אוני' תל אביב – בין האוניברסיטאות הטובות ביותר בתחום היזמות

האוניברסיטה הגיעה לעשירייה הראשונה ברשימת התכניות הטובות ביותר ללימודי יזמות בתואר הראשון וברשימת המוסדות שיוצאים מהם האקזיטים הרבים ביותר ● גם הטכניון והאוניברסיטה העברית נמצאותל בדו"ח

במקום גבוה ברשימת תכניות היזמות. אוניברסיטת תל אביב

הישג לאקדמיה הישראלית: אוניברסיטת תל אביב הגיעה למקום השמיני מבין האוניברסיטאות בעולם בהכשרת יזמים בלימודי תואר ראשון, ולאותו המקום בסכום הכולל של האקזיטים שביצעו יזמים שיצאו מתכניות אלה – כך עולה מהדו"ח השנתי של חברת המחקר Pitchbook. גם הטכניון הגיע למקום טוב למדי ברשימה – המקום ה-11.

Pitchbook שקללה בדירוג את מספר היזמים והחברות שיצאו מהאוניברסיטאות השונות ואת הסכומים שהם גייסו. היא אף חילקה את הדירוג לתארים ראשון ושני.

את רשימת תכניות היזמות הטובות ביותר, על פי קריטריונים אלה, לתואר הראשון מובילה אוניברסיטת סטנפורד, שהוציאה מקרבה 1,178 יזמים ו-1,105 חברות, שגייסו סכום כולל של 28.84 מיליארד דולר. אחריה נמצאת אוניברסיטת ברקלי עם 1,137 יזמים, 1,012 חברות וסכום של 20.78 מיליארד. MIT מגיעה למקום השלישי וסוגרות את החמישייה הראשונה הרווארד ואוניברסיטת פנסילבניה. קורנל ואוניברסיטת מישיגן מגיעות למקומות השישי והשביעי, בהתאמה, ושמינית נמצאת, כאמור, אוניברסיטת תל אביב, עם 640 יזמים, 531 חברות והון בסך של 7.91 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של מקום אחד לעומת הרשימה שפורסמה בשנה שעברה. הטכניון הגיע למקום ה-14 עם 468 יזמים שהכשיר לתואר הראשון, 395 חברות שיצאו ממנו והון של 7.2 מיליארד דולר שגייסו אותן חברות. האוניברסיטה העברית הגיעה למקום ה-35.

ברשימת התכניות לתואר השני מגיעה האוניברסיטה מרמת אביב למקום ה-13 עם 233 יזמים, 231 חברות והון של 3.78 מיליארד דולר. הרווארד ראשונה ברשימה זו, כשאחריה סטנפורד ואוניברסיטת פנסילבניה.

איפה הכי כדאי ללמוד כדי לעשות אקזיט?

על פי הדו"ח, אם אתם רוצים לעשות אקזיט, האוניברסיטה שהכי כדאי לכם ללמוד בה היא סטנפורד. 276 יזמים שסיימו תואר ראשון ו-239 חברות יצאו מהאוניברסיטה היוקרתית, והם גייסו סכום כולל של כ-38 מיליארד דולר. אחריה נמצאת אוניברסיטת ברקלי עם 235 יזמים, 203 חברות וגיוסים בסך של כ-8.5 מיליארד, ו-MIT. קורנל והרווארד סוגרות את החמישייה הראשונה, כשאחריהן האוניברסיטאות של פנסילבניה ומישיגן. אוניברסיטת תל אביב הגיעה, כאמור, למקום השמיני, עם 118 יזמים, 99 חברות והון בסך של 7.28 מיליארד דולר. היזמים מהטכניון = 91 במספר, שהשתייכו ל-75 חברות שיצאו מהמוסד החיפאי – גייסו 5.77 מיליארד. כשמגיעים לתואר השני, יורדת אוניברסיטת תל אביב למקום ה-11. היא נמצאת במקום ה-21 ברשימת החברות שהקימו בוגרי התואר הראשון ושגייסו את הסכומים הגבוהים ביותר. גם את הרשימה הזאת מובילה סטנפורד.

אוניברסיטת תל אביב נמצאת גם בטופ 15 של היזמים הסדרתיים שסיימו בה תכניות לתואר ראשון. היא ממוקמת תשיעית, כאשר גם כאן קוטפת סטנפורד את המקום הראשון, ברקלי אחריה ו-MIT שלישית. ברשימה הזו נכללת אוניברסיטת ייל, שנעדרת מהעשירייה הראשונה ברשימת האקזיטים. כאן היא הגיעה למקום השישי.

יותר חדי קרן, פחות יזמיות

התכנית לתואר ראשון ביזמות של אוניברסיטת תל אביב הגיעה למקום התשיעי (המשותף עם כמה אוניברסיטאות נוספות) ברשימת חדי הקרן עם 700 מיליון דולר, כאשר בתכניות לתואר השני היא לא נמצאת כלל בטופ 15. המושג "חדי קרן" מתייחס בהקשר זה בדרך כלל לסכום של יותר ממיליארד דולר, ומעניין ש-Pitchbook בוחרת לכלול ברשימה גם חברות שלא הגיעו אליו.

נתון שאפשר להצטער אליו הוא שאין ולו אוניברסיטה ישראלית אחת ברשימת המוסדות שהוציאו מהם את הכי הרבה נשים יזמיות. את המקום הראשון כובשות ברשימה זו סטנפורד מבין הסטודנטיות והסטודנטים לתואר הראשון והרווארד בתואר השני.

אוניברסיטת תל אביב מציעה תכניות ליזמות, טכנולוגיה וחדשנות, בהן התכניות לתארים ראשון ושני של הפקולטה לניהול. התכנית מכשירה את בוגריה לכלל המקצועות והאספקטים שקשורים ביזמות ובטכנולוגיה, על ידי מרצים מהפקולטה עצמה, מחו"ל וכן יזמים ישראליים. בין בוגריה נמצאים אנשי היי-טק רבים, שהשתלבו בתפקידים בכירים, וכן סטארט-אפיסטים.

עוד מפעילה האוניברסיטה את מרכז היזמות StartTau, שמתמחה בסיוע ובקידום של סטארט-אפים, לרבות ליווי עסקי, כתיבת פטנטים וגיוס הון; את התכנית לפיתוח טכנולוגיות רפואיות BioMedTech; ומרכז ליזמות חברתית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים