ההדרכה (עיר הבה"דים).

נציגי משרד הביטחון מסרו כי הקריה תיבנה כבסיס חכם, עם חדשנות תכנונית, תשתיות מתקדמות ויעילות אנרגטית. בהליך הבחירה בחנו אנשי ועדת המכרז את הנושא של בניית תשתיות בעלות אפקטיביות מבצעית, תוך התחשבות בעובדה שהטכנולוגיות משתנות מדי כמה שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים