למעלה מ-20 אלף מכשירים בשוק כבר תומכים באלקסה

כך על פי דניאל ראוש, סגן נשיא בחטיבת הבית החכם של ענקית המסחר האלקטרוני, שנאם ב-IFA 2018 ● וגם: שלום שובך ל-ZTE? ● צבי קצבורג עם ההכרזות הגדולות מהאירוע

השעון של נוביה. צילום: יח"צ

IFA 2018, כפי שהוכח גם השנה, היא כבר מזמן לא רק תערוכה של מוצרי אלקטרוניקה ביתיים. במידה רבה היא יותר קרובה ל-CES מאי פעם, רק שהיא מתנהלת באירופה. אז עוד שנה עברה והנה עוד כמה סיפורים אחרונים ממה שהתרחש שם בברלין.

אמזון אמנם לא הציגה מכשיר חדש כזה או אחר בתערוכה, לפחות לא משהו מהותי, אבל היא סיפקה אמירה חזקה שלוותה במספרים מרשימים למדי לגבי הפעילות שלה בתחום הבית החכם והשימוש בסייעת הווירטואלית אלקסה.

דניאל ראוש, סגן נשיא בחטיבת הבית החכם של החברה, סיפר בנאום שלו באירוע כי בשוק יש כבר למעלה מ-20 אלף מכשירים שמציעים תמיכה כזו או אחרת באלקסה. הוא ציין עוד כי העוזרת כבר תומכת ביותר מ-50 אלף יכולות ייחודיות שחלקן הגדול נכתבו בידי חברות צד שלישי.

המשתמשים שרוכשים מכשירים עם אלקסה פונים אליה כדי לבקש מוזיקה, לבצע רכישות מקוונת, לשלוט במכשירי בית חכם אחרים, במערכות שונות וכזכור, אפילו לצרכי פתיחת הדלת כדי שהשליח מאמזון יוכל להשאיר את החבילה.

לטענת ראוש, חברות שהשיקו מוצר משולב אלקסה ראו גידול של 43% בצמיחה העסקית, וכאלו שזכו לרישוי באמצעות תוכנית Work With Alexa אף זכו לצמיחה חזקה יותר של 53%. לסיכום הוא אף ציין שהנתונים הללו יילכן יתחזקו עם פריסת רשת ה-5G הצרכנית.

שלום שובך ל-ZTE?

רוצים לומר שלום שובך ל-ZTE? גם אם לא ממש, החברה ניצלה את במת IFA 2018 כדי להראות שהיא חזרה לעניינים ושהיא מקווה שהחרם האמריקני כבר מאחוריה. ואיך היא עשתה את זה? כמובן עם הצגת טלפון חדש ושמו Axon 9 Pro

Axon 9 Pro הוא מכשיר שמציע תצורה שנהוגה כיום בחלק העליון של השוק: מסך AMOLED בגודל 6.21 אינץ' מתוח עם מגרעת למעלה וברזולוציית FHD+, מערכת על שבב Snapdragon 845 שלצידה 6 גיגה-בייט זיכרון עבודה ו-128 גיגה-בייט זיכרון אחסון מובנה, שתי מצלמות של סוני (Sony) מאחור – אחת עם חיישן 12 מגה-פיקסלים ועם ייצוב אופטי והשנייה בגודל 20 מגה-פיקסלים עם מיקוד אוטומטי.

כמו כן המכשיר בעל מצלמה קדמית בגודל 20 מגה-פיקסלים. הוא עומד בתקן IP68 והסוללה שלו ניתנת לטעינה מהירה עם Quick Charge 4.0. הוא אמור להגיע לאירופה בקרוב ועלותו תהייה 650 אירו. עם זאת אין בכוונת החברה להציע אותו למכירה גם בארצות הברית.

סמארטפון שהוא בעצם שעון או שעון שהוא בעצם סמארטפון

חברת הבת של ZTE, נוביה, הגיעה לתערוכה עם תיבת זכוכית משלה בה הציגה לראווה את הקונספט שלה לגבי סמארטפון שהוא בעצם שעון או שעון שהוא בעצם סמארטפון. בכל מקרה מדובר ברצועה רחבה יחסית עם מסך ארוך ומתקפל שמאפשר להריץ כמה אפליקציות במקביל.

החברה הדגימה מספר שימושים אפשריים שהוא מציע: להאזין למוזיקה, לבצע שיחות וידאו, לבדוק עדכוני מזג אוויר וגם, כמו כל רצועה ושעון חכם, לספור צעדים בעזרת מד צעדים ולהשתמש במד דופק מובנה.

החברה לא מסרה פרטים טכניים כלשהם על השעון, אבל נציגיה טענו בתוקף כי לא מדובר בקונספט שאין מאחוריו משהו ממשי, אלא שעד סוף השנה היא כבר תציע למכירה מכשירים שלפחות מאוד דומים לו.

אקסון. צילום: יח"צ

אקסון. צילום: יח"צ

לזכותה של TCL, שמחזיקה כזכור במותג בלקברי, אפשר לומר שמאז שהיא לקחה אותו לידיים היא משתדלת להזרים לשוק טלפונים בקצב סביר. ב-IFA 2018 היא הציגה את BlackBerry Key2 LE גרסה משדורגת של מכשיר שהשיקה לפני כחודשיים כשכמיטב המסורת של החברה מגיע עם מקלדת QWERTY פיזית מלאה ועם אנדרואיד בגרסה 8.1. כמו כן הוא מגיעעם מסך בגודל 4.5 אינץ' ברזולוציית שהיא כמעט FHD אבל ביחס היבט של 3:2.

המכשיר מיועד בעיקר לשוק הביניים וככזה הוא מגיע עם Snapdragon 636 לצד 4 גיגה-זיכרון עבודה ו-32/64 גיגה-בייט זיכרון אחסון. בנוסף המכשיר מכיל קורא טביעות אצבע במקש הרווח הפיזי, שתי מצלמות מאחור וסוללת 3,000 מילי-אמפר. זאת, במחיר של 399 ו-499 דולרים בהתאם לכמות הזיכרון. אלמנט מפתיע נוסף הוא האפשרות לבחור צבעים: זהב, אדום או שחור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים