מר הקימה דטה סנטר ברמב"ם – כחלק מלקחי מלחמת לבנון השנייה

היקף הפרויקט נאמד ב-2.5 מיליון שקלים ● הדטה סנטר הוקם על שטח של כ-200 מ"ר במבנה מוגן בחניון המקורה של בית החולים ● המתקן כולל מערכות חדשניות של חשמל, אל-פסק ומיזוג - ומרכז את מרכז הרשת של בית החולים

שרה צפריר, מנמ"רית בית החולים רמב''ם. צילום: יח"צ

קבוצת מר הקימה דטה סנטר בבית החולים רמב"ם שבחיפה – כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט החל בתחילת 2018 והקמתו של הדטה סנטר הסתיימה באוגוסט האחרון. היקפו הכספי של הפרויקט, הכולל גם תחזוקה של המערכות, עומד על כ-2.5 מיליון שקלים.

רמב"ם הוא המרכז הרפואי הגדול ביותר הקיים בצפונה של ישראל. הדטה סנטר הוקם על שטח של כ-200 מ"ר במבנה מוגן בקומת החניון המקורה של בית החולים. המתקן תוכנן על ידי DIT והוא כולל מערכות חדשניות של חשמל, אל-פסק ומיזוג, ומרכז את מרכז הרשת של רמב"ם. במהלך התכנון וההקמה של המתקן הושם דגש על כך שהקמתו תבוצע במקביל לפעילות השוטפת של בית החולים, בלי פגיעה בתפקוד היום יומי. זאת, לצד המשך פעולה תקינה של רשת תקשורת של המרכז הרפואי – שמרכזה ממוקם בחדר הנבנה. הדטה סנטר ומערכותיו משרתים כ-4,000 משתמשים.

הפרויקט – יישום של חלק מלקחי מלחמת לבנון השנייה

במלחמת לבנון השנייה נחשפו כמה ליקויים במוכנות של בית החולים רמב"ם לעמוד במתקפת טילים ובאותה העת להמשיך ולטפל בנפגעים. היה צורך לאתר בין כתלי בית החולים אזור להקמת מתקן אשפוז ממוגן לנפגעים רבים מבין האזרחים העלולים לעמוד בפני התקפות דומות וחמורות יותר בעתיד. לכן, הוחלט על הקמת בית חולים תת קרקעי וממוגן, שיוכל לאשפז את הנפגעים הרבים ויאפשר את קליטתם גם בעת מתקפה על המרכז הרפואי עצמו. לאחר שבסוף העשור הקודם נחנך חדר מיון גדול וממוגן, בעת מלחמת לבנון השנייה הובהר כי לא רק המיון, אלא כל בית החולים מהווה יעד למתקפות טילים, וכי כל המאושפזים ב-1,000 מיטותיו חשופים.

השטח למתקן הממוגן, שקרוי על שמו של סמי עופר, אותר בקמפוס הצפוף של בית החולים, והוא נמצא במרחק של 80 מטר מחוף הים ובעבר שימש כחניון. לכן, הוחלט לשלב בין שני הצרכים: לבנות חניון תת קרקעי שניתן להסב אותו לבית חולים בזמן קצר ביותר. כך, יש לרמב"ם כיום את בית החולים התת קרקעי הממוגן הגדול מסוגו בעולם.

שרה צפריר, מנהלת אגף מידע, מחשוב ותקשורת בבית החולים רמב"ם, אמרה כי "הדטה סנטר הוקם על מנת לאפשר המשכיות עסקית של בית החולים בעת מלחמה. הוא מהווה חלק ממתחם בית החולים לחירום – מתחם שנועד לקלוט אלפי מטופלים ואנשי צוות שיפונו אליו, כדי להמשיך ולקיים טיפול רפואי איכותי גם בעת מתקפות טילים". לדברי צפריר, "הדטה סנטר מאפשר את ההפעלה של החמ"ל של בית החולים והוא מהווה חלק חיוני ביותר בהשלמת רמב"ם להיערכות לשעת חירום – זאת, כלקח ממלחמת לבנון השנייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים