"המטרה: להחזיר את חיפה להיות בירת ההיי-טק של ישראל"

לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, מערכת אנשים ומחשבים שאלה מועמדים מה המצע שלהם בתחומי ההיי-טק, החדשנות והחינוך הטכנולוגי ● הפעם: ישראל סביון, המתמודד על ראשות עיריית חיפה

ישראל סביון, מתמודד על ראשות עיריית חיפה. צילום: יואב איתיאל

"חיפה הייתה חלוצת ההיי-טק הישראלי. צריך להחזיר אותה להיות בירת ההיי-טק של המדינה, בין היתר על ידי עידוד הקמת בניינים שבהם חללי עבודה ובניינים עם דירות מגורים לעובדים. הדבר מקובל במקומות שונים בעולם", כך אמר ישראל סביון, חבר מועצת עיריית חיפה, שמתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר – בין היתר מול ראש העיר הוותיק, יונה יהב.

סביון, שגדל בקריית חיים, הוא בוגר אוניברסיטת חיפה במדעי המדינה. הוא שירת בצה"ל שבע שנים ותפקידו האחרון היה קצין תחזוקה חטיבתי. סביון פעיל שנים רבות בעיריית חיפה ובין היתר היה ראש לשכתו של ראש העיר לשעבר אריה גוראל, מנכ"ל העירייה וממלא מקום ראש העיר, ויו"ר תיאטרון חיפה.

המצע שלו כולל תכניות לשיפור החינוך והתעסוקה בעיר, כאשר ההיי-טק הוא אחד המנופים לכך. חללי העבודה ומיקומם בסמוך לאזורי מגורים נמצאים על סדר היום שלו, אם וכאשר ייבחר. "בעולם ההיי-טק, כאשר יוצאים להפסקת צהריים, העובדים צריכים להיחשף לאווירה נעימה של מסעדות ובתי קפה, ורצוי שזה יהיה קרוב לבנייני מגורים", אמר סביון. "יש לא מעט פרויקטים שקומת המסחר הראשונה שלהם שוממת. זה לא נעים לשהות מבוקר עד ערב במקום שאינך יכול להתחכך בו בקהל ולהיחשף לאנשים ולתרבות. סביבת עבודה חייבת להיות אטרקטיבית, עם מקומות בילוי במרחק הליכה".

"כמו WeWork, שעברו ל-WeLive, גם אנחנו, בחיפה, נהיה חייבים לעבור למודל הזה", הוסיף. "זה מודל נדל"ני שמבוסס על גמישות בתנאי השכירות והקמת חללי עבודה משותפים".

סביון מתחייב לתושבי העיר: "אני מוכן להגיע לכל מקום בעולם ולהסביר למה חיפה עדיפה על רעננה וכפר סבא עבור תעשיית ההיי-טק. ראש עיר המבקש חיים לעירו יקדיש מחצית מזמנו להיי-טק".

יש כבר בחיפה מרכזי היי-טק ששמם הולך לפניהם, ובמיוחד מת"מ.
"נכון, אבל זה לא מספיק. חיפה, החלוצה ומי שהייתה בירת ההיי-טק של ישראל, נותרה עם 250 מ"ר מאוכלסים ואיבדה את הבכורה. הצמיחה עברה לאזורי תעשיה מתחרים באזור, ששייכים לטירת הכרמל ושקלטו חברות שברחו מהעיר בגלל ארנונה גבוהה.

אנחנו חייבים להחזיר לעצמנו את הובלת עולם ההיי-טק. יש אצלנו את המוסדות האקדמיים המובילים בישראל, כמו הטכניון, אוניברסיטת חיפה ולצידה מרכז המחקר של יבמ, שלושה בתי חולים ומוסדות מחקר נוספים. כל אחד מצליח בפני עצמו, אבל הם לא עובדים בתיאום, וזו משימה מאתגרת שעלינו לבצע אותה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים