"המולטי קלאוד צובר תאוצה – וניהול העננים הופך מורכב יותר"

"המעבר לסביבות מרובות עננים וניהול המארג הענני בצורה אוטומטית הם המקומות שאליהם מתקדם עולם תשתיות המחשוב הארגוניות", כך אמר תומר שרון, מנכ"ל אואזיס

תומר שרון, מנכ"ל אואזיס. צילום: ניב קנטור

האמרה הרווחת בארגונים עד לפני מספר לא רב של שנים הייתה שכבר לא מדברים על האם לעבור לענן, אלא מתי. לאחר מכן באה ההתלבטות האם ללכת לענן פרטי, ציבורי או היברידי. בזמן האחרון צצה מילת באזזז חדשה – מולטי קלאוד. ובעברית, סביבה מרובת עננים. הכוונה היא לארגונים שמנהלים חלק מהאחסון שלהם על סוג מסוים של ענן, וחלקים אחרים – על עננים אחרים. חלקם משלבים את זה עם אחסון אצלם פנימה, און פרמיס.

אלא שהמולטי קלאוד הוא לא רק מילת באזזז, זה לא דבר שצפוי לחלוף בקרוב מהעולם, כי אם מגמה הולכת וגוברת, גם אם לא במהירות שיא. "זה קורה לאט כי מעבר לסביבה מרובת עננים וניהולה הם דברים מורכבים. אבל ככל שהארגון תלוי יותר ב-IT, כך יש בו את ההבנה שעליו לנהל אותו בצורה נכונה. הדבר בא לידי ביטוי בחברות מסורתיות, ויותר מזה בחברות ווב ואפליקציות, שיותר מאמצות את המולטי קלאוד", כך לדברי תומר שרון, מנכ"ל אואזיס. לדבריו, "המעבר למולטי קלאוד וניהול המארג הענני בצורה אוטומטית הם המקומות שאליהם מתקדם עולם תשתיות המחשוב הארגוניות".

שרון אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במסגרת הכנס השנתי של החברה. הכנס, שהופק על ידי אנשים ומחשבים, התקיים אמש (ב') באולם האירועים ארקה בנמל תל אביב והיה בעיקר ערב של נטוורקינג ופאן ופחות ערב טכנולוגי. לראייה, הוא הסתיים בהופעה של אלי ומריאנו

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

אם נחזור לפן הטכנולוגי, שרון אומר שככלל, "התשתיות הופכות להיות מאוד מורכבות לניהול. יש שתי וערב של יצרנים ועולמות שכל אחד נמצא במקום אחר ורבים מהם נמצאים במחשוב של הארגון, שצריך לנהל את זה, לעשות אורקסטרציה של 'נגנים'. מנהלי הטכנולוגיות והמנמ"רים נדרשים כיום לבצע התאמות בין העננים השונים, ובמקרים של ארגונים עם אחסון היברידי – גם עם האון פרמיס. לנו יש ניסיון בזה ואנחנו נמצאים שם חזק".

לכל זה יש להוסיף את תחום הסייבר ואת ההגנה על סביבות שונות ומרובות של עננים, לעתים בשילוב האחסון הפנימי. אואזיס, שעד כה הייתה פחות מזוהה עם התחום הזה, התפתחה בו באחרונה, וגדלה בו באופן מתמיד, אומר שרון. "אנחנו מבצעים יותר ויותר פרויקטים מורכבים, שכוללים גם את היבט הסייבר, לרבות בתעשיות שלא היינו חזקים בהן קודם לכן", הוסיף.

הוא ציין כי "ההיבטים הקשורים באבטחה ובסייבר הופכים להיות חלק אינהרנטי וראשוני במערכות הייצור. לא עוד פיתוח מוצרים והתייחסות לאבטחה ולסייבר רק במהלך התהליך או אפילו לאחריו, אלא לקיחה שלהם בחשבון כחלק מתכנון המוצר או השירות. זה אתגר שמחייב את הארגונים ואת אנשי הטכנולוגיה בתוכם להתאים את עצמם. אפיון הסייבר נעשה בארגונים רבים כחלק משלב ההקמה והאפיון הראשוני של מוצרים ושירותים".

יובל כהן, יו"ר ומייסד קרן פורטיסימו. צילום: ניב קנטור

יובל כהן, יו"ר ומייסד קרן פורטיסימו. צילום: ניב קנטור

צמיחה של פי חמישה בשש שנים

אואזיס קיימת בשוק כבר זמן רב ולפני כשש שנים נרכשה על ידי קבוצת טלרד. לפני כשנה וחצי היא הפכה לחברה ציבורית – יחד עם טלרד כולה, לאחר הנפקתה בבורסה. שרון אמנם לא חושף נתונים רבים, אבל מציין שמאז הרכישה אואזיס צומחת באופן מתמיד והכפילה את המכירות שלה פי חמישה. כמו כן, מצבת העובדים גדלה מאז ההנפקה ב-20%. "כחברת שירותים, אנחנו מבינים שהערך האמיתי שלנו הוא השירות והידע הטכנולוגי. אנחנו עושים זאת ביחד עם השותפים העסקיים שלנו", אמר.

טלרד נשלטת על ידי קרן פורטיסימו, אחת הקרנות המובילות בשוק הפרייבט אקוויטי בישראל. יובל כהן, יו"ר ומייסד הקרן, אמר באירוע כי "טלרד הייתה ההשקעה הראשונה שלנו, לפני יותר מ-14 שנים, ומאז יש פינה חמה בלבנו לה ולחברות הבנות שלה. אנחנו בונים על הצמיחה של אואזיס ונותנים לה את כל התמיכה שאפשר לשם כך. תקשורת הנתונים, הענן והאבטחה הם עולמות שמתפתחים באופן אקספוננציאלי והשילוב בין ייעוץ לאינטגרציה, כמו שמציעה אואזיס, הוא קריטי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים