מיהם המנמ"רים בארגונים המובילים במשק? – חלק ב'

משנה: מערכת אנשים ומחשבים ממשיכה להציג את המנמ"רים בארגונים הגדולים במשק בחברות ציבוריות שיש עליהן מידע נגיש ● רשימות נוספות - בהמשך

צילום אילוסטרציה: BigStock

מערכת אנשים ומחשבים ממשיכה לסקור את המנמ"רים בארגונים המובילים במשק, על פי מספר העובדים ומחזור המכירות שלהם. לאחר שברשימה הקודמת נכללו המנמ"רים של בנק לאומי, טבע, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, Cal, התעשייה האווירית, אינטל, חברת החשמל, נטפים ועיריית תל אביב-יפו, אנחנו מפרסמים רשימה נוספת. עוד רשימות יפורסמו בהמשך. כל הנתונים הם על פי דירוג דן אנד ברדסטריט ל-2017.

אמדוקס

מחזור מכירות: 14.28 מיליארד שקלים, מספר מועסקים: כ-25 אלף איש.

מנמ"ר אמדוקס הוא ירון סברדלוב. שלי רוטשילד אחראית על אסטרטגיית ה-IT, ומונתה לתפקיד לאחר כהונה של חמש שנים כמנמ"רית נטפים. אמדוקס מפתחת תוכנות ושירותים למערכות חיוב לקוחות וניהול קשרי לקוחות. יש לה מרכז פיתוח ברעננה, שבאחרונה אוחד עם זה שבחיפה, וכן מרכז פיתוח בנצרת. בדירוג השנתי של דן אנד ברדסטריט ל-2017, אמדוקס היא חברת ההיי-טק הגדולה בישראל במונחי מחזור מכירות, כאשר החברה היחידה שמקדימה אותה ככלל היא טבע.

כיל (כימיקלים לישראל)

מחזור מכירות: 20.597 מיליארד שקלים, מספר מועסקים: 13,414.

מנמ"רית כיל היא מירי מישורי. היא הובילה ב-2014 פרויקט ERP גלובלי בשם הרמוניה, שנחשב לאחד הפרויקטים היותר גדולים בתחום. לפני כשנתיים החליטה ההנהלה, מסיבות עסקיות ניהוליות, לעצור את הפרויקט ולחשב מסלול מחדש. כיל היא חברה בת של החברה לישראל, שנמצאת בשליטת משפחת עופר. בין חברות הבנות האחרות שלה ניתן למנות את מפעלי ים המלח, תרכובות ברום וחברות בחו"ל. באחרונה מונה לחברה מנכ"ל חדש, רביב צולר, שהיה מנכ"ל ביטוח ישיר.

בזק

מחזור מכירות: 10.084 מיליארד שקלים, מספר מועסקים: 13,661.

יקי זנו, עד לא מכבר מנמ"ר בזק. צילום: Selffer

יקי זנו, עד לא מכבר מנמ"ר בזק. צילום: Selffer

המנמ"ר היוצא של בזק הוא יקי זנו, שעבר בחודש לעבר לתפקיד סמנכ"ל ומנהל חטיבת הטכנולוגיות של בנק דיסקונט, במקום לוי הלוי. טרם מונה לו מחליף. זנו כיהן כמנמ"ר במשך שלוש שנים, לאחר שחזר לחברה בה החל את דרכו המקצועית. במהלך השנים הוא הוביל שינויים במערכות המידע של בזק, הסב את מערכות הליבה והתאים אותן לצרכים העתידיים. בזק היא חברת התקשורת הישראלית הגדולה והוותיקה בישראל. עד לא מכבר היא הייתה בשליטת איש העסקים שאול אלוביץ', שנאלץ לפרוש ממנה בעקבות החשדות נגדו בתיק 4,000. מדובר בקבוצה שאליה משתייכות בזק בינלאומי, yes, פלאפון ובזק קווי.

בנק מזרחי-טפחות

מחזור מכירות: 5.64 מיליארד שקלים, מספר מועסקים: 6,141.

אילה חכים, מנהלת חטיבת הטכנולוגיה של בנק מזרחי טפחות. צילום: יח"צ

אילה חכים, מנהלת חטיבת הטכנולוגיה של בנק מזרחי טפחות. צילום: יח"צ

מנמ"רית הבנק היא תא"ל (מיל') אילה חכים, שמכהנת כמנהלת זרוע המחשוב שלו החל מ-2013. היא הגיעה לבנק מזרחי-טפחות זמן קצר לאחר שהשתחררה מצה"ל, שם היה תפקידה האחרון מפקדת לוטם. מזרחי-טפחות הוא הבנק השלישי בגודלו בישראל, על פי DUNS100, ויש לו 184 סניפים ושלוחות בארץ ובעולם. המנכ"ל שלו הוא אלדד פרשר. הבנק הגיע באחרונה להסכם מיזוג אליו של בנק אגוד, אולם הממונה על ההגבלים העסקיים לא אישרה אותו. עם זאת, היום פורסם כי שני הבנקים הגיעו להסכם חדש. אל מול הבנקים האחרים, שמדגישים את הדיגיטל, מזרחי-טפחות מדגיש את הגורם האנושי, ובכך מבדל את עצמו משני מתחריו העיקריים – הפועלים ולאומי.

שיכון ובינוי

מחזור מכירות: 6.42 מיליארד שקלים, מספר מועסקים: 10,712.

ערן גוטמן, מנמ"ר שיכון ובינוי. צילום: פלי הנמר

ערן גוטמן, מנמ"ר שיכון ובינוי. צילום: פלי הנמר

בשיכון ובינוי יש שלושה בכירי טכנולוגיה: ערן גוטמן, המנמ"ר, טל נתנוביץ', סמנכ"ל הבקרה, התכנון ומערכות המידע, ואסתר ליברזון-נמר, מנמ"רית החברה האם – סולל בונה. שיכון ובינוי היא חברת הבינוי הוותיקה בישראל, שהוקמה עוד בשנות ה-20 של המאה הקודמת (תחת השם סולל בונה). עד 1996 היא הייתה בבעלות ההסתדרות ואז נמכרו מניותיה לקבוצת אריסון השקעות. באחרונה הודיעה שרי אריסון שהיא רוצה למכור את אחזקותיה בחברה.

שופרסל

מחזור מכירות: 11.842 מיליארד שקלים, מספר מועסקים: 13,900.

צביקה פישהיימר הוא סמנכ"ל מערכות המידע, המנהל ומשאבי האנוש של שופרסל. הוא מונה לתפקיד ב-2015. לפני כן הוא כיהן כשמונה שנים כמנהל אגף מערכות המידע. שופרסל היא רשת הקמעונות הגדולה בישראל, על פי דירוג דנס גייד. היא גם הרשת הראשונה, שהוקמה בתל אביב ב-1958 על ידי קבוצה של 20 יזמים יהודים (הסניף הראשון שלה עדיין קיים, ברחוב בן יהודה). עד לא מכבר הייתה החברה בשליטת IDB. היא פעילה גם בתחום הקמעונות אונליין ומפעילה מרכז לוגיסטי מהגדולים והמשוכללים בישראל, שממוקם בפארק התעשייה שוהם.

הראל חברה לביטוח

מחזור מכירות: 14.508 מיליון שקלים, מספר מועסקים: 4,835.

אייל אפרת הוא מנמ"ר הראל חברה לביטוח. הוא החליף השנה בתפקידו את המנמ"ר הותיק, משה ניסן. היא דורגה בשנה שעברה כחברת הביטוח השנייה בגודלה בישראל, והפעילות הדומיננטית שלה היא בתחום הבריאות, עם נתח שוק של 40%. כמו כן, היא עוסקת בהשקעות בקרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות נאמנות ושירותים פיננסיים שונים.

מגדל חברה לביטוח

מחזור מכירות: 17.421 מיליארד שקלים, מספר עובדים: 4,709.

תמי אוחנה-קול, מנהלת חטיבת הטכנולוגיות במגדל ומשנה למנכ''ל. צילום: ניב קנטור

תמי אוחנה-קול, מנהלת חטיבת הטכנולוגיות במגדל ומשנה למנכ"ל. צילום: ניב קנטור

תמי אוחנה-קול היא מנהלת חטיבת הטכנולוגיות ומשנה למנכ"ל מגדל. היא מונתה לתפקיד לפני שנה והחליפה את שי בסון, שעבר לבנק לאומי כחבר הנהלה וכמנמ"ר. לפני שמונתה לתפקידה הנוכחי כיהנה אוחנה-קול כסמנכ"לית חיסכון לטווח ארוך. מגדל היא חברת אחזקות ופיננסים ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה, במדד תל אביב 125, ופועלת בתחומי הביטוח והשירותים. החברה האם שלה היא אליהו, בשליטת שלמה אליהו. על פי דירוג DUN100, מגדל היא חברת הביטוח הגדולה בישראל, כאשר אחריה נמצאות הראל והפניקס. באחרונה מונה לחברה מנכ"ל חדש – דורון ספיר, שהיה מנכ"ל Cal.

הפניקס

מחזור מכירות: 12.788 מיליארד שקלים, מספר מועסקים: 4,003.

שלמה שמאי, משנה למנכ"ל ומנמ"ר הפניקס. צילום: ניב קנטור

שלמה שמאי, משנה למנכ"ל ומנמ"ר הפניקס. צילום: ניב קנטור

סמנכ"ל הטכנולוגיות של הפניקס הוא שלמה שמאי. שמאי מונה לתפקיד לפני 10 שנים, ולפני כן עבד במשך יותר מ-27 שנים בתחום המחשוב הפיננסי. בין היתר, הוא שימש כעוזר בכיר למנכ"ל וכמנהל אגף הפיתוח בבנק הפועלים. הפניקס היא חברת אחזקות בשליטת קבוצת דלק ומניותיה נסחרות בבורסה של תל אביב. היא ממוקמת במקום השלישי בדירוג DUNS100 של מגזר הביטוח ל-2017. בתחילת החודש שעבר דיווחה הפניקס לבורסה שהיא מבטלת את הסכם מכירת השליטה עם סיריוס תמורת 2.3 מיליארד שקלים, עקב עיכובים רגלוטריים.

שטראוס גרופ

מחזור מכירות: 5.282 מיליארד שקלים, מספר מועסקים: 11,196.

ירון רומנו, מנמ"ר שטראוס. צילום: יח"צ

ירון רומנו, מנהל התשתיות בשטראוס. צילום: יח"צ

מנמ"ר שטראוס הוא עודד שטראוס. לצידו מכהן ירון רומנו, בתפקיד מנהל התשתיות, שהיה מנמ"ר החברה בעצמו מ-2012. לפני כן הוא עבד שנים רבות כמנהל תחום התשתיות והטכנולוגיה בחברה. קבוצת שטראוס היא חברת מזון שהוקמה לפני 80 שנים על ידי משפחת שטראוס, שהיא עד היום בעלת השליטה בחברה. החברה פעילה ב-20 מדינות ומפעילה 27 אתרי ייצור. מניותיה נסחרות במדד תל אביב 25 ועל פי מדד DUNS100 לענף המזון, היא מדורגת במקום השלישי, אחרי תנובה והחברה המרכזית למשקאות קלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים