הקרב שלא נגמר: קוואלקום תובעת את אפל

לטענת ענקית השבבים אפל התעלמה מהסכמים שחתמה עימה והעבירה לאינטל מידע סודי, בכדי לעזור לה לצמצם את הפער האיכותי שקיים כיום לטובת המודמים של קוואלקום

קיבל שנת מאסר נוספת - אבל יישב רק עוד 45 ימים. אילוסטרציה: BigStock

גזרת הקרבות המשפטית בין קוואלקום לאפל מתחממת שוב, והפעם אפשר לומר אף מתלהטת. יצרנית השבבים הגישה תביעה חדשה נגד אפל בטענה שהאחרונה העבירה סודות מסחריים שלה עם אינטל, שמתחרה עם קוואלקום בעיקר בשוק המודמים לטלפונים חכמים נכון לעכשיו.

למעשה מדובר בתביעה שנייה שמניחה קוואלקום לפתחו של בית משפט פדרלי באותו נושא. החברה הגישה תביעה דומה נגד אפל כבר בנובמבר 2017, לאחר שאפל התחילה להשתמש באינטל כספקית שנייה בעבור המודמים שהיא משלבת במכשירי ה-iPhone שלה, אז בדור השביעי שלהם.

לטענת קוולאקום אפל, תוך היא מתעלמת מההסכמים שחתמה עימה, העבירה את המידע הזה לאינטל בכדי לעזור לה לצמצם את הפער האיכותי שקיים כיום לטובת המודמים של קוואלקום שתומכים בקצבי העברה גבוהים הרבה יותר.

זהו למעשה עוד שלב במלחמה שמתנהלת בין שתי חברות הענק לגבי שימוש בפטנטים ותשלום דמי רישוי. כזכור, בעקבות התביעות של קוולאקום בחרה אפל להשתמש בעתיד הקרוב לפחות במודמים של אינטל בלבד.

"מדובר בשימוש לא חוקי בסודות המסחריים רבי הערך של קוואלקום, במטרה לסייע למתחרה להתעדכן, ומדובר בפגיעה ללא תקנה שאסור לתת לה להימשך", אמר דונלד רוזנברג, היועץ המשפטי של קוואלקום. הוא גם מסר שהחברה אינה מתכוונת לסגת בה מהמאבק מול אפל, ושהיא מקווה ששתי החברות יגיעו להסדר בנוגע לדמי הרישוי והשימוש בפטנטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים