ברודקום קיבלה האישור הרגולטורי האחרון לרכישת CA

נסללה הדרך לרכישת הענק של יצרנית השבבים את ענקית התוכנה ב-19 מיליארד דולרים ● הרכישה עתידה להביא את ברודקום להשתלב טוב בהרבה בעולם הטכנולוגי החדש ותניב לה יכולות ניהול IT

Broadcom

ברודקום קיבלה את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי לרכישתה של CA Technologies תמורת 19 מיליארד דולרים. בכך נסללה הדרך למימוש סופי של העסקה.

באחרונה הופץ תזכיר שקרי, אשר נחתם לכאורה על ידי משרד ההגנה האמריקני. התזכיר הופץ בין מחוקקים בארה"ב, וקרא להם לבדיקה חוזרת של העסקה. בשבוע שעבר ברודקום הודיעה כי התזכיר היה מזויף.

יצרנית השבבים אמרה כי היא צופה כעת כי העסקה לרכישת CA תושלם ב-5 בנובמבר השנה, שכן האישור של הרגולטור האירופי היה המשוכה האחרונה בסדרת האישורים הנדרשים מבחינה רגולטורית.

במחצית יולי השנה פורסמה עסקת ענק בעולם ההיי-טק: ברודקום הודיעה כי היא קונה את CA Technologies, המתמחה בפיתוח תוכנות ארגוניות, כולל למערכות מיינפריים, בעסקת מזומן של 18.9 מיליארד דולר.

לפי ברודקום, הרכישה תהפוך אותה לאחת מחברות טכנולוגיית התשתית המובילות בשוק, בזכות היצע פתרונות ותוכנות ניהול ה-IT של CA. החברה אף הוסיפה שמדובר ברכישה שממשיכה את ההתמקדות שלה בבניית פורטפוליו חזק ומגוון של טכנולוגיה עסקית, המותאמת למשימות הקריטיות של ארגונים, עם פתרונות חוצי-פלטפורמות ועם התאמה לכל סביבה טכנולוגית ארגונית, כולל סביבות מורכבות במיוחד. כל עובדי CA אמורים להשתלב בברודקום.

עם זאת, טרם ברור אם CA תמשיך לפעול כחטיבה עצמאית, וכיצד ישפיע המהלך על הסניפים וחברות הבת של שני תאגידי הענק ברחבי העולם.

אנליטסטים: הבינה שעתיד העולם הטכנולוגי בתוכנה

עם היוודע דבר הרכישה, אנליסטים ציינו כי בברודקום הבינו שעתיד העולם הטכנולוגי הוא בתוכנה, ולא בחומרה ובשבבים. גורם שבקיא בפעילות שתי החברות אמר לאנשים ומחשבים כי "ברודקום היא חברה שפועלת בתחום התקשורת והשבבים ו-CA היא חברה שעיסוקה הוא ניהול תשתיות מחשוב. ההסבר היחידי לרכישה הוא שברודקום רוצה לעלות בשרשרת הערך ולספק פתרונות ניהול כוללים. זה שינוי אסטרטגי מעניין. טראמפ חסם את רכישת קוואלקום, כשהחיבור בין שתי החברות נראה טבעי. ברכישה הנוכחית, נראה שברודקום קיבלה החלטה לשנות כיוון – לקחת את יכולותיה הקיימות ולחבר להן יכולות ניהול IT. בדרך זו, היא מאמינה שהיא תוכל להביא לשוק פתרונות עם ערך מוסף לעסקי הליבה שלה".

לאורך כל השנים, CA התמקדה בניהול תשתיות ה-IT בארגונים. היא ניסתה כל מיני ניסיונות צמיחה, חיפוש אחר מנועי צמיחה ורצונות להגדלת סל המוצרים והשירותים שלה. אלא שהחברה הוותיקה, שבעשור הקודם הייתה ענקית IT מפוארת, לא הצליחה לעשות את מה שהיא דיברה עליו. על אף ש-CA הייתה מהחברות הראשונות לדבר על כלכלת אפליקציות, DevOps ועל הצורך בהפיכת הארגון לאג'ילי – השוק מימש את תפיסתה, אבל לא בהכרח אתה. אלא שבראייתה של ברודקום, הרכישה תביא אותה להשתלב בעולם הטכנולוגי החדש ברמה גבוהה יותר מאשר שבבים ותניב לה יכולות ניהול IT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים