ה-FCC שיקרה בנוגע למתקפת DDoS שלא באמת אירעה

רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית דיווחה על מתקפת סייבר ששיבשה את אפשרות הציבור להגיב על תכניתה לביטול ניטרליות הרשת ● כעת מסתבר שלא היו דברים מעולם

מתקפת DDos. צילום: BigStock

בחודש מאי 2017 דיווחה רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC, כי מנגנון תגובות הציבור שלה חווה מתקפת DDos שהביא לקריסתו ולכך שלא מעט מהמעוניינים לפרסם באתרה את עמדתם בנוגע לכוונתה לבטל את ניטרליות הרשת, לא הצליחו לעשות זאת. בדיעבד הסתבר – הרשות שיקרה בנדון.

כללי ניטרליות הרשת, שהושקו בימי ברק אובמה, הגבילו את יכולתם של ספקי שירותי האינטרנט להאט או להאיץ את גישת המשתמשים לאתרים ולאפליקציות ספציפיים. ביטולם, שנכנס לתוקף ב-11 ביוני, קודם על ידי הרשות, ובהובלת אג'יט פאי, היו"ר הרפובליקני שלה נציג ממשל טראמפ, מיד לאחר חילופי הגברי בבית הלבן. החלטת הרשות לסיים את התקנות הייתה ונותרה מהלך שנוי במחלוקת.

מיליוני אמריקנים יצאו נגד הביטול ועשו זאת, בין השאר, גם באמצעות הערות ששלחו ל-FCC דרך האתר שלה. אלא שאחרי שרבים ניסו להביע את דעותיהם ומחאתם בעניין בעקבות עיסוקו של מנחה תכנית הלייט נייט, ג'ון אוליבר גם הוא בנושא, נתקלו האמריקנים בקשיים טכניים ולא היו מסוגלים לפרסם את הערותיהם, כיוון שמנגנון התגובות באתר ה-FCC קרס באותו לילה.

התירוץ שסיפקה הרשות לכשל הטכני הזה היה טענה למתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS) – כלי פריצה נפוץ, שלרוב כולל שימוש במאות אלפי מכשירים (רבים מהם פרוצים) בכדי להציף שירות בתנועה שמביאה לקריסתו או חסימתו.

לפי פרסום הדו"ח – הצהרות המעידות על השקר

המפקח הכללי של ארצות הברית שבחן את הנושא צפוי לפרסם את הדו"ח שלו על האירועים, וזה הועבר לידי ה-FCC לעיונה טרם פרסומו. כבר כעת, על פי מספר הצהרות ששחררה ה-FCC, ניתן להבין כי הדו"ח מאשר את מה שקבוצות נגד ביטול התקנות טענו קודם לכן: "ההתקפה" הייתה מזויפת ולא אירעה באמת.

פאי, יו"ר הרשות, אמר בהצהרה לתקשורת "לגבי ממצאי הדו"ח, אני מאוכזב עמוקות מכך שהמנמ"ר של ה-FCC, שנשכר על ידי הממשל הקודם ואינו עובד יותר בשירות הרשות, סיפק מידע לא מדויק על האירוע הזה לי, למשרד שלי, לקונגרס ולעם האמריקני",

"זה לגמרי לא מקובל. אני גם מאוכזב מכך שחלק מהאנשים שעבדו תחת המנמ"ר לשעבר כנראה לא הסכימו עם המידע שהוא הציג, או שהיו להם שאלות על כך, אבל לא הרגישו בנוח לשתף את החששות שלהם איתי או עם משרד שלי", הוסיף.

אלא שכדאי לזכור כי הטענות על מתקפת הסייבר הגיעו מטעם ה-FCC בהובלת פאי, ולא מטעם הרשות של ימי ממשל אובמה. פאי, שלמעשה מודה בדבריו שלא הייתה כל מתקפה בפועל, בוחר בשיטת האשמת הש"ג, ובמקרה הזה באופן פרדוקסלי למדי, מדובר בש"ג שאותו קיבל "בירושה" משלטון אובמה.

טענה מזויפת – ניצחון לנאבקים בביטול?

הנציבה הדמוקרטית של ה-FCC, ג'סיקה רוזנוורסל, התייחסה לדברים בענייניות רבה יותר ואמרה כי "המפקח הכללי מספר לנו מה שידענו לאורך כל הדרך: הטענה של ה-FCC כי היא הייתה קורבן של התקפת DDoS במהלך הליך (ביטול – ג"פ) ניטרליות הרשת היא מזויפת".

בעקבות הפרסומים האחרונים מיהרו קבוצות שמקדמות את החזרת תקנות ניטרליות הרשת לטעון לניצחון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים