ECI חוזרת לשוק ההון: מתכננת הנפקה בבורסת לונדון

יותר מעשור אחרי שהמניות שלה נמחקו מהמסחר, החברה החליטה להנפיק בבורסה השנייה בגודלה בעולם עקב התפתחויות חיוביות שחוותה ● מה זה אומר על בורסת תל אביב?

ECI - סכסוך יבודה

ECI הישראלית חוזרת לשוק ההון – אבל לא בארץ: החברה הודיעה שהיא מתכננת הנפקה בבורסת לונדון. זאת, לאחר שלפני יותר מעשור מניותיה נמחקו מהמסחר בנסדא"ק והיא עברה להיות חברה פרטית, בתקופה שלא הייתה טובה עבורה.

ב-ECI מנמקים את ההחלטה לצאת להנפקה בכמה התפתחויות חיוביות, ובמרכזן שינוי האסטרטגיה שלה, כך שתוכל להתמקד אך ורק בפתרונות אופטיים ובפתרונות העברת נתונים. מאז היא הוציאה לשוק מערך חדש לגמרי של פתרונות ומוצרים מתקדמים, המהווים כיום את מרבית המכירות שלה.

עוד מציינים בחברה שהיא הצומחת ביותר לעומת המתחרות בשוק באירופה ובארצות הברית, בתקופה שבין תחילת 2017 לאמצע 2018, ומגדילה את שווקי היעד שלה ברחבי העולם. כמו כן, היא נמצאת בתנופת צמיחה, עם יותר מ-70 זכיות חדשות מאז 2016, כאשר כשני שליש הן אצל לקוחות חדשים ביותר מ-30 מדינות שונות – מרביתן באזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה). כך, מציינים ב-ECI את החוזה שעליו חתמה בתחילת השנה עם אריקסון – חברה עם הכנסות של 22 מיליארד דולר ב-2017 ולקוחות ב-180 מדינות, כלומר: ברוב רובו של העולם. אריקסון אף הודיעה החודש על כך שבחרה בפתרונות הרשת של ECI להיות חלק מהפתרון הכולל שלה לרשתות הדור החמישי.

כהתפתחות חיובית נוספת שמים בחברה את האצבע על הגידול בעסקיה בשנים האחרונות. הכנסות החברה צמחו אשתקד ב-13% וההכנסות במחצית הראשונה של השנה הנוכחית מציגות גידול של 24% לעומת ההכנסות במחצית הראשונה של 2017.

"ההחלטה ממחישה את הבעיות של בורסת תל אביב"

בשוק ההון מציינים לחיוב את ההחלטה של ECI, אבל גם שהיא רעה לבורסה בתל אביב. עמית טסלר, מנהל השקעות בחברת ההשקעות סיגמה, אמר לאנשים ומחשבים כי "אני מצר על החלטת ECI להנפיק בבורסת לונדון ולא בתל אביב, שכן ההחלטה ממחישה את הבעיות של הבורסה שלנו, שמספרן של החברות הגדולות והמרכזיות שנסחרות בה הולך ופוחת".

"לגבי ECI", ציין טסלר, "מדובר בחדשה טובה. היא הולכת להנפיק בבורסת ניירות הערך השנייה בגודלה בעולם. משמעות הדבר היא ששוק ההון העצום של לונדון נפתח בפניה. בנוסף, ההחלטה להנפיק בלונדון מעידה על כך שמצב החברה מוצק ויציב, שכן אין גורם שמוכן לשמש חתם עבור חברה שלא נמצאת בצמיחה עם אופק חיובי".

ואכן, ל-ECI יש חתמים מהשורה הראשונה: בנק ברקליס, UBS ו-Canaccord Genuity.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים