"השינויים הטכנולוגיים שהמנמ"ר מטמיע משפיעים ברמה העסקית"

"המנמ''ר הטיפוסי נמצא בקונפליקט מתמיד בין העסק שרץ מהר קדימה ובין התשתיות, שפעמים רבות מספקות את הסחורה באופן חלקי", אמר אוליבר וואלה, מנהל תחום vSAN לאזור מרכז אירופה ב-VMware

אוליבר וואלה, מנהל תחום vSAN לאזור מרכז אירופה ב-VMware. צילום: יח"צ

"השינויים הטכנולוגים המהירים הגדילו את הפער, הקיים ממילא, בין תשתיות ה-IT, שפעמים רבות הן מיושנות ולא יעילות, ובין הדרישות העסקיות, ההולכות וגדלות. נדרש גשר טכנולוגי שיצמצם פער זה ואותו אנו מספקים", כך אמר אוליבר וואלה, מנהל תחום vSAN לאזור מרכז אירופה ב-VMware.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר וואלה כי "המנמ"ר הטיפוסי נמצא בקונפליקט מתמיד, שבשנים האחרונות רק גדל, בין העסק שרץ מהר קדימה ובין התשתיות, שפעמים רבות מספקות את הסחורה באופן חלקי. התשתיות פועלות פעמים רבות כמערכות נפרדות, בעוד עליהן לפעול יחדיו. כך, מנהל תשתיות ה-IT מוצא עצמו בפיגור תמידי, רץ מאחור, מנסה ולא מצליח לענות על הדרישות העסקיות".

לצד הצורך לחדש את הדטה סנטר, פעולה שניתן לעשותה גם באמצעות HCI, תשתית היפר-אחודה, אמר וואלה כי "יש למנמ"ר אתגר נוסף: מחשוב הענן הולך ותופס תאוצה בכל ארגון וארגון והתשתית הקיימת לא מסוגלת להתקשר עם הענן הציבורי. כך, נוצרת עוד גרסה של 'צל IT'. מחלקות בארגון מטמיעות בעצמן אפליקציות – ומביאות לאובדן שליטה ובקרה של המנמ"ר על המערכות. נדרש לגשר בין הענן הציבורי והענן הפרטי – ותפיסת הדטה סנטר מוגדר תוכנה, SDDC, עונה על כך".

לדבריו, "המנמ"ר נדרש להפחית את הסיכון הגלום בפרויקטים. עליו לשפר את יעילות אמצעי האחסון ואת זה הוא יכול לעשות באמצעות אחסון המוגדר על ידי תוכנת vSAN- עבור תשתית היפר-אחודה. התוכנה מספקת אחסון היפר-אחוד אשר מניב ביצועים גבוהים עבור כל יישום ובעלויות מופחתות. הוא מביא לכך שמנהל התשתיות מנהל אותן בצורה אחודה, יעילה וזולה יותר עם תועלות טכנולוגיות: גישור וקישור בין הענן הפרטי והציבורי; יכולת ניהול של מערכי האחסון ודרישות האחסון דרך שכבת התוכנה, המהווה חלק משכבת הווירטואליזציה; הפחתה של ההשהייה; הגדלת הביצועים; יכולת מהירה יותר להקצאת משאבי IT – ומעל כל זה, צמצום הוצאות התחזוקה והתפעול של הדטה סנטר".

הפרויקט באדידס

וואלה הוסיף כי "ערכנו באדידס (Adidas), יצרנית מוצרי הספורט הגרמנית פרויקט רחב היקף בתחום. הם נמצאו בבעיה שיווקית-מכירתית: מחזורי הפיתוח של המוצרים השונים שלהם היו ארוכים מדי ומדובר על אלפי מוצרים. הם פעלו בסביבה מסורתית אבל הדרישות העסקיות היו חדשות ובראשן הצורך בזריזות. המאמץ להרצת הדטה סנטר ותחזוקתו היה גדול. היו להם שלוש שכבות IT, מה שהסב להם חוסר גמישות ועלויות תחזוקה גבוהות".

"הם הטמיעו תוכנת, vSAN וזו הניבה להם חיסכון של 60% מעלויות ההוצאות על תפעול ורכישת ציוד לשכבת האחסון בדטה סנטר. כעת הם מסוגלים לשנות את הארגון מכזה הפועל בצורה נפרדת,לעבודה משותפת, מוכוונת לקוח ונותנת מענה לדרישות העסקיות. הפרויקט החל לפני שנה וחצי, ונמשך גם כיום", אמר.

בהתייחסו לשוק הישראלי, הוסיף וואלה כי "המדובר בשוק ארגוני שהוא מתקדם טכנולוגית. יש למוצר 14,500 לקוחות ארגוניים ברחבי העולם, 120 מתוכם בישראל. אני רואה בישראל פוטנציאל רב להטמעות נוספות שלו, הן בקרב ארגוני אנטרפרייז, והן בקרב חברות סטארט-אפ הנמצאות בתחילת דרכן ושאנו מעניקים להם יכולת גידול עתידית".

לדבריו, "יש פה שני יתרונות – האחד בכך שאיננו ממוקדים למגזר תעשייתי ספציפי, והשני – שאנו יכולים לתת פתרון שמתחיל עם שני שרתים או של מאות שרתים. חווינו גידול במכירות בישראל ב-2018 ואני מעריך כי הגידול, שהוא דו-ספרתי באחוזים, יימשך גם ב-2019. נגייס כוח אדם נוסף למכירות. VMware משקיעה בישראל, יש לנו בארץ 150 עובדים, במרכז המו"פ ובמכירות. אנשי המו"פ עובדים על הדור הבא של פתרונות החברה בענן".

"יש פה מהלך מעניין המחבר בין טכנולוגיה ובין שינוי פנים ארגוני. ההטמעה של שכבת הווירטואליזציה באחסון מביאה לקיצור הזמן של מחזורי הפיתוח של מוצרים, ובהתאמה – מביאה לשינויים ארגונים. כך, מתקבלת התייעלות ארגונית, עם מענה מיטבי לדרישות עסקיות של הארגון", סיכם וואלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים